Vraag over pakket verzenden met tnt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor het eerst een pakket verzenden, die met een Track en Trace code gaat.

Nu heb ik daar 1 vraag over:

Moet ik thuis al een adres erop plakken, of wordt bij het postkantoor (Primera) een stikker gemaakt met het adres?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 07:49
Wat ik doe is gewoon adres op doos schrijven en die dan aanbieden op postkantoor en hun doen de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^ wat hij zegt. Op het postkantoor maken ze dan een mooie sticker die ze erop plakken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Maar heeft het dan nog nut als ik er zelf iets op plak, als zij er ook al een stikker met adres op doen.

En nog 1 vraagje:

van de webwinkel mag ik hem niet in de originele doos doen, tenzij er iets omheen zit, papier etc...
Nu heb ik de doos zelf gekregen met de stikker op de doos, zodat het duidelijk te zien is dat het iets van en computer is.

Zal ik hem dus ook gewoon op de doos plakken en de andere adressticker afplakken?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ja, altijd een adres opschrijven. Stel dat het stickertje van TNT eraf valt (wat met nat weer zo maar zou kunnen), dan staat er iig nog een adres op.

In dat soort gevallen doe ik er een krant omheen die ik met breed plakband beplak, nooit klachten over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Dit staat er in de regels:

o Het product dient altijd in een andere doos verzonden te worden. Verstuur het produkt dus altijdin een verpakking waaruit niet blijkt dat er computerapparatuur in verpakt is (dus bruine doos ofiets dergelijks). Dit uit veiligheid voor diefstal.
o Plak geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos van het produkt

En daarna dit:

o De originele verpakkingsdoos dient onaangebroken en zonder beschadigingen, stickers en plakband teworden ingeleverd
o Alle accessoires dienen in originele verpakking te worden meegezonden

Wat moet ik nu doen, de ene zegt in een andere doos, en de andere zegt dat het in de originele doos MOET ?

En er komt toch sowieso al plakband op als je het wilt verzenden? (om de doos weer dicht te maken)

Of moet ik echt de hele doos inpakken met papier, of krant?

[ Voor 7% gewijzigd door painkill op 04-06-2008 22:11 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
painkill schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:08:
Dat doe ik altijd. Kost je wat moeite, maar de originele doos beschadigd niet en je voldoet aan hun wens. Als de doos wat groter is, wil ik er ook wel eens een zwarte vuilniszak omheen trekken die ik met breed plakbank goed vast plak.

Vraag het anders eens aan de shop wat ze nu precies verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Jepz. Of de productdoos weer in een andere doos stoppen met het liefst nog wat opvulmateriaal erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
pven schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Dat doe ik altijd. Kost je wat moeite, maar de originele doos beschadigd niet en je voldoet aan hun wens. Als de doos wat groter is, wil ik er ook wel eens een zwarte vuilniszak omheen trekken die ik met breed plakbank goed vast plak.

Vraag het anders eens aan de shop wat ze nu precies verwachten. :)
Vuilniszak is een goed idee, maar ze hebben zelf die doos al verprutst door er een sticker op te plakken, en met het losmaken gaat er sowieso altijd wat van de doos kapot, omdat het met plakband vastzit, en het product gaat toch niet meer in de verkoop, want ander had ik het niet RMA hoeven doen ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik bied pakketten altijd aan met het adres er al opgeschreven. De postbeambte plakt er alleen een streepjescode bij.

Meestel bedoelen webshops dat je producten compleet en in de originale verpakking terug moet sturen. Die verpakking moet echter wel onbeschadigd blijven, vandaar dat je het in een grotere doos moet doen, of in papier of plastic verpakken. Heb je de doos waarin het naar jou toe is verstuurd niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259271

Pakketten kan je in een grote doos doen en rest opvullen. TNT hanteert 2 tarieven. Tot 10 kg en tot 30 kg. Als je product 5 kg weegt, kan je hem bijvoorbeeld volstoppen met 4,9 kilo kranten. Is het net boven de 10 kg, mag je hem vol stoppen tot de 30 kg met kranten. Tarief blijft toch hetzelfde.

Wel altijd adres opplakken van geadresseerde en je eigen adres erbij (klein in bovenhoek). Als je hem wegbrengt, plakken hun er een betaalbewijsje op met postcode +huisnummer van geadresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik heb het ingepakt met inpakpapier, ja, dat wat je voor cadeau's gebruikt, gewoon de witte kant aan de buitenkant doen en het ziet er nog best leuk uit, een vuilniszak pastte helaas niet, aangezien het een groot pakket is.

Dus een grotere doos kan niet echt....

En ik heb geen vragen meer, dus als een mod dit ziet, het topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Weet niet of het nog bestaat, maar voorheen kon je ook prepaid dozen kopen op het postkantoor.
Als ze nog bestaan weet ik niet of de Primera deze ook heeft.

Werden verkocht ook via Ebay maar inmiddels niet meer.

Blijkbaar gaat dat vervangen worden door de Do Good doos ( nog in testfase en beperkt beschikbaar )

Als je zelf alles hebt kan je ook Parcy by TNT gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

World Citizen

FreeReef.nl

Niet lullig bedoeld

maar het is wel typisch dat je een Forum "snapt" daar jezelf op kúnt aan melden, en vervolgens ook nog een topic geopenen krijgt... waar alle benodigde termen instaan....

maar dat de site van TNT toch te moeilijk is....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Decon Frost schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:53:
Niet lullig bedoeld

maar het is wel typisch dat je een Forum "snapt" daar jezelf op kúnt aan melden, en vervolgens ook nog een topic geopenen krijgt... waar alle benodigde termen instaan....

maar dat de site van TNT toch te moeilijk is....
Het is heel simpel, het staat er niet op, als jij het kunt vinden krijg je van mij een fan ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15

MsG

Forumzwerver

painkill schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:04:
Maar heeft het dan nog nut als ik er zelf iets op plak, als zij er ook al een stikker met adres op doen.

En nog 1 vraagje:

van de webwinkel mag ik hem niet in de originele doos doen, tenzij er iets omheen zit, papier etc...
Nu heb ik de doos zelf gekregen met de stikker op de doos, zodat het duidelijk te zien is dat het iets van en computer is.

Zal ik hem dus ook gewoon op de doos plakken en de andere adressticker afplakken?
Zij doen gewoon een soort prijssticker, zeg maar een postzegel maar dan voor pakketten. Het adres staat hier helemaal niet op. Zie het als een postzegel voor pakketten, niets meer niets minder :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dus, gewoon in een andere doos doen, duidelijk het adres waar het heen moeter op zetten en je eigen adres ergens en dan opsturen, zo weet je zeker dat je geen gezeur krijgt :) Dit vragen ze vooral om er voor te zorgen dat het product niet gestolen wordt. Ook is de kans op beschadiging van het product dan kleiner.

Dit heb ik ooit met mijn lcd scherm gedaan die na twee dagen stuk gegaan was, originele doos keurig in andere doos met veel bescherming ed. terug gestuurt naar niet nader te noemen webshop. Sturen die oetlullen hem terug in de originele doos zinder enige bescherming oid. En elke postbeambte die toevallig een 226cw nodig had kon hem er dus ook gewoon uit pakken. :/

[ Voor 21% gewijzigd door jdm8 op 05-06-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Pak de originele doos in dik pakpapier, kost nauwelijks iets. Dan een touwtje eromheen knopen en daarover breed plakband. Adresstickertje erop en afrekenen bij het postkantoor en klaar ben je.

Het leven is net zo moeilijk als je het zelf maakt. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:50

job

painkill schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:08:
Wat moet ik nu doen, de ene zegt in een andere doos, en de andere zegt dat het in de originele doos MOET ?

En er komt toch sowieso al plakband op als je het wilt verzenden? (om de doos weer dicht te maken)

Wat denk je van de volgende optie:
Je stopt het product in de originele doos. Deze originele doos stop je in een andere doos samen met de nodige verpakkingstroep (bubbelplastic, piepschuim, wat dan ook).
Dat is de manier waarop ik al mijn computer spul verstuur.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 05-06-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Ja inderdaad,
Je begrijpt er niet vele van, dus ik ga er vanuit dat je er geen ervaring mee hebt gehad.

Met de originele doos, bedoelen ze de doos van het product, waar het in zit dus. Zoals je het ook in de winkel krijgt. Hier mogen GEEN stickers of plakband op zitten. Nogal logisch, anders wordt het een bende.

Dit stop je in een blanko doos zonder overbodige onzin op de zijkant. Maar gewoon met het adres en eventueel een afzender.

Op het postkantoor plakken ze er een pakketzegel op.
Deze zegel bevat niet een geschreven adres. Maar de postcode + huisnummer zitten dan in de streepjescode verwerkt via het track en trace systeem, zodat ze het pakket kunnen volgen, en overal kunnen scannen waar het pakket voor bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik sluit me aan bij guardian angel :)

Ik denk soms inderdaad te veel over dingen na, waardoor het onnodig moeilijk wordt.
Maar dat heeft verder weinig met dit onderwerp te maken.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

painkill schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:36:
Ik sluit me aan bij guardian angel :)
Goeie zaak die aansluiting bij mij. :)

Ik verstuur elke week wel een pakketje op die manier. Door een vliegertouw eromheen te doen en daarover van dat brede plakband werkt datook als een soort verzegeling namelijk.

ARME AOW’er

Pagina: 1