Toon posts:

Geen verbinding met andere PC via bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik kan geen verbinding (via een VPN) krijgen met de server op kantoor via mijn Siemens InternetPlusBellen modem.

Laptop: Windows XP Professional SP3 inclusief Wlan

Ik heb een Cisco VPN geinstalleerd en kan deze gewoon opstarten waarna de VPN zonder problemen wordt geactiveerd. Wanneer ik via Extern Bureaublad een connectie probeer te maken, krijg ik de melding dat er geen verbinding met een andere PC kan worden gemaakt.

Eerst dacht ik dat dit lag aan de instellingen van mijn Norton Firewall, maar ook met een uitgeschakelde firewall blijft het probleem. Ik heb verbinding geprobeerd te maken via LAN en WLAN-verbinding en krijg ondanks dat ik gewoon verbinding met internet heb geen verbinding via de VPN.

Nu is het rare dat als ik de instellingen ongewijzigd laat en met mijn Mobile Internet Kaart via UMTS/HSDPA verbinding maak met internet, ik wel verbinding met de server van de zaak kan maken. De instellingen van de VPN en het Externe Bureaublad kloppen dus en de Norton firewall is dus ook niet het issue.

Mijn idee is dat de instelling van mijn Experiabox dusdanig is, dat ik niet via een VPN verbinding kan maken met een remote server/PC. Ik kan in de settings van mijn Experiabox, maar weet niet waar ik naar moet kijken of evt. moet wijzigen.

Wie weet raad?

Alvast dank voor je reactie!

Eric

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Poort 3389 is de standaard poort voor remote desktops als ik mij niet vergis. Kun je deze op je experiabox niet forwarden als TCP/UDP naar je pc?

Freelance tweaker

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:37

lier

MikroTik nerd

D-Devil schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:48:
Poort 3389 is de standaard poort voor remote desktops als ik mij niet vergis. Kun je deze op je experiabox niet forwarden als TCP/UDP naar je pc?
Gaat om een outbound VPN connectie, waarvoor denk je dat er een portmapping gemaakt moet worden ???

Krijg je een juist IP adres toegewezen van de Cisco client ?
Kan je de server wel pingen op IP adres ?
Probeer je de server op naam of op IP te bereiken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:00:
[...]

Gaat om een outbound VPN connectie, waarvoor denk je dat er een portmapping gemaakt moet worden ???

Krijg je een juist IP adres toegewezen van de Cisco client ?
Kan je de server wel pingen op IP adres ?
Probeer je de server op naam of op IP te bereiken ?
Het gaat idd om een outbound VPN.

Krijg je een juist IP adres toegewezen van de Cisco client ? Volgens mij wel, gezien het feit dat alles wel werkt met mobiele internetkaart.

Kan je de server wel pingen op IP adres ? JA

Probeer je de server op naam of op IP te bereiken? Op naam.

Ben wel handig, maar niet heel erg technisch........

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 11:26 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:37

lier

MikroTik nerd

Ik heb nog een keer je verhaal door gelezen, maar begrijp het nog steeds niet helemaal.
Daarom:

Kan je een VPN opbouwen via de LAN/WLAN ?
Als je dan verbinding hebt, kan je pingen naar de server (IP/naam) ?
Kan je proberen een remote desktop sessie te openen naar de server (IP) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
@TS: worden pakketjes van GRE doorgelaten in de experia ?

Zoals ik het nu begrijp kan de TS een VPN opzetten (de server staat op het werk en hij verbindt met een cisco client) naar zijn werk, de VPN werkt en RDP over VPN werkt als hij met een UMTS/HSDPA kaartje werkt..

Kan je gewoon met je VPN werken (bv fileshares aanroepen) als je met de zaak bent verbonden?

Als dat niet gaat zou ik eens kijken of er nergens in de box iets staat van "allow vpn"/"allow gre packets" oid...

[ Voor 80% gewijzigd door HyperBart op 05-06-2008 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:03:
Ik heb nog een keer je verhaal door gelezen, maar begrijp het nog steeds niet helemaal.
Daarom:

Kan je een VPN opbouwen via de LAN/WLAN ?
Als je dan verbinding hebt, kan je pingen naar de server (IP/naam) ?
Kan je proberen een remote desktop sessie te openen naar de server (IP) ?
Hoi,

VPN opbouwen via WLAN of LAN lukt en is geen probleem. Pingen als ik de VPN actief heb, lukt ook. Als ik een remote desktopsessie open en ik probeer te connecteren op naam of op ip-adres krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de pc.

Als ik mijn mobiel internetkaart gebruik en via de verbing hiervan een VPN open en daarna connecteer met remote desktop, gaat het helemaal goed.

Dus het lijkt daarom aan de experiabox te liggen..... Heb verder geen idee.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het dan niet handig om eens op je werk te vragen of/hoe dit kan? Want als je VPN vanuit thuis wel werkt, en je kan daarover wel dingen als Exchange raadplegen, pingen, bij netwerkshares etc, dan is er iets niet goed met RDP over die tunnel.

Zou me zomaar kunnen voorstellen dat de VPN bepaalde poorten vereist en dat je die moet open zetten in je Experia want zonder Experia dus over UMTS gaat het wel goed. Maar omdat de Cisco-client voorzien is van bepaalde instellingen/certificaten, kan je werk je hier het beste mee helpen, denk ik zo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Dus je kan pingen naar de computer die je wilt overnemen als je via wlan de vpn gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:29:
Dus je kan pingen naar de computer die je wilt overnemen als je via wlan de vpn gebruikt ?
ja, dat lukt
Pagina: 1