Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaag printprobleem vanuit IE

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:39

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier op het netwerk een raar probleem.

2 gebruikers kunnen vanuit IE geen pagina printen.

Ze willen bijvoorbeeld een factuur afdrukken, dit is gewoon een textpagina. Ze printen dan gewoon de pagina uit, echter komt er niets op het blaadje te staan, tenminste niet wat er zou moeten staan. Enige dat er staat is rechtsbovenaan pagina 1 van 1, en linksonder staat er dan file://c:\WINDOWS\Temp\Z0U2B6UI.htm. Verder staat rechtsonderin de datum van die dag.

Gekke is, als deze gebruiker op een andere pc in het netwerk inlogd, gaat het wel goed, logt op de pc waar het dus met deze gebruiker fout gaat, een andere gebruiker in, dan gaat het wel weer goed :D

Het is dus een gebruiker, die op een bepaalde pc niet goed kan printen.

Iemand enig idee? Ik heb het lokale profiel van de gebruiker al weggegooid, dit hielp niet.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

printer verwijderen en opnieuw installeren?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:41:
printer verwijderen en opnieuw installeren?
vergeten te melden, maakt niet uit op welke printer je het doet. Als de gebruiker de text naar Word copy/paste, dan komt de pagina er wel gewoon uit. gaat dus echt alleen vanuit IE niet goed. En nogmaals, andere gebruikers op de pc waar het niet goed, hebben het probleem niet. De gebruiker met het probleem op een ander pc, geeft weer geen problemen. Het is dus die gebruiker gekoppeld aan de pc, die het probleem geeft.

Afdrukvoorbeeld is trouwens ook niet goed, net geprobeerd in Firefox, daar gaat het wel gewoon goed, met exact dezelfde webpagina.

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 05-06-2008 10:53 ]

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Welke versie van internet explorer? En hoe ziet => File, print preview eruit? Zie je hierop wel alles of ook niet zoals het hoort? Tevens staat hier bij "pagina 1 van xx" Wat staat daar bij deze machine?

Druk in de print preview op "ATL + U" en controleer de marges in het venster rechtsonder. Meestal hebben de kabouters die instelling gewijzigd, vandaar dat de gebruiker van niets weet.

Freelance tweaker

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
D-Devil schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:55:
Welke versie van internet explorer? En hoe ziet => File, print preview eruit? Zie je hierop wel alles of ook niet zoals het hoort? Tevens staat hier bij "pagina 1 van xx" Wat staat daar bij deze machine?

Druk in de print preview op "ATL + U" en controleer de marges in het venster rechtsonder. Meestal hebben de kabouters die instelling gewijzigd, vandaar dat de gebruiker van niets weet.
Versie van internet explorer is 7.0.5730.13CO. Verder zie je inderdaad in afdrukvoorbeeld ook geen inhoud staan. Er staat verder pagina 1 van 1. Marges staan goed zover ik kan niet...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IE is nog steeds geen OS > [CSA] dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Security / privacy / content-settings terug gezet naar default?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
r0b schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:42:
Security / privacy / content-settings terug gezet naar default?
Ja ook al gedaan, lokale profielen ook al verwijderd... Werken trouwens met roaming profiles, zou ik het roaming profile eens moeten resetten? Vreemd dat het dan op een bepaalde computer fout gaat, en op een andere weer niet...

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Internet Options > Security tab > Select the appropriate zone> Check/uncheck the “Enable Protected Mode” checkbox
Ik lees dit wel meer op google om printproblemen in IE7 op te lossen...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

is het een site met frames?
klik eens in het frame dat je afgedrukt wil hebben en check daarna (met ctrl-p) of het afdrukvoorbeeld wel laat zien wat je wilt hebben.

(en check even hoe de instelling m.b.t. tot frames afdrukken is bij de afdrukopties)

[ Voor 21% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 12-06-2008 09:27 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
mbsaerens schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:21:
[...]

Ik lees dit wel meer op google om printproblemen in IE7 op te lossen...
Heeft niet geholpen
CaPtAiNCaRnAgE schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:25:
is het een site met frames?
klik eens in het frame dat je afgedrukt wil hebben en check daarna (met ctrl-p) of het afdrukvoorbeeld wel laat zien wat je wilt hebben.

(en check even hoe de instelling m.b.t. tot frames afdrukken is bij de afdrukopties)
Frames of geen frames maakt niet zoveel uit. Als andere gebruiker gaat het op een zelfde pagina toch goed. Toch voor de zekerheid even gecheckt wat jij zei, maar dit stond allemaal goed...

-=edit=-

Roaming profile nu gereset, en nu is het probleem weg...

Enig idee waar in het profiel het probleem zit? Application Data??

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 12-06-2008 10:14 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Niemand een idee?

Roaming profile deleten, en het probleem is weg. Echter om nu voor al die gebruikers het profiel te deleten... Iemand enig idee waar het in zou kunnen zitten ?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hmm, heb nog wat lopen graven in de profiles, maar zelfs zonder application data map, is het probleem daar nog..

Kan het een register probleem zijn ? Waar in de profiles staan deze?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
still nobody?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Probleem zit hem in ntuser.dat Alles eromheen weggegooid, alleen dit bestand nog in het profiel, en nog is het probleem daar...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Damian schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:24:
Probleem zit hem in ntuser.dat Alles eromheen weggegooid, alleen dit bestand nog in het profiel, en nog is het probleem daar...
ntuser.dat is de HKEY_CURRENT_USER key van je register; hier zal dus iets stuque zijn.
Probeer hem in te laden via een 3rd party programma, en kijk eens of er iets staat in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\PageSetup ?

Of zie je een verschil tussen een werkende / niet werkende user in HKEY_CURRENT_USER\Printers ?

Dat is eigenlijk het enige. Zelfs als ik de print spooler / TCP/IP print service uitschakel werkt m'n page preview nog goed, dus daar zal het ook niet zitten..

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
r0b schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:43:
[...]

ntuser.dat is de HKEY_CURRENT_USER key van je register; hier zal dus iets stuque zijn.
Probeer hem in te laden via een 3rd party programma, en kijk eens of er iets staat in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\PageSetup ?

Of zie je een verschil tussen een werkende / niet werkende user in HKEY_CURRENT_USER\Printers ?

Dat is eigenlijk het enige. Zelfs als ik de print spooler / TCP/IP print service uitschakel werkt m'n page preview nog goed, dus daar zal het ook niet zitten..
heb de hele internet explorere key eruit gegooid. Nog is het probleem daar.. FF verder slopen dan maar :/

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Damian, je probleem klinkt bekend in de oren, ik had dit een jaar geleden ook bij een paar mensen.

Deze hadden IE7 in combinatie met (MS Office) Outlook. Outlook en IE7 hadden daar iets geshared staan waardoor het hele printen vernaggelde.

Helaas weet ik niet meer wat de oplossing daarvoor was, sterker nog, ik heb toen gewoon hun IE terug gezet op 6 naar mijn weten. Wel meen ik me te herinneren dat na een paar office updates het probleem ook weer weg was.

PS: er vanuit gaande dat je het probleem ook ervaart met IE7

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-07-2008 11:32 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:30:
Damian, je probleem klinkt bekend in de oren, ik had dit een jaar geleden ook bij een paar mensen.

Deze hadden IE7 in combinatie met (MS Office) Outlook. Outlook en IE7 hadden daar iets geshared staan waardoor het hele printen vernaggelde.

Helaas weet ik niet meer wat de oplossing daarvoor was, sterker nog, ik heb toen gewoon hun IE terug gezet op 6 naar mijn weten. Wel meen ik me te herinneren dat na een paar office updates het probleem ook weer weg was.

PS: er vanuit gaande dat je het probleem ook ervaart met IE7
Ze draaien inderdaad outlook 2007 en IE7. Kweet niet of ik ie7 der nog af kan slopen.. thanx iig ;)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Damian schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:26:
[...]

Ze draaien inderdaad outlook 2007 en IE7. Kweet niet of ik ie7 der nog af kan slopen.. thanx iig ;)
ie7 eruit gesloopt, probleem helaas niet weg :/

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Damian schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:20:
[...]

ie7 eruit gesloopt, probleem helaas niet weg :/
Bugger :/

Het is dus wel profiel gerelateerd en je kan er geen pijl op trekken -O-
Klinkt als een rotklusje. (denk niet dat in dit geval wijzer kan worden van eventvwr)

Ik zou gewoon van beide personen die op zo'n systeem inloggen, die toegang tot dezelfde printer hebben, nemen. Even de print opties af gaan lopen (ja, als ik zeg rotklusje, bedoel ik ook rotklusje) in IE7. Vergelijken met elkaar. Daarnaast een stapje hoger op de ladder, gebruikte printerdrivers van beide personen controleren. Dat gedaan hebbende de rechten nakijken. Als dat allemaal 1:1 hetzelfde is, gaan we weer naar extremen toe a-la sjabloon gebruik die in profielen zitten verstopt die overlappen met Office pakketten (en daar word je ECHT niet vrolijk van)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Bugger :/

Het is dus wel profiel gerelateerd en je kan er geen pijl op trekken -O-
Klinkt als een rotklusje. (denk niet dat in dit geval wijzer kan worden van eventvwr)

Ik zou gewoon van beide personen die op zo'n systeem inloggen, die toegang tot dezelfde printer hebben, nemen. Even de print opties af gaan lopen (ja, als ik zeg rotklusje, bedoel ik ook rotklusje) in IE7. Vergelijken met elkaar. Daarnaast een stapje hoger op de ladder, gebruikte printerdrivers van beide personen controleren. Dat gedaan hebbende de rechten nakijken. Als dat allemaal 1:1 hetzelfde is, gaan we weer naar extremen toe a-la sjabloon gebruik die in profielen zitten verstopt die overlappen met Office pakketten (en daar word je ECHT niet vrolijk van)
Heb toch wel al diep lopen graven, maar heb het helaas niet kunnen traceren.

Bij controle door het bedrijf hier, blijkt dat toch wel een heleboel mensen er last van hebben, en om voor die mensen nu allemaal het profiel te gaan resetten... Is veel werk. Ik blijf verder zoeken :(

Pagina: 1