[PXE] PXE boot meerdere ISO's in gangbaar menu met FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb al een tijd problemen om dit voor elkaar te krijgen. Ik wil geen RIS of Ghost images overzetten. Alleen bootable ISO's via PXE vanaf een FreeBSD 6.2 server. Dit vind ik handiger en vele malen mooier.

Ik heb deze tutorial gevolgt: http://unattended.sourceforge.net/step-by-step.php

Alleen is deze tutorial weer te uitgebreid. Ik heb unattended cd's gemaakt, volledig automatisch en dynamisch met invulvensters voor gebruikersnamen, wachtwoorden en licenties.

Maar de scripts en tools in de tutorial van sourceforge overschrijft dat allemaal. En op die manier moet ik alsnog de Windows key, gebruikersnamen etc. invullen. En ik raakte mijn eigen installatie script kwijt.

Het komt vooral door dit evil script: http://unattended.cvs.sou...l?view=auto&revision=HEAD

Ik heb al geprobeerd om het wat bij te werken, maar het script roept teveel variablen aan uit het unattended.txt bestand dat hij genereerd. En ik heb geen tijd om dat script na te bouwen zodat hij gewoon alleen een ISO boot via een gangbaar menutje.

Nou ben ik helemaal gestressed want dit is een eindopdracht voor één van mijn vakken op school. En het moet binnen 1,5 week af ;(

Dus ik dacht ik doe een beroep bij tweakers. Mijn vraag is weten jullie een andere tutorial dat ISO's boot met FreeBSD 6.2 met de volgende eigenschappen:
  • Een gangbaar keuze menu voor de ISO's
  • Geen poespas met extra's, alleen bootable ISO's booten
Ikzelf zoek ondertussen ook als een bezetene naar deze tutorials en how to's. Dus maak je geen zorgen dat ik dit vraag uit luiheid. Puur uit wanhoop :'(

Als iemand wat weet dan hoor ik dat heel graag :)

• UPPERKEES
  • Niet online
Ik heb nog steeds niks kunnen vinden, kan iemand mij de juiste richting op schoppen?

Ik ben tussen het googlen door bezig het het aanpassen van de sourceforge tutorial :)
En dat gaat nog niet bepaald lekker

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Pak een windows XP Pro CD. en pak het cabinet file deploy.cab uit Deze staat in de support map.

Hier vind je tooltjes om je iso's te custemizen. Eigen Windows distro te bouwen met jouw programma's e.d.

met sysprep kan je een image bakken.. kies hier dan Partimage (Partimage is not Ghost) = PING

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 35% gewijzigd door To_Tall op 05-06-2008 14:05 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• UPPERKEES
  • Niet online
To_Tall schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:03:
Pak een windows XP Pro CD. en pak het cabinet file deploy.cab uit Deze staat in de support map.

Hier vind je tooltjes om je iso's te custemizen. Eigen Windows distro te bouwen met jouw programma's e.d.

met sysprep kan je een image bakken.. kies hier dan Partimage (Partimage is not Ghost) = PING

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Het is misschien wel geen Ghost, maar het komt wel op hetzelfde neer (volgens mij).

Ik wil een unattended ISO booten, dat kan met die sourceforge tutorial. Alleen zit er zoveel onzin tussen dat het alsnog veel input nodig heeft van de gebruiker.

Daarom wil ik alleen de content van de unattended ISO's booten. Zodat ik mijn eigen scripts laad wanneer Windows al op de doel computer staat. Op deze manier is het PXE booten, juiste image selecteren, en pizza eten. Vervolgens kom je 20 minuten later terug en dan staan mijn venstertjes te schreeuwen om input voor Windows en Word 2003 licentie codes, en invoer voor welke gebruikersnaam en wachtwoord ect. En verder staan er een hoop andere programma's op.

Dus ik wil geen back-up maken van een harde schijf. En die via PXE op een andere pc zetten. >:)

• UPPERKEES
  • Niet online
Iemand nog suggesties? Ik ben al aardig op weg met het debuggen van het perl script uit de tutorial van sourceforge, maar toch zou ik het handiger vinden als iemand een simpelere aanpak weet :)