Systeem Informatie vooraf:
---------------------------------------------------
Case: Thermaltake Shark +Window noPSU
Geheugen: RAM 4x 1024MB DDRII/667 Kingston
CPU: CPU AM2 AMD Athlon64 X2 4200 2.2GHz
(ik weet dat deze een bottleneck is maar het lijkt mij niet zo extreem als dat dit de
oorzaak van de score is. Anyways ik heb een 6400+ in bestelling)
Harde schijf: HDDI 320GB 7200 WD3200JS Caviar 8MB SAII
CPU Cooler: 29898 CM Thermaltake BigTyp VX Heatpipe Cooling
Monitor: TFT 19" Iiyama PLite E1900SB2 DVI
Mobo: Asus M2N32 WS Pro S/R/2xGBL/1394 AM2
GPU: Asus 8800GTX 768mb 2x
PSU: Be Quiet quad Rail 750W
(Lijk mij in eerste instantie te weinig maar ik heb geen instabiliteit bij games als alles
100% draait, dus die heb ik nog niet als mogelijke dader gezien.)
De machine heb ik gekocht vorig jaar maart geloof ik. Behalve de GPU die heb ik sinds een week nu.
Drivers zijn up-to date nvidea drivers, en SLI is juist geinstalleerd/connected:
- beide zitten goed vast in hun slot;
- SLI bridge zit aangesloten;
- PC herkent de SLI instelling meteen en zonder problemen.

Ik heb niets getweaked, niets overclocked en dergelijke alles gewoon standaard.
Het probleem
--------------------------
Ik zit met een probleem. Pas geleden heb ik 2x de asus geforce 8800GTX 768 mb grafische kaarten voor mijn machine gekocht. Nadat ik beide kaarten geinstalleerd had startte ik mijn systeem op om 3dmark 06 te runnen en te kijken hoe goed ik het ervanaf bracht. Hier begonnen de problmen.
De eerste 3d mark run had ik met SLI disabled gedaan hier haalde ik maar 8xxx, nu snap ik dat dit misschien door de CPU komt dus dat nam ik maar even voor genoegen.
Nu had ik SLI enabled en de test nogmaals uitgevoerd om te merken dat ik totaal geen verandering zie in de score. Toen begon ik me toch al lichtelijk te ergeren maar ik laat het niet zitten
Ik heb vervolgens de stap ondernomen om maar het hele systeem te formatteren, het werdt toch wel eens tijd.
Maar helaas heeft dat ook geen verandering met zich meegebracht.
Ik heb alle fora/websites over SLI afgespeurd (ja ook GoT), en wel topics gevonden, zelfs stickies, alleen kon ik daar geen informatie vinden over dit specifieke probleem. (Zal er misschien wel zijn, maar ik heb het in 2 weken tijd helaas nog niet kunnen vinden.
Hieruit heb ik maar mijn conclusie getrokken en een specifieke post te maken.
Als iemand mij kan vertellen wat de mogelijke oorzaak is van dit probleem zou ik het op prijs stellen.
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag en zal ik deze zo snel mogelijk up-to-date brengen.
-Lisker
---------------------------------------------------
Case: Thermaltake Shark +Window noPSU
Geheugen: RAM 4x 1024MB DDRII/667 Kingston
CPU: CPU AM2 AMD Athlon64 X2 4200 2.2GHz
(ik weet dat deze een bottleneck is maar het lijkt mij niet zo extreem als dat dit de
oorzaak van de score is. Anyways ik heb een 6400+ in bestelling)
Harde schijf: HDDI 320GB 7200 WD3200JS Caviar 8MB SAII
CPU Cooler: 29898 CM Thermaltake BigTyp VX Heatpipe Cooling
Monitor: TFT 19" Iiyama PLite E1900SB2 DVI
Mobo: Asus M2N32 WS Pro S/R/2xGBL/1394 AM2
GPU: Asus 8800GTX 768mb 2x
PSU: Be Quiet quad Rail 750W
(Lijk mij in eerste instantie te weinig maar ik heb geen instabiliteit bij games als alles
100% draait, dus die heb ik nog niet als mogelijke dader gezien.)
De machine heb ik gekocht vorig jaar maart geloof ik. Behalve de GPU die heb ik sinds een week nu.
Drivers zijn up-to date nvidea drivers, en SLI is juist geinstalleerd/connected:
- beide zitten goed vast in hun slot;
- SLI bridge zit aangesloten;
- PC herkent de SLI instelling meteen en zonder problemen.
Ik heb niets getweaked, niets overclocked en dergelijke alles gewoon standaard.
Het probleem
--------------------------
Ik zit met een probleem. Pas geleden heb ik 2x de asus geforce 8800GTX 768 mb grafische kaarten voor mijn machine gekocht. Nadat ik beide kaarten geinstalleerd had startte ik mijn systeem op om 3dmark 06 te runnen en te kijken hoe goed ik het ervanaf bracht. Hier begonnen de problmen.
De eerste 3d mark run had ik met SLI disabled gedaan hier haalde ik maar 8xxx, nu snap ik dat dit misschien door de CPU komt dus dat nam ik maar even voor genoegen.
Nu had ik SLI enabled en de test nogmaals uitgevoerd om te merken dat ik totaal geen verandering zie in de score. Toen begon ik me toch al lichtelijk te ergeren maar ik laat het niet zitten
Ik heb vervolgens de stap ondernomen om maar het hele systeem te formatteren, het werdt toch wel eens tijd.
Maar helaas heeft dat ook geen verandering met zich meegebracht.
Ik heb alle fora/websites over SLI afgespeurd (ja ook GoT), en wel topics gevonden, zelfs stickies, alleen kon ik daar geen informatie vinden over dit specifieke probleem. (Zal er misschien wel zijn, maar ik heb het in 2 weken tijd helaas nog niet kunnen vinden.
Hieruit heb ik maar mijn conclusie getrokken en een specifieke post te maken.
Als iemand mij kan vertellen wat de mogelijke oorzaak is van dit probleem zou ik het op prijs stellen.
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag en zal ik deze zo snel mogelijk up-to-date brengen.
-Lisker