Ik ga op reis en ik neem mee...

Pagina: 1
Acties:

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
... een MSI wind
Hier voor 400 euro en in New York zou dit 400 dollar moeten zijn. Tof, maar als ik daar ter plaatse ben, waar kan ik dan terecht? Met google met veel moeite wat retailers gevonden maar 1 die de notebooks verkocht niet. Iemand ervaringen met hardware shopping in NY?

Als ze nog niet aanwezig zouden zijn, dan veronderstel ik dat er wel 1 te bestellen valt later. 400 dollar is 270 euro, zelfs met 21% tax is dit significant goedkoper dan er de volle 400 euro voor te tellen. Zie ik iets over het hoofd of waarom doet iedereen dit niet?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wellicht iets met invoerheffingen in NL als je terug komt...
En eventuele support, lang niet alle merken leveren internationale garantie.
Aangezien de MSI serienummers in NL altijd beginnen met typenummer-NLK, heb ik zo het vermoeden dat je bij een eventueel defect je het apparaat wel eens naar Amerika zou moeten kunnen opsturen voor reparatie...
Daarbij heb je wellicht nog een andere netspanningskabel nodig (niet de hele adapter dus, voor ik hier opmerkingen over krijg). Kabel kost ook weer een paar knaken.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je dus met een beetje mazzel net € 50 goedkoper uit bent.
1 keer een defect en je bent duurder uit...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Kabel kost hoogstens €2 euro bij de elektroboer.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
ThinkPadd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:55:
Zoals ik zij, een paar knaken (2 euro is toch bijna 5 gulden, dus ongeveer 2 knaken... :P )

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 08:36
  • De kosten van de reis,
  • risico met röntgen (hoewel dat laag is),
  • breekbaarheid,
  • importkosten (trekken ze dat niet bijna gelijk?),
  • voltageverschil! (en aan de adapter herkennen ze import!),
  • GARANTIE
Ik denk zeker dat het enig voordeel op kan leveren als je toch op vakantie gaat, maar de "zorgen" en het nadenken zal denk ik voor de massa de euvel zijn.

Denk eraan dat je in totaal max 130 euro terugverdient, tickets niet meegerekent. Ga ook niet gek doen en vier van die dingen kopen want dan wordt je er zeker uitgepikt. :/

Ik denk dat het meest rendabele is als je een macbook koopt, de rest valt qua prijsverschil wel mee. Als je een mac koopt: neem een Nederlandse adapter mee om langs de duane te komen. ;)

Edit:
(was wat later met replyen vandaar al het dubbele)

Kijk als je zo'n ding koopt op de transformator of deze een net spanning van 230V aankan; meestal wel, maar zo niet; dan ben je de pineut en moet je in NL een nieuwe bestellen

(goh, hoe duur zouden die dingen zijn? :P )

[ Voor 19% gewijzigd door vincenthart op 04-06-2008 23:08 ]

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
ThinkPadd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:55:
Zit de adapter niet vaak in die kabel?
Als dat zo zou zijn dan is het misschien alleen bij msi te bestellen? Omwille van hun speciale adapter die precies 145.1325V levert.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Röntgen is echt onzin hoor. Iedere laptop die je het vliegtuig mee inneemt moet door de scanner heen. Mijn laptop is denk ik al 50 keer door de scanner heen geweest en nooit problemen mee gehad. Toen ik dinsdag uit de US kwam heeft er ook niemand gevraagd of ik die laptop die ik bij me had niet daar gekocht had.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 01:26
Sowieso is dat onzin van die adapter, hoe weten ze nou dat het een nieuwe laptop is. Waarom zou je niet als je in de VS bent en je hebt vaak een pc nodig, een laptop mogen kopen en gebruiken. Boeiend dat je hem mee terugneemt. Weten zij veel of je al belasting/invoerrechten ervoor hebt betaald.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:05
Jazco2nd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:36:
Sowieso is dat onzin van die adapter, hoe weten ze nou dat het een nieuwe laptop is. Waarom zou je niet als je in de VS bent en je hebt vaak een pc nodig, een laptop mogen kopen en gebruiken. Boeiend dat je hem mee terugneemt. Weten zij veel of je al belasting/invoerrechten ervoor hebt betaald.
Dat is nou al zo vaak hier op GoT uitgelegd: Dat weten ze.

Er zijn allerlij manieren waarop ze het kunnen nagaan. Allereerst weten ze welke serie's van serienummers in welke landen (lees: Niet Europa) verkocht worden.
Daarnaast kunnen ze het zien aan diverse keurtjes en stickertjes en natuurlijk de adapter.Een US licentie is natuurlijk ook een hint. Vergeet niet dat ze niets hoeven te bewijzen.

Met een nieuwe MSI Wind heb je dus best kans dat ze je gaan vragen om je Nederlandse bonnetje, welke je bij je dient te hebben. Heb je die niet, dan kunnen ze je een boete opleggen. Tenzij je natuurlijk braaf naar het rode poortje bent gelopen en keurig de laptop hebt aangegeven.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik zelf heb regelmatig hardware uit New York meegenomen. Voor hardwareshopping kun je het beste bij [=url=http://www.bhphotovideo.com]B&H[/url] gaan kijken.
New York heeft 10% belasting, ga je echter naar New Jersey, de andere kant van de Hudson, kom je in een lager stelsel, maar je moet dan wel weer voor de Metro betalen.
Met de douane heb ik zelf nog nooit last gehad. Ik heb daar gekocht/meegenomen.
- Canon A75 digitale camera
- Canon A710IS
- Canon Digital Rebel XTi (beter bekent als de 400D).

Het is een risico om het spul mee te nemen, als "ze je pakken" zul je moeten betalen, houden ze je niet aan heb je geluk en kun je doorlopen.

Denk er wel aan dat, wanneer je het product daar koopt, je niet meteen een wereldwijde garantie hebt. Sommige bedrijven dekken de hele wereld, andere verdelen de service onder per werelddeel. Niet onbelangrijk dacht ik zo.
De meeste producten / adapters zijn nu geschikt voor ~100 / 240 volt, dus een extra adapter kún je aanschaffen, maar zelf werk ik met reisstekkers US >> EU.

Let wel, even op en neer vliegen om alleen het product te kopen is natuurlijk totaal onaantrekkelijk. Je maakt al meer kosten om dáár te komen dan dat je hier in NL voor het product kwijt bent. Maar als je ooit een keer van plan bent om een stedentrip NY te ondernemen. Zal het zich zeker lonen om een product daar te kopen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Pagina: 1