Toon posts:

3 luidsprekers, 3 pluggen (rood, geel, zwart) 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2ehands 3 logitech speakers op de kop getikt, ze horen origineel bij een subwoofer, maar die had het meisje niet meer...

Nou heb ik dus een laptopje waar ik deze speakers op aan wil sluiten, maar de pluggen passen hier uiteraard niet op. Het is voor de center speaker 1 rode plug, en voor de zij-speakers een gele en een zwarte plug.
Ze passen alleen niet in mijn laptop, en in mijn laptop zitten maar 2 aansluitingen, een blauwe en een rode. (1 waar een koptelefoontje bovenstaat en 1 waar een microfoontje bovenstaat)

Is het mogelijk doormiddel van andere pluggen of een of ander kastje ofzo om ze toch op mijn laptop aan te sluiten?

Zie hier de pic van het soort plug en mijn aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/20tqkbl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/25fiqf8.jpg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De versterker zat in de sub, lijkt me...

Dus hier ga je weinig aan hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er niet een of andere optical naar tulp plug?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 14:21
Optisch is licht, speakers werken op stroom, waar ga je dat dan vandaan halen?

Als je een beetje koptelefoon hebt is de uitgang al te zwak om genoeg stroom te geven, laat staan 3 speakers.

Gezien je handigheid lijkt het mij verstandig dat je gewoon in de winkel voor een leuk setje kijkt of naar een losse subwoofer kijkt (zelfde serie!)

[ Voor 28% gewijzigd door Dekaasboer op 04-06-2008 22:23 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Iemand had het net over een jack male, werkt het dan wel?

Of een min versterker? Deze bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/171164496

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Reken er niet op, die speakertjes zijn gemaakt om door de versterker in de sub aangestuurd te worden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Die versterker moet je dus duidelijk niet hebben. Die is namelijk voor de auto en vermoedelijk ook nog eens waanzinnig bagger.

Je kunt niet zomaar ergens een andere plug opzetten en dan denken dat het gaat werken. Speakers hebben een versterker nodig, anders werken die dingen niet.

Ik wil je net als Dekaasboer aanraden om gewoon wat centen te sparen en gewoon in de winkel een speakersetje te kopen. Als je op deze manier door gaat kan goedkoop wel eens heel makkelijk duurkoop worden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het waren zulke mooie speakers, en de verkoopster woonde ook maar 5 minuutjes fietsen van me vandaan, als zo iemand je dan ook nog verteld dat je voor 2,50 een paar pluggen kunt kopen dan ben je zo verkocht... :')

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Je hebt inderdaad een versterker nodig. En die zit nou juist in de subwoofer bij vele PC setjes.

offtopic:
ThinkPad :D

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
Ja het waren zulke mooie speakers, en de verkoopster woonde ook maar 5 minuutjes fietsen van me vandaan, als zo iemand je dan ook nog verteld dat je voor 2,50 een paar pluggen kunt kopen dan ben je zo verkocht... :')
Logisch als ze dat spul kwijt wil ;)

Heeft ook een computer!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:41
Ik zal ze maar weer in de verkoop doen.(als ik jouw was) En tweedehans wat beters kopen. Voor 60euro krijg je al een mooie pas 10 jaar oude Denon versterker van het mid segment. En voor 70 euro kan je prima luidsprekers tegenkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-06-2008 17:04 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
aan die losse speakers heb je niets... geluid moet je laten afspelen via de logitech subwoofer/versterker...
wat denk je dat je mist qua geluid? juist, alle lage tonen... dat is ook niet om aan te horen. ik hoop dat je er niet meer dan 5 euro voor hebt betaald, dan is de pijn nog zacht...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ze wel met een verloopkabeltje 2x tulp naar 1x 3,5mm jack rechtstreeks kunnen aansluiten (2 speakers), maar dan kunnen ze niet zo hard.

Sowieso verder wel een beetje apart dat je zomaar 3(?) speakers koopt zonder te weten hoe je ze moet aansluiten. En misschien nog wel aparter dat iemand dit 2dehands te koop aanbiedt... Mag hopen dat je er niet meer dan 5 euro voor betaald hebt..?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
wat palomar zegt, werkt volgens mij niet eens..

maar die boxen zijn zoiezo niet zo super geweldig met een versterker ertussen kan je geluid krijgen,, alleen je hebt geen bas of niets..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Speeddragon schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:29:
wat palomar zegt, werkt volgens mij niet eens..
In de laptop zit ook gewoon een klein versterkertje hoor. Dus je zult ws. wel wat horen, maar niet heel hard. Al is het denk ik wel beter dan standaard laptopspeakertjes.

Niet dat ik verder een voorstander ben van dit plan ofzo. Maarja als ie perse geluid wil met díe speakertjes.....

• Roderiktweaker
zo'n verloopje kost (als je het niet zelf soldeerd) snel 5 euro..

Das al te veel

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Als je ze direct op laptop aansluit komt er heel zacht geluid uit, nog zachter dan je laptop boxen zelf.

De laptop boxen zijn namelijk ook al versterkt.

• Roderiktweaker
Klopt. Niet aan beginnen !

Verwijderd

Topicstarter
heb er 10 euro voor betaald voor degenen die het willen weten :')
Pagina: 1