Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:33

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Topicstarter
Ik ben voor m'n werk op zoek naar een mobiele telefoon of smartphone die RFID kan lezen en een GPS heeft zodat er een navigatie systeem op kan (we willen iets gaan doen waarbij we dat beide nodig hebben). Ik ben zelf natuurlijk eerst op zoek gegaan en ben telefoons tegen gekomen die RFID kunnen lezen, zoals de Nokia 3220 en de Nokia 6131 (deze heeft NFC, maar volgens mij kan je daarmee ook RFID uitlezen?). Verder zijn er natuurlijk ook al genoeg telefoons met GPS, maar ik kan er geen vinden die het allebei hebben.

Tijdens het zoeken ben ik ook nog dit SD kaartje tegen gekomen, daarvan heb ik op hun forums een Compatibility Matrix gevonden, maar in dat lijstje zie ik geen telefoon die ook GPS heeft.

Dus weet er iemand toevallig een telefoon die dit beide heeft, of een andere oplossing, zoals dat SD kaartje?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Conquerer schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:50:
Ik ben voor m'n werk op zoek naar een mobiele telefoon of smartphone die RFID kan lezen en een GPS heeft zodat er een navigatie systeem op kan (we willen iets gaan doen waarbij we dat beide nodig hebben). Ik ben zelf natuurlijk eerst op zoek gegaan en ben telefoons tegen gekomen die RFID kunnen lezen, zoals de Nokia 3220 en de Nokia 6131 (deze heeft NFC, maar volgens mij kan je daarmee ook RFID uitlezen?). Verder zijn er natuurlijk ook al genoeg telefoons met GPS, maar ik kan er geen vinden die het allebei hebben.
Van die beide telefoons kan ik in ieder geval bevestigen dat ze RFID tags kunnen lezen. Op mijn werk gebruiken we ze allebei :)

Of er ook een model met GPS bestaat zou ik je zo niet kunnen zeggen. Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar de uitkomst :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Walance

Walance

Topicstarter
Hmm ik heb dat lijstje nog een keer goed doorgekeken, had ik blijkbaar nog niet genoeg gedaan. Ik heb nu een aantal smartphones gevonden die GPS hebben ingebouwd en die dat SD-kaartje kunnen gebruiken, zoals de MiTAC Mio A701 Digi-Walker en de Fujitsu-Siemens Pocket LOOX T830. Maar als iemand nog een betere oplossing weet (zoals dus 1 telefoon die het beide heeft ingebouwd) hoor ik het graag :)

En bedankt voor je reactie dawuss, ook handig te weten dat die twee telefoons in ieder geval ook RFID kunnen lezen :)

• Walance

Walance

Topicstarter
Nog maar een update, na lang zoeken ben ik de M3 eTicket tegen gekomen, het lijkt er op dat deze beide functies kan, maar dat de GPS in de houder voor in de auto zit. Ik kan er helaas maar weinig informatie over vinden, alleen wat nieuws sites waarbij allemaal hetzelfde op staat, kan ook niet vinden waar en of het besteld kan worden...