Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Joomla] Kom niet meer in admin back-end

Pagina: 1
Acties:
  • 1.780 views

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
Ik weet niet of dit het goede forum is, excuses mocht het niet zo zijn.

Ik ben wat aan het knutselen met Joomla (1.5.3). Gisteren hele dag mee bezig geweest en dat ging allemaal goed. Ik kom nu echter niet meer in de admin back-end. En ik kan me niet herinneren iets aangepast te hebben wat daarop van invloed kan zijn.

Ik kom op de login-pagina. Vervolgens typ ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in die 100% zeker correct zijn en klik op Login. Dezelfde pagina verschijnt weer, verder niks. Wanneer ik een incorrecte gebruikersnaam of wachtwoord in typ krijg ik wel de melding dat deze niet matchen. Dus mijn login klopt in ieder geval.

Ik heb gekeken of de Joomla authentication module op published staat in de database, dit is het geval.
Wat kan ik hier nog aan doen?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Administrator map opnieuw geupload?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Nee, je wilt hier zijn. Die kennen Joomla veel beter. Misschien kan je met wat zoekwerk daar de oplossing zelfs al vinden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• The Realone
Muthas schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:46:
Administrator map opnieuw geupload?
Helaas, geen effect. Zelfde resultaat.
MueR schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:46:
Nee, je wilt hier zijn. Die kennen Joomla veel beter. Misschien kan je met wat zoekwerk daar de oplossing zelfs al vinden.
Daar heb ik de vraag ook al lopen. Vooralsnog geen antwoord. Ik kan ook weinig gerelateerde topics hierover vinden tussen alle vragen over admin passwords die niet meer werken. |:(

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 01:28

zomertje

Barisax knorretje

Alle aangepaste zaken apart houden en opnieuw installeren? Het lastige is dat je geen foutmelding krijgt, dat had de boel een stuk makkelijker gemaakt. Alsof ie niet in de database kan zien dat jij met jouw ww admin bent en mag inloggen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is de URL nadat je je wachtwoord hebt ingetikt en het beeld blank wordt? Want als je het gevoel hebt dat je wel bent ingelogd (ook terug te vinden in je database op Last Login ofzo), kan je namelijk de volgende url gebruiken om te kijken of het wel werkt:

http://servernaam/administrator/index2.php

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-11 16:38

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ik weet niet of je aanmelden via front-end ingeschakeld hebt, maar als dat zo is: lukt dat nog? (gewoon kwestie van probleem proberen in kaart te brengen)

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:41
Niet toevallig verkeerde cache instellingen in je browser?
Probeer je cache is leeg te gooien.

• The Realone
Cache, cookies en al die meuk heb ik al eens verwijderd. Dacht in 1e instantie ook hieraan, evenals de proxy die hier op het werk gebruikt wordt. Maar als ik het via thuis probeer werkt het ook niet.

Ik krijg overigens geen blank page, maar gewoon dezelfde login pagina terug. De url blijft gewoon /administrator/index.php. Veranderen naar index2.php geeft exact dezelfde login pagina.

Front-end authenticatie staat uit, aangezien ik dat niet nodig zou hebben.

Opnieuw installeren, zou een optie zijn. Ik raak hiermee niks kwijt neem ik aan? Niet dat er nu zo verschrikkelijk veel gedaan is maar met mijn tempo (hele gebeuren is nog redelijk nieuw voor me) is daar toch al wel wat tijd in gaan zitten. ;)

De plugin User - Joomla! staat overigens ook gewoon op published.

EDIT: Admin password eens aangepast, heeft ook geen effect. Hij neemt het nieuwe password wel over aangezien ik een error krijg wanneer ik het oude probeer, maar het probleem blijft hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 05-06-2008 10:56 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zou het niet zo kunnen zijn dat je gehacked bent, door een securityleak in Joomla, waarin iemand het admin-pass kan aanpassen?
Ikzelf zou toch overwegen om de logs een door te spitten en Joomla een te herinstalleren met de nodige updates.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52
Ik heb gemerkt dat dit met joomla 1.5 gebeurd als je je sessie tijd te hoog instelt in configuratie panel! Hij logt niet in maar geeft ook geen foutmelding, sessie verloopt instant.

anyway ga naar configuration.php, daar staat oa:

code:
1
    var $lifetime = '10080';

Misschien staat daar nu niets? Lifetime moet niet te hoog zijn maar ik heb er in development 10080 van gemaakt, dat accepteert hij nog. ps: password staat er ook plain in

[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 06-06-2008 22:09 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Dit krijgt je onder andere als je alle administrator modules in de backend weg gooit (oeps ;) ). Als dit het geval is kun je een nieuwe joomla install maken en daar alle SQL queries voor de menu items uit halen die standaard in de backend zitten.

Stappenplan:
Nieuwe joomla (met nieuwe db) aanmaken. Bestaande site naar de nieuwe joomla DB laten verwijzen. Lost dit je probleem op dan zit het in de DB en volg je het eerder beschrevene.

Lost dit het niet op, hernoem dan je joomla mappen (administrator wordt administrator2) en kopieer uit de cleane joomla de administrator dir. Hiermee kun je controleren of het aan je files ligt.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat MueR zei; dit is niet het forum om vragen te stellen over software die we niet zelf geschreven hebben

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.