iBook start niet

Pagina: 1
Acties:

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 12:18
Help,

Mijn iBook blijft hangen bij het grijze scherm...

Het apple logo en het draaiwieltje komen beiden niet tevoorschijn.

Ik heb al geprobeert op te starten met ALT toets, cmd+v en VRAM reset en PMU reset.

Kan iemand mij helpen? Heb hem dringend nodig om verder te leren aan mijn examen voor morgen..

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Ik hoop voor je dat het niet aan je logicboard ligt. Anders heb je een groot probleem. Mocht het er wel aan liggen dan moet je even een lijmtang links naast je trackpad zetten en strak aandraaien :) Maar zie je verder niks? Ook geen gong?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Al geprobeerd te starten met cmd+option+p+r?

Je kunt ook even starten vanaf je installatie/herstel cd's en dan de disk utility gebruiken (uit de menubalk bij Utilities) om te kijken of je HD beschadigd is.

Anders kun je misschien nog starten in Target Disk Mode (T ingedrukt houden) en 'm aan een andere Mac hangen om je bestanden eraf te halen.

• Hipska
Andere mac heb ik niet, cmd+option+p+r is die VRAM reset, een gong hoor ik wel.

Verwijderd

Maartenvs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:56:
Ik hoop voor je dat het niet aan je logicboard ligt. Anders heb je een groot probleem. Mocht het er wel aan liggen dan moet je even een lijmtang links naast je trackpad zetten en strak aandraaien :) Maar zie je verder niks? Ook geen gong?
die oplossing werkt alleen als je last heb van het bekende "losse GPU chip issue" en dat heeft de TS niet, want hij krijgt wel beeld.

voor de TS: zet de mac uit, hierna weer aan en houd de "shift" toets eens ingedrukt t/m je het inlogscherm krijgt met hierboven in het rood "safe boot" hierna start je je mac opnieuw op, en waarschijnlijk doet hij het nu weer. Als dit heeft geholpen had je mac last van een permissie probleem.

• Hipska
Dat met die shift had ik ook al geprobeerd, niets van de mogelijke oplossingen heeft geholpen.

Na tientallen keer opnieuw te hebben opgestart en 5tal keer batterij uit gehaald te hebben en alle gegeven toetsencombinaties ook tig keer te hebben geprobeerd, deed ie het plots en kwam het apple logo tevooschijn, waarna de iBook gewoon bootte.

Ik weet nu niet welke methode voor de oplossing heeft gezorgd, maar ik typ dit bericht nu alvast vanop de iBook...
Pagina: 1