Groen/Gele blur over extern scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 16:04

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ik heb pas geleden een BenQ G2400W 24" TFT scherm gekocht en zat vanavond is te denken om deze aan te sluiten op mijn Macbook Pro via de bijgeleverde DVI->VGA adapter omdat de DVI poort op het scherm al bezet is door mijn windows bak.

Na een tijdje gezocht te hebben kwam ik erachter hoe ik het scherm op mijn 24" kreeg en dus helemaal blij. Mijn input op mijn scherm naar VGA gezet en daar was het dan.

Maar nu heb ik het probleem dat er een gekke groene/gele blur over het scherm hangt. In windows is het gewoon normaal alleen als extern scherm van mijn Macbook Pro is het zo.

Hier heb ik een foto
Extern scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/8083/dsc00283rn7.jpg
Laptop scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/7677/dsc00284yz1.jpg

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 14:46

Legoblokje

Stap niet op me!

Kalibreren al geprobeerd? Zoek maar met Spotlight naar Colorsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ja, dan krijg je een procedure met stappen die je daar moet lopen. Maar het probleem is als ik op mijn beeldscherm met de kleuren speel (rood,groen,blauw) dat er vrijwel niks veranderd.

Ik neem morgen de adapter mee en kijk ik op school of het daar ook is. Als het daar ook is kan het misschien aan de kabel liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 11:18
Zit de kabel er wel goed in? Als die scheef zit kan dat wel gebeuren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Dat had ik inderdaad al naar gekeken want dit zeiden ze op internet ook. Ik zit nu op school en hier op school werkt die gewoon goed. Het is dus niet mijn VGA Adapter van Apple. Kan thuis nog kijken of het mijn VGA kabel is (is wel een nieuwe van die monitor). Helaas zit ik tot 4 uur op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:43:
Dat had ik inderdaad al naar gekeken want dit zeiden ze op internet ook. Ik zit nu op school en hier op school werkt die gewoon goed. Het is dus niet mijn VGA Adapter van Apple. Kan thuis nog kijken of het mijn VGA kabel is (is wel een nieuwe van die monitor). Helaas zit ik tot 4 uur op school.
Probeer het inderdaad eens met een andere kabel. Er kan een breuk in 1 van de aders zitten of misschien is er iets niet helemaal in orde met 1 van de connectoren.

Ik heb dit wel vaker gezien. Dit werd eigenlijk altijd veroorzaakt door een defecte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 19:51

_Christiaan_

Master of SOG

Probeer eens een beetje met de resoluties en refresh rates te klooien. Pas geleden probeerde ik bij een klant een full HD scherm aan te sluiten op zijn laptop, ook via een DVI-VGA adaptertje.

We hadden precies hetzelfde probleem alleen bij hem was het juist blauwig i.p.v. groen/geel. Maar na een paar keer veranderen van resolutie en refresh rate deed hij het goed.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Het is inmiddels al opgelost :) Ik weet niet wat het was maar ik heb de kabels wat vaster aangedraaid (was gister ook al laat hé) En nu doet die het perfect :) Nu nog een toetsenbord zodat ik mijn mbp aan de kant kan zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:54
En dan toch een topic openen, boefje! :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1