Versterker troubles..

Pagina: 1
Acties:

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 14:04
Hoi,

Vandaag heb ik heel blij nieuwe speakers aangeschaft (Mordaunt short 904i) en wilde die meteen aansluiten en beluisteren. Zo gezegd zo gedaan, maar al gauw merkte ik dat er iets mis was. Uit mijn linker speaker kwam zacht en krakend geluid. Ik dacht dus als eerst dat het aan de speaker lag, maar na nader onderzoek bleek mijn linker channel kapput te zijn :(.

Ik heb de mogelijkheid tot het aansluiten van 4 speakers maar bij allen werkt de linker channel niet goed. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Het gaat om een Kenwood KA-4010.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:21
Een krakend geluid?

Wees eens iets specefieker, als de versterker uitstaat en je beweegt (voorzichtig) de speaker heen en weer voelt hij dan aan alsof er iets vast loopt/ zand in zit?

Niet goed gelezen 8)7

Maar over je versterker, wat heb je al geprobeerd? Probeer eens een andere ingang/ cd speler heb je een kabelbreuk? Zit er een hoop stof/ vuil in je versterker? Staat je versterker dicht bij een tv/ monitor/ magneetron?

[ Voor 41% gewijzigd door Dekaasboer op 04-06-2008 22:59 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:35

mace

Sapere Aude

Kan vanalles zijn, probeer de koptelefoonuitgang eens, als die gewoon werkt is alles tot aan de uitgangen goed, want de koptelefoon zit aan de eindtorren d.m.v. een paar weerstanden.

Kijk de relais na, en kijk ook of er geen bolle condensators zijn, of verbrande onderdelen.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
......

offtopic:
Topic start niet goed gelezen
8)7

[ Voor 92% gewijzigd door Doppert op 04-06-2008 23:42 ]

http://raptr.com/Doppert/about

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
mace schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:03:
Kan vanalles zijn, probeer de koptelefoonuitgang eens, als die gewoon werkt is alles tot aan de uitgangen goed, want de koptelefoon zit aan de eindtorren d.m.v. een paar weerstanden.

Kijk de relais na, en kijk ook of er geen bolle condensators zijn, of verbrande onderdelen.
Lijkt me dat de koptelefoon ook via de voortrap loopt ivm volume control?

Dingen!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:35

mace

Sapere Aude

Kentsfield schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:46:
[...]

Lijkt me dat de koptelefoon ook via de voortrap loopt ivm volume control?
Ja, loopt gewoon gelijk met de rest, alleen zit het via een relais en een paar weerstanden aan de eindtorren. Dus als de koptelefoon het wel gewoon doet is alles prima tot aan de eintorren iig. :)

• gebruikershaes
Dekaasboer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:56:
Een krakend geluid?

Wees eens iets specefieker, als de versterker uitstaat en je beweegt (voorzichtig) de speaker heen en weer voelt hij dan aan alsof er iets vast loopt/ zand in zit?

Niet goed gelezen 8)7

Maar over je versterker, wat heb je al geprobeerd? Probeer eens een andere ingang/ cd speler heb je een kabelbreuk? Zit er een hoop stof/ vuil in je versterker? Staat je versterker dicht bij een tv/ monitor/ magneetron?
Ik heb idd al een andere bron geprobeerd. PC en CD speler doen hetzelfde. Versterker staat wel onder de TV, maar lijkt me niet dat het daardoor komt aangezien de rechter uitgang wel gewoon prima werkt?

Verder ook geen kabelbreuk, want dezelfde speaker werkt wel prima op links.

• gebruikershaes
mace schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:03:

OMG! *Voelt zich een ongelooflijke dumbass :S*

Ik heb net koptelefoon getest en dat was prima. Wat bleek.... het stekertje zat niet goed in mijn PC en zorgde voor storing. En als ik er nu aan terug denk dan heb ik CD speler pas getest nadat ik ze beide op rechter poort had aangesloten :X |:(

Sorry!

Maar ik heb nog wel een ander vraagje miss dat iemand die kan beantwoorden. Toen ik ze aansloot had ik al meteen door dat ik heel wat midden miste en de speakers klinken nogal gesloten en niet mooi open en vol.

Hoort dit zo bij deze speakers of moet ik nog ff wachten totdat ze ingespeeld zijn? Of komen ze niet helemaal tot hun recht met mijn versterker, want ik heb eigenlijk ook geen idee hoe goed zo een Kenwood nou is vergeleken met anderen.

[ Voor 24% gewijzigd door gebruikershaes op 05-06-2008 17:11 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:36
Door zo'n dom foutje heb ik toen ik 11 was eens een prima denon versterker wegegooit. Achteraf bedenk ik dat het een knopje is geweest wat verkeerd stond.... (tape monitor / speaker selection)

Ik kan me nu nog wel op me kop slaan.......

eerst alles contoleren

• Roderiktweaker
gebruikershaes schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:05:
[...]

OMG! *Voelt zich een ongelooflijke dumbass :S*

Ik heb net koptelefoon getest en dat was prima. Wat bleek.... het stekertje zat niet goed in mijn PC en zorgde voor storing. En als ik er nu aan terug denk dan heb ik CD speler pas getest nadat ik ze beide op rechter poort had aangesloten :X |:(

Sorry!

Maar ik heb nog wel een ander vraagje miss dat iemand die kan beantwoorden. Toen ik ze aansloot had ik al meteen door dat ik heel wat midden miste en de speakers klinken nogal gesloten en niet mooi open en vol.

Hoort dit zo bij deze speakers of moet ik nog ff wachten totdat ze ingespeeld zijn? Of komen ze niet helemaal tot hun recht met mijn versterker, want ik heb eigenlijk ook geen idee hoe goed zo een Kenwood nou is vergeleken met anderen.
De eerste 48 uur die ze gebruikt worden op niet de hoge belasting. Dus je moet ze nog niet gebruiken voor feestjes met negerrap muziek. Ergelijk zowiso niet. Nog niet testen hoe hard ze kunnen dus !.

Je zal wel merken dat ze steeds beter gaan klinken

Kenwood zit net iets boven merken zoals Sony (wisselt natuurlijk ook allemaal per type). Je versterker is 70W en kan het wel aan. Hoe het klinkt is aan jouw. Elke versterker klinkt nou emaal anders

http://hifi-leipzig.de/sh...f603697cfeb44d086d7a15c76

als je deze hebt kan hij het prima hebben !

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-06-2008 17:19 ]

• gebruikershaes
Roderiktweaker schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:17:
[...]

De eerste 48 uur die ze gebruikt worden op niet de hoge belasting. Dus je moet ze nog niet gebruiken voor feestjes met negerrap muziek. Ergelijk zowiso niet. Nog niet testen hoe hard ze kunnen dus !.

Je zal wel merken dat ze steeds beter gaan klinken

Kenwood zit net iets boven merken zoals Sony (wisselt natuurlijk ook allemaal per type). Je versterker is 70W en kan het wel aan. Hoe het klinkt is aan jouw. Elke versterker klinkt nou emaal anders

http://hifi-leipzig.de/sh...f603697cfeb44d086d7a15c76

als je deze hebt kan hij het prima hebben !
Ja die heb ik idd! Ik zelf was er nog naar opzoek op het net, maar kon niks vinden. Heb nog niet getest hoe hard ze kunnen en dat laat ik dan voorlopig zo.

Maar kan het ook door de versterker komen dat ze bij een meer open klinken (een wat betere, Marantz of Denon bijv) en bij een ander weer wat geslotener? Of is dat puur aan de speakers zelf?

Oh ja en nog iets. Zoals te zien is op de foto's is er een mogelijkheid om 2 speakers links te hebben en 2 rechts, alleen vraag ik me dan af waarom iemand dat nou zou willen en is het miss niet voor bi-wiring? Of kan dat alleen met meerdere versterkers?

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 05-06-2008 17:29 ]

• Roderiktweaker
Goed geluid komt door 4 elementen

- De bron (Cd-speler)
- De versterker (elke versterker klinkt anders)
- De luidsprekers (klinken ook allemaal anders)
- Je kamer

Zelf vind ik allen bose setjes (die toch heel duur kunnen zijn) te warm met te veel bass. Anderen vinden dat weer prachtig (dat de grond trilt enzo). Je moet ook een beetje goede combinatie hebben. Als je bij een analistiche luidspreker (driade 7 bijvoorbeeld) een koele versterker zet klinkt het als de luidsprekers in de muur van de Ah. Als je een warme versterker + warme luidsprekers neemt word het een potje...

Heel persoonlijk allemaal. Ik ben er van overtuigd dat simpel het best is. Dus goede ringkern trafo 2 grote condensatoren en een handje vol goedgekoelde transistors.

Mijn ideale versker heeft een powerknop een volume knop, een AUX en Phono.

Alleen velen vinden weer iets anders
Pagina: 1