Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Homemade Remote powerswitch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee all,

Ik heb altijd gebruik gemaakt van Wake on LAN op mijn computer, nu heb ik een nieuwe router en deze ondersteund dat niet. Dit is niet werkend te krijgen op het model router dat ik nu heb. Ik ben daarom opzoek naar een remote powerswitch. Maar om die nou nieuw te kopen is ook zo wat.

Ik wil daarom zelf zo'n ding bouwen, Op basis van een reeds bestaand apparaat. Ik weet alleen nog niet wat voor apparaat. Wat ik moet hebben is een systeem dat als het via het netwerk, een bepaalde melding ontvangt, (dit kan een WOL pakketje zijn, mag ook wat anders wezen) een relais 0.5 sec omzet om daarmee de pc op te starten.

Heeft iemand een idee op basis van wat voor apparaat ik zoiets moet maken en welke aanpassingen er ongeveer nodig zijn?

Mvgr,
Richard Homan

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Mobiele telefoon modden om een relais aan te sturen zodat als je de telefoon belt je computer aan gaat?

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Het lukt me niet om een werkende directe link te plaatsen naar de pagina op de website van Conrad, maar ga naar www.conrad.nl en zoek naar artikelnr. 190951.

Misschien is dat wat voor je? Is niet duur.

-edit-

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.fr/wcsstore/ConradImages/PRODUITS/1012591_p_g.jpg

-edit2-

Als het meer geld mag kosten zou dit ook nog kunnen :)

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenH op 05-06-2008 11:42 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:37

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:25:
Hee all,

Ik heb altijd gebruik gemaakt van Wake on LAN op mijn computer, nu heb ik een nieuwe router en deze ondersteund dat niet. Dit is niet werkend te krijgen op het model router dat ik nu heb. Ik ben daarom opzoek naar een remote powerswitch. Maar om die nou nieuw te kopen is ook zo wat.

Ik wil daarom zelf zo'n ding bouwen, Op basis van een reeds bestaand apparaat. Ik weet alleen nog niet wat voor apparaat. Wat ik moet hebben is een systeem dat als het via het netwerk, een bepaalde melding ontvangt, (dit kan een WOL pakketje zijn, mag ook wat anders wezen) een relais 0.5 sec omzet om daarmee de pc op te starten.

Heeft iemand een idee op basis van wat voor apparaat ik zoiets moet maken en welke aanpassingen er ongeveer nodig zijn?

Mvgr,
Richard Homan
En waarom werkt die router opeens niet meer dan :?

WOL zijn gewoon pakketjes....

Beetje vaag... Probeer een UPnP uit te zetten... Een DMZ naar die ene pc... Of werkt het lokaal ook niet? Wat is er anders dan?

Welke router had je eerste? En welke nu?