Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ Ervaringen ] - SkyDrive !

Pagina: 1
Acties:

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/dpzbph.jpg

Links:
Microsoft SkyDrive
Microsoft heeft een gratis webopslagdienst genaamd ''Skydrive''. De opslag-met-hosting van de softwaregigant kan met anderen gedeeld worden en biedt maximaal 5GB ruimte, met een maximale bestandsgrootte van 50MB.

Om de orde te bewaren biedt Microsoft standaard aparte mappen voor de opslag van onder andere video en muziek aan. Ook is het mogelijk zelf folders aan te maken en kunnen bestanden voor privé-gebruik worden opgeslagen, of met anderen gedeeld worden. Daarbij kan weer gekozen worden tussen gedeelde en publieke mappen, waarbij de beoogde ontvanger van een gedeeld bestand eerst zelf met een Live-account in moet loggen alvorens bij de gedeelde map te kunnen. Publieke mappen kennen die beveiliging niet en zijn derhalve voor iedereen toegankelijk.

Tijdens het uploaden biedt Skydrive geen voortgangsbalk; in plaats daarvan is er een soort spelletje om de tijd te doden. Wel geeft een balk aan welk percentage van de totale opslagcapaciteit gebruikt is. Office-bestanden kunnen niet online aangepast worden; evenmin is het mogelijk om bestanden te streamen. Alleen afbeeldingen zijn online te bekijken, maar andere documenten kunnen wel in sites ingebed worden.

Helaas heeft SkyDrive nog een plug-in net als Gmail zodat je vanuit bijvoorbeeld Windows Verkenner een vituele schijf kunt aanmaken en beheren. Wellicht komt dit nog in de toekomst, maar via de website kunnen ze advertenties laten zien en anders missen ze deze inkomsten.

Skydrive is dus handig om een online backup te maken van een fotocollectie of bepaalde bestanden die je liever niet kwijtraakt.

Tips & Trucs:
Wat ik meestal doe is elke fotoshoot of collectie inpakken met WinRar, en dit bestandje vervolgens uploaden in de map Documenten. Eventueel scheiden in pakketjes van -50MB. Dit voorkomt dat je elke foto apart moet doen en het scheelt ook nog ruimte. Het nadeel is dan wel dat je geen Miniaturen krijgt of de foto's apart kan inzien.

Je kunt zoals je op het plaatje ziet kiezen uit:
  • Persoonlijke mappen ( Beveiligd )
  • Gedeelde mappen
  • Openbare mappen
Je kunt kiezen uit de volgende documenten:
  • Afbeeldingen
  • Documenten
  • Favorieten
  • Muziek
  • Video's

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1zm1lqv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2qa1bme.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 05-06-2008 12:03 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Met het risico op topickaping

Dropbox is een vergelijkbaar iets. Ook dit biedt online opslagruimte welke je via - onder andere - een webinterface kunt bereiken. Het filmpje op de site legt het concept vrij goed uit.

Hoewel dit een ander product is, is het toch relevant, en biedt het volgens mij exact hetzelfde als SkyDrive (afgaande op je verhaal hierboven), maar heeft het ook een aantal features die je in de TS opnoemt als tekortkomingen.
  • Bereikbaar via een webinterface, maar ook als gesynchroniseerde 'directory' op je harddisk (na het installeren van de software).
  • Uploadstatus is te zien als een blauw icoontje op de icon van het bestand (in explorer) alsmede door rechterklikken op het trayicon.
  • Je kunt van de foto's in de 'photo's' directory een URL naar een album (met thumbnails) opvragen.
  • De bestanden in je dropbox zijn natuurlijk al backed up, maar het houdt tevens oudere versies bij (soort subversion idee). Je kunt dus undeleten.
Het enige voordeel van SkyDrive dat ik zo 123 kan vinden is dat het meer opslagruimte biedt (5GB versus 2GB voor de Dropbox beta accounts) en dat Dropbox op het moment invite-only is (DM).

• NeoMe
Ja, die ken ik ook...lijkt me ook erg handig alleen is 2 GB voor de meeste wel te weinig.

Verder wel handig dat je niet via de webinterface hoeft te werken...vind via windows verkenner veel fijner.

Hoeveel GB krijg je als je wordt uitgenodigd ? Anders wil ik ook wel een uitnodiging ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je kunt ook Gmail Drive gebruiken: wat meer opslagruimte (6,5 GB) en je krijgt een mooi icoontje in deze computer.

[ Voor 8% gewijzigd door MuisM4t op 05-06-2008 14:32 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
NeoMe schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:27:
Ja, die ken ik ook...lijkt me ook erg handig alleen is 2 GB voor de meeste wel te weinig.

Verder wel handig dat je niet via de webinterface hoeft te werken...vind via windows verkenner veel fijner.

Hoeveel GB krijg je als je wordt uitgenodigd ? Anders wil ik ook wel een uitnodiging ?
Je krijgt op het moment 2GB. Een tijdje terug was het nog zo dat beta users 5GB kregen, en (volgens mij) wordt dit voor free accounts 1GB zodra het uit de beta is. Nu zag ik op het forum van Dropbox wel een post over iemand die zich afvroeg waarom hij 'maar' 2GB had, waarop een van de developers/eigenaars postte dat 'ie maar even een mailtje moest sturen ;). Al lijkt me dat niet echt werken als men dat massaal gaat doen..

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MuisM4t schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:31:
Je kunt ook Gmail Drive gebruiken: wat meer opslagruimte (6,5 GB) en je krijgt een mooi icoontje in deze computer.
Kan je die files dan ook openbaar hosten? Ik heb net even Skydrive geprobeerd, en lijkt me een prima optie als gratis file host :P

Goedkoop bellen via VoIP

• NeoMe
+ Gmail, heeft Gmail Drive + 1,5 GB meer.
- Geen openbare mappen, want alleen de gmail user zelf kan erin.

+ SkyDrive heeft openbare mappen en gedeelde mappen.
- Geen SkyDrive Drive, die misschien nog wel ooit komt.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Iemand enig idee hoe ik die voorgeprogrammeerde mappen (Documenten, favorieten, foto's en videos) kan verwijderen? Ik wil het gewoon zelf in de hand hebben.

• NeoMe
Volgens mij zijn die mappen pre-set, binnen die mappen kun je wel weer je eigen mappen aanmaken.

• MauriX
Heb er 2 weg kunnen halen. Alleen de map Favorieten laat zich niet verwijderen.
Ben bang dat het helemaal verweven zit in de (haast hyves achtige) space omgeving.

Daar wil ik niets mee te maken hebben. Ik gebruik alleen hotmail en wil skydrive ook wel gebruiken. Best handig tot nu toe.
Paar dingetjes:
-
  • Map indelinge (details of miniatuurweergave) onthoud hij niet. Ik wil altijd details hebben.
  • Upload mogelijkheden zijn niet handig. Je kunt wel een programmatje downloaden die dit moet vereenvoudigen maar die kan ik niet overal installeren ivm gebruikersrechten
  • Handiger zou zijn dat ze een soort browsertje inbouwen waarmee je mappen kan slepen.
  • Het is mij totaal onduidelijk hoe je de mappen en bestanden kunt beheren. Een bestand van de ene naar de andere map verplaatsen gaat niet, laat staan een map naar een map.

• NeoMe
Daar heb je dus dat programmatje voor nodig, nu heb je de online versie zonder plugin.

Verwijderd

We kennen tegenwoordig welke wederom los van alle boze cloudjes gekoppeld blijft als alternatief Syncthingy.

[ Voor 251% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 05:25 ]

• MauriX
Ik kom totaal terug op mijn eerdere bevindingen!

Ik heb het 'hulpprogramma' van ze gedownload, maar dat is één grote lachfilm!
Ik dacht dat er een fatsoenlijke shell achtige omgeving werd geinstalleerd. Daarentegen werd er een plugin geinstalleerd waarmee er een groot vierkant vlak op de site skydrive te zien is. Hier kun je bestanden naar toe slepen.
Op zich mooi, maar zo kun je het nooit lekker syncen met je thuis adres, omdat dat nog wel per bestand moet. Had gehoopt dat je gewoon hele mappen kon downloaden/uploaden.

@Bram, hoe stuur ik je een mail?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Alternatief dat er aan zit te komen is Live Mesh.
Die biedt wel automatische synchronisatie van mappen (helaas alleen op 't bureaublad op dit moment) naar de online storage.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Er is overigens wel een soort van client versie van SkyDrive. Deze is gemaakt door Umeshsoft.

http://htmlrulezd00d.com/skydrive om te downloaden.

null

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik kreeg net een mailje in mijn spam over "de nieuwe SkyDrive".
Afbeeldingslocatie: http://6sdfvw.bay.livefilestore.com/y1pbFKK5E9RhII9f5MiTw3KnM0t6qx_iZjQMEY1I1hP-N7_36m1U7NmJhDJXl9snwCZuEPr0l5xlyfVuiylfY7pTyufxFVqvIqZ/Skydrive.png

Ik was redelijk verbaast door de hoeveelheid gratis opslag ruimte, 25GB!
Klopt toch dat ze daarin nu voorlopen op Google? Google Sites laat volgensmij 10GB toe en heeft een limiet van 10MB per file in vergelijking met 50MB van SkyDrive!

• NeoMe
Damn, dat is een hele verbetering. Denk dat ik mijn gehele fotocollectie ga uploaden, in ieder geval de serie's dan. Heb ik altijd een backup, nog even kijken of ik ze kan afschermen en hoe het uploaden precies gaat want moet wel makkelijk gaan. Niet heel veel werk met alles rarren naar 49 mb dat het net past en later weer passend maken. Zal het morgen eens goed gaan bekijken, en post dan wel mijn ervaringen.

tnx 4 the tip!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
* xileS kijkt in inbox en ziet hetzelfde mail :p

Destijds had ik dit even heel snel bekeken. Dacht misschien wel handig om idd mijn fotos te backuppen. Maar als je de fotos weer wilde afhalen, moest je ze 1 voor 1 downloaden. Vond ik toch iets te lastig, of ik moet alles eerst idd even rarren.
Alleen het opslag ruimte is aangepast toch?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Hoe willen ze illegaal filesharen tegengaan? Of kan ik me films lekker backuppen

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 08:48
ik gebruik het sinds een paar dagen. Was ook erg verbaasd over het aantal gb`s
heel erg netjes. werkt heel mooi.

Ben nog wel opzoek naar een soort van windows client. Net als gmail had/heeft.
* bovenstaande link werkt niet meer van de client.

ik heb deze 2 "clients" gevonden

http://skydrivewfx.codeplex.com/

http://skydriveapiclient.codeplex.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Snyder op 23-06-2009 17:22 . Reden: links toegevoegd ]

Knowledge is my Weapon

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aanvulling, met Gladinet kun je de Skydrive in je explorer krijgen. Heb het getest, en het programma werkt aardig. Het is alleen aardig bloated imho. Zelf zoek ik wat eenvoudigers.

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 08:48
Noork schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:19:
Aanvulling, met Gladinet kun je de Skydrive in je explorer krijgen. Heb het getest, en het programma werkt aardig. Het is alleen aardig bloated imho. Zelf zoek ik wat eenvoudigers.
dit is al een aardig eind in de richting inderdaad. het werkt verder prima maar zoek ook wat eenvoudigers ;)

Knowledge is my Weapon

Verwijderd

Skydrive is heel handig en gebruik het nu regelmatig. Er is enkel 1 probleem die ik tegenkom:
Ik kopier altijd de snelkoppeling van de bestanden naar sites waar deze op moeten komen. Ik kopieer de snelkoppeling omdat hiermee de mensen die op de link klikken niet naar mijnSkydrive gaan, maar rechtstreeks het bestand kunnen downloaden of bekijken. Ook kan je hiermee rechtstreeks afbeeldingen op een site zetten. Maar nu blijkt dat, uitgezonderd de afbeeldingen, het adres van deze snelkoppeling, dus de plaats waar het bestand bewaard word, elke keer veranderd. Dit is zeer vervelend! Weet iemand wat hier gebeurt of heeft iemand een oplossing?
Pagina: 1