Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 16:46
Heb een lastig probleem, waar ik na een hoop proberen en zoeken nog niet uit ben.

Ik heb een HTC TyTN (MDA Vario II) die ik pas tweedehands heb gekocht. Ik heb hem ge-hardreset en de T-mobile software niet geïnstalleerd, dus een kale mobiel. Heb wel een paar programma's erop staan:
WM6
SPB Phone Suite (today)
SPB Diary (today)
BatteryStatus (today)
QuickMenu (verandering start-menu)
PocketPlayer

Voor de rest staat er niets op volgens mij. De problemen begonnen al voor PocketPlayer, die ik hier speciaal voor heb geïnstalleerd. Het was namelijk zo dat als ik in Media Player het scherm uitschakelde en hem dus 'vergrendelde', het scherm etc. gewoon aangingen zonder dat ik dat wilde zodra hij in/uit het hoesje ging. Ik kan niet exact zeggen wanneer het gebeurt. Daarom maar PocketPlayer gedownload, welke een complete lock-functie heeft. Maar hier gebeurt hetzelfde: zodra de mobiel in zijn hoesje gaat of eruit wordt gehaald, gaat het scherm aan. Wanneer het precies gebeurt weet ik niet, dat kan ik niet zien of horen. Het lijkt enigszins willekeurig.
Het vreemde is echter, zodra ik hem lock, werkt daadwerkelijk geen enkele knop meer (ook niet uitschuiven), behalve de standby knop en de Enter (die ik lang moet inhouden om de lock te verwijderen). En zodra ik één van deze knoppen indruk, gaat het scherm logischerwijs weer aan en zie ik Pocket Player weer.
Het vreemde is echter, dat dat niet gebeurt op het moment dat ongewenst het scherm aangaat. Dan gaat hij naar het Today-scherm en gaat hij opeens de oriëntatie naar liggend veranderen (terwijl het toetsenbord niet wordt uitgeschoven) en dan weer terug. Dit gaat enorm traag omdat de muziek draait en het sowieso al eventjes duurt vanwege de 3 programma's op het todayscherm. Dus iets lijkt de telefoon te triggeren het beeld aan te doen, te switchen van oriëntatie en dan weer terugzetten. Het lijkt meestal te gebeuren als ik de telefoon uit zijn hoesje haal.

Ook is het heeeeel vervelend dat ik meestal de telefoon niet kan opnemen. Zodra ik gebeld wordt, krijg ik gewoonweg het telefoonscherm te zien, alleen in het midden zie ik het laadicoontje, het draaiende 4 kleurige rondje van Windows. Zodra ik op beantwoorden klik of op de opnemenknop druk (groene knop), gebeurt er helemaal niets. Hij blijft gewoon 'laden'. Pas als de persoon een lange tijd blijft proberen, kan ik opeens wel opnemen.

Ik denk dat ik een hardreset zal moeten uitvoeren, maar ik verwacht dat dit het probleem niet oplost, gezien de mobiel eigenlijk nog 'schoon' is. Ik hoop dus dat iemand een idee heeft wat het kan zijn of er ervaring mee heeft. Ter verduidelijking: mijn vorige mobiel (E-ten M600+) met WM5 heeft hier geen last van gehad met deze programma's. Deze had alleen ook geen toetsenbord en werd dus nooit van oriëntatie veranderd.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00
Post eens even je Rom en Radio versie. Misschien dat je nu met een radio versie werkt die niet goed overweg kan met je Rom ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Kan toch wel aan de geïnstalleerde software liggen hoor. Heb zelf ook wel eens dat m'n TytNII in een oneindige "busy" loop zit, maar dat komt door een programma dat ik geïnstalleerd heb om de radio automatisch uit te schakelen 's nachts. Even soft resetten lost het dan weer op. Wanneer dat niet werkt, zul je een hard reset moeten doen. Daarna niet gelijk alle oorspronkelijke software weer terugzetten, want dan kun je weer hetzelfde probleem hebben.

_██_
(ಠ_ృ)

• The__Virus
Rom en radio zijn de laatste van T-Mobile volgens mij:
3.60.114.4
1.50.00.00
Ik zal inderdaad eens een hardreset proberen. Ik heb inderdaad wel iets van software wat op de achtergrond mijn gesprekken bijhoudt, alleen jammer als dat niet meer zou werken. Heeft eerder altijd goed gewerkt op vorige mobiel en heb er al zo weinig mogelijk applicaties opstaan, deze gebruik ik de hele tijd.
Maar goed zal het even aankijken, ik heb een programma dat automatisch mijn profiel aanpast, alleen de automatische functie gebruikte ik dan weer niet op mijn oude mobiel (deed het handmatig). Zal dat eens uitzetten en kijken hoe dat gaat! In elk geval bedankt :)

update
Dat helpt dus niet. Het probleem is volledig aan elkaar gerelateerd besef ik nu. Telkens dat switchen van het scherm maakt hem traag en daardoor kan ik de telefoon niet opnemen. Het gebeurt meestal als ik hem uit zijn hoesje haal. Misschien maar eens een andere zien te fixen ofzo. Wel raar, want hij switcht dus van orientatie, terwijl daar geen knop of andere aanleiding toe is.
Om zelf nog wat meer te kunnen zoeken, hoe heet het wisselen van de 'afdrukstand' (belachelijke vertaling zeg) in het engels? Dus orientatie liggend of staand.

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 07-06-2008 12:37 ]

Verwijderd

Wel raar, want hij switcht dus van orientatie, terwijl daar geen knop of andere aanleiding toe is.
Dit wordt veroorzaakt door de magneten in het hoesje, die beïnvloeden denk ik de schakelaar/sensor die bijhoudt of het toetsenbord is uitgeschoven. Als ik mijn HTC Wizard (MDA Vario) met de rechter zijkant langs de magneten in mijn hoesje haal, draait het beeldscherm van staand naar liggend om vervolgens weer terug te springen.

Ik heb er echter niet zo heel erg vaak last van, zal misschien aan de manier liggen waarop ik hem in en uit het hoesje haal. Misschien als je je telefoon net ff een slagje anders of gedraaid in je hoesje doet, dat je er dan minder last van hebt.

• The__Virus
Ja toch dus! Ik had al het vermoeden, ben er wat mee wezen testen en toen ik ze erlangs haalde, gebeurde het ook! Misschien dan toch eens een ander hoesje halen ofzo. Of testen hoe het niet meer gebeurt :) Maar in elk geval bedankt, weet ik in elk geval zeker waar het door komt!
Pagina: 1