Toon posts:

Linux-newbie handleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Linux (Mandrake 7.2) gaan installeren en vroeg mij af of er een handelieding oid voor verkrijgbaar is. Ik heb al in de boekenwinkels gekeken, maar daar was niet echt veel te vinden, behalve boeken van f 100,- :(

Weten jullie waar je wel goede linux-literatuur voor newbie's zoals mij verkrijgbaar is, die niet zo duur is? Internet of boekenwinkel maakt niet uit.

Alvast bedankt.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
volgens mij staat op de cd een dikke handleiding. Kijk er maar eens op rond

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik krijg de CD morgen. Thanx.

• KyD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

KyD

ik heb zelf om te beginnen het boek Linux LPI Studiegids van Jeroen Baten (f 110,-)gekocht. Goed boek, maar niet zo uitgebreid. heb je ook ergens bij je in de buurt een winkel scholtens&wristlers? dan moet je daar ff gaan kijken, of bij een andere boekhandel natuurlijk. en qua prijs vind je echt bijzonder weinig onder de honderd gulden. als je dat teveel vind is er natuurlijk goede documentatie op de cd of online hulp van mandrake :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb net het boek 'Learning Debian Gnu-Linux' binnen. Op zich wel gericht op Debian natuurlijk, maar heel bruikbaar voor algemene linux-kennis denk ik. Alleen die rpm-spul van de redhat-achtigen staat er natuurlijk niet in. Het boek staat ook integraal (!) op de website van O'Reilly (www.oreilly.com), en was maar 10 dollar (plus verzendkosten) bij Amazon (US) inclusief een CD'tje Debian 2.1. Waarom probeer je die niet gewoon, vervolgens met apt upgraden naar 2.2 en je bent klaar!

Zoef

Verwijderd

Neem dan de nieuwste cd-set van Debian, samen met Nederlandstalige handleiding vanaf:
http://panic.et.tudelft.nl/debian/

Dan ben je 3 tientjes kwijt voor alles geloof ik, of je download gewoon de handleiding apart...

Verwijderd

Topicstarter
30 tientjes is nog wel een keer te doen.

Is Debian dan ook een distributie die een beetje begrijpelijk is voor newbie's?

edit:
verduidelijking

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Neem dan de nieuwste cd-set van Debian, samen met Nederlandstalige handleiding vanaf:
http://panic.et.tudelft.nl/debian/
Dan ben je 3 tientjes kwijt voor alles geloof ik, of je download gewoon de handleiding apart...
Die heb ik inderdaad ook in gebruik, en dat boekje is net voldoende om stap voor stap je debian te installeren. Maar in het boek dat ik noemde, van Amazon, staat veel meer achtergrondinfo en mee over het confiigureren van de rest van je systeem. Het panic-boekje is erg veel value for money, maar ik ben blij dat ik Learning Debian Gnu-Linux ook besteld heb.
Is Debian dan ook een distributie die een beetje begrijpelijk is voor newbie's?
Debian is de eerste distro waar ik echt serieus mee aan de slag ben gegaan, en het is me honderd procent meegevallen. Op wat klassieke probleempjes na (niet eens echt debbie-specifiek, denk X en bios-instgellingen) ging de installatie soepel. Voor mij (thuis althans) niets anders meer! Stuur me anders een mailtje als je nieuwsgierig bent wat een linux-nono moet doen om debian een beetje onder de knie te krijgen.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar eerst eens met Mandrake klooien, ik heb nou een Mandrake-handleiding van het internet geplukt.

Debian kan later wel, als ik nou een boek bestel moet ik weer 6-12 weken wachten :Z
Pagina: 1