Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Getal naar datum omzetten

Pagina: 1
Acties:

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik heb in een excelbestand een lijst met personen staan. Daarbij staan ook geboortedata. Deze zijn genoteerd als jjjj-mm-dd maar dan zonder streepjes. Dus bijvoorbeeld 20080605. Als ik de gegevenswaarde wil aanpassen blijven er alleen ######## staan. Omdat ik het graag als dd-mm-jjjj heb staan. Ik vraag me of of het uberhaupt nog wel kan of dat ik moet kijken als ik een andere extraxtie moet maken ?

Vergeten te melden heb een formule maar die geeft 0 als uitkomt : B1 =DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);DEEL(A1;7;2))

[ Voor 12% gewijzigd door Neoz op 05-06-2008 10:46 ]

Serve The Humanity , Be Server

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Formule lijkt correct, tenminste ik neem aan dat je in cel b1 "=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);DEEL(A1;7;2))" hebt ingevoerd en dat er in A1 idd een jjjjmmdd teskt staat? Check iig ook even de ingestelde opmaak voor de kolommen a & b.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

de kolom is breed genoeg?

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
De kolom is zo breed als hij maar zijn kan :)

• Strangelove
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 01:01
Lustucru schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:01:
Formule lijkt correct, tenminste ik neem aan dat je in cel b1 "=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);DEEL(A1;7;2))" hebt ingevoerd en dat er in A1 idd een jjjjmmdd teskt staat? Check iig ook even de ingestelde opmaak voor de kolommen a & b.
In b1 zou ik een custom cel formatering aanbrengen als: dd-mm-jjjj.
Dan zou het moeten lukken...

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
zoek is naar onderstaande regel in deze link

In the English language version of Excel, the formula returns the following:

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Het is me nu gelukt, maar hoe kan ik in 1 keer de hele kolom doen ? Aangezien hij nu alleen A1 pakt, en ik 2000 records heb :)

=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);DEEL(A1;7;2))

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
Wat gebeurt er als je de formule naar beneden sleept?
Heb hier engelse versie van Excel en die vreet de formule niet :)

Misschien is dit nog een optie ?
=DATUM(LINKS(A1;$4);DEEL(A1;$5;$2);DEEL(A1;$7;$2))

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Formules kan je gewoon kopiëren en plakken (of inderdaad slepen met het zwarte blokje rechtsonder in de geselecteerde cel). De verwijzing wordt dan ook aangepast: als in cel B1 een verwijzing naar de cel A1 staat en je kopieert deze naar cel B2, dan wordt de verwijzing in cel B2 automatisch aangepast naar de cel A2, tenzij er een $-teken staat voor de verwijzing (bijvoorbeeld A$1).

@mhoogendam: Waarom zou je een $-teken voor een getal willen zetten? Dit is geen verwijzing en wordt dan ook niet aangepast bij copy/pasten. Jouw formule zal een foutmelding geven.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
[b][message=30195851,noline]Coffeemonster schreef op vrijdag 06 juni 2008 @
@mhoogendam: Waarom zou je een $-teken voor een getal willen zetten? Dit is geen verwijzing en wordt dan ook niet aangepast bij copy/pasten. Jouw formule zal een foutmelding geven.
Dit kon ik helaas niet testen door een engelse Excel.
Het was maar een ingeving die blijkbaar niet klopte.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Coffeemonster schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:54:
of inderdaad slepen met het zwarte blokje rechtsonder in de geselecteerde cel
Tip: dubbelklik op zwart blokje zet automatisch doorvoeren aan. Reeks wordt gecopieerd naar laatste relevante regel en ls je er een nieuwe regel ondertikt wordt de formule ook automatisch ingevoegd. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Dat is handig. :) Zo leer je nog eens wat.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1