• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Steam is een bekende distributieplatform voor games, waarbij je niet een DVD of CD koopt, maar een licentie om de game te spelen op de PC waarop je bent aangemeld. Leuk! Vooral kijkend naar de dollarkoers is het redelijk aantrekkelijk om dan games te gaan kopen in dollars, die gebonden worden aan je account. Dus geen DVD's/CDpatches en weet ik het allemaal. Gewoon aanmelden op een PC en de game komt via het web jou kant op.

Tot zo ver een kleine stukje over Steam. Maar. Ze doen even lastig. Er zijn namelijk games die dus wel in de VS via steam te koop zijn, maar niet als je geregistreerd bent als woonachtig in Nederland. Oplossing: Andere account aanmaken en zeggen dat je in de VS woont. Het probleem komt alleen dan voor dat mijn Credit Card, wel op The Netherlands staat.

Even een topic, om te kijken of mensen hiervoor mischien een omweg hebben. En om ook verder te kijken naar de mogelijkheden die Steam bied.

In mijn geval wil ik graag Assasins Creed: The Directors Cut kopen. In dit geval wil Ubisoft alleen dat mensen in de VS het spel kunnen kopen op deze manier. Jammer want ze missen een markt.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Een paypal rekening maken? Als het goed is moet je dan een spel zonder gezeur kunnen kopen.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
daar zit toch ook een NL adres aangekoppelt, maar misschien werkt het wel.
Anders misschien een prepaid creditcard of iets ?

Wel interessant, ook voor andere doeleinden.
Ben benieuwd...ook wel handig als Amerikaans ingezetene om dit te gaan verhandelen.

Downloaden, branden en opsturen per mail
Kan onze iphone lady ;) je misschien ook mee helpen, zou zeggen vraag het is.

Verwijderd

Doe geen moeite 50 dollar is 32 euro

32,404x1,19= 38,54 euro

http://www.gcshop.nl/product.php?id=4987 en kijk is daar 38 euro met hoesje en boekje

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:04:

32,404x1,19= 38,54 euro

http://www.gcshop.nl/product.php?id=4987 en kijk is daar 38 euro met hoesje en boekje
Maar dat is niet de directors cut editie

Verwijderd

gideon82 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:05:
[...]

Maar dat is niet de directors cut editie
Ja hoor ik heb hem daar zelf ook gekocht. (De Pc versie is trouwens altijd director's cut)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 22:14 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 21:40

Kwastie

Awesomeness

volgens mij is directors cut editie de enigste versie die te krijgen is voor de pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Kwastie op 04-06-2008 22:13 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Yippie
en anders als je het zeker wilt weten Bol.com

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

Ik vraag me af hoe je steam laat geloven dat je uit de US komt, ik kan het nergens vinden.

Coding 4 Fun!

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
De enige mogelijkheid waar ik zeker van ben dat hij werkt (zelf ervaring mee) is dat een Amerikaanse "vriend" de game aan je geeft via een "gift" in de steam store. Dit werkt namelijk internationaal. Aangezien het tegen de Steam policy is om een gift te ruilen voor een andere gift of tegen geld zal je een donatie moeten doen op zijn paypal account voor dat kratje bier dat je hem schuldig bent.

Voor degene die toevallig over het bericht op de tweakers frontpage hebben heen gekeken: Er is een groep die laat zien hoeveel mensen er van balen dat we niet de games kunnen kopen: http://steamcommunity.com/groups/restofworld

• DeX
Vincenz0 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:07:
Ik vraag me af hoe je steam laat geloven dat je uit de US komt, ik kan het nergens vinden.
Als je een Account aanmaakt. Ik kan wel een nieuwe account aanmaken, alleen heb ik al best veel games op deze staan. Dan moet ik gaan switchen en dat soort gezeik.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:04:

32,404x1,19= 38,54 euro

Ik weet niet waar jij je dollars koopt, maar hier is het toch echt 29,72. Daarnaast, als ik het koop via steam, heb ik het ook gelijk. hoef ik niet te wachten op pakketjes van post.
Kapitein Iglo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:28:
De enige mogelijkheid waar ik zeker van ben dat hij werkt (zelf ervaring mee) is dat een Amerikaanse "vriend" de game aan je geeft via een "gift" in de steam store. Dit werkt namelijk internationaal. Aangezien het tegen de Steam policy is om een gift te ruilen voor een andere gift of tegen geld zal je een donatie moeten doen op zijn paypal account voor dat kratje bier dat je hem schuldig bent.

Voor degene die toevallig over het bericht op de tweakers frontpage hebben heen gekeken: Er is een groep die laat zien hoeveel mensen er van balen dat we niet de games kunnen kopen: http://steamcommunity.com/groups/restofworld
Thanks, hierbij kan ik me aansluiten. Is er nog iemand met een Amerikaans CC die mijn even Assasins creed wil doneren O-) .

Verwijderd

DeX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:28:

Ik weet niet waar jij je dollars koopt, maar hier is het toch echt 29,72. Daarnaast, als ik het koop via steam, heb ik het ook gelijk. hoef ik niet te wachten op pakketjes van post.
http://www.google.nl/sear...to+euro&btnG=Zoeken&meta= of de vista currency converter met de laatste koersen. ;)

En woon je erg afgelegen want meestel komen de pakketjes in 1-2 werkdagen. :P Het downloaden van steam duurt bijna nog langer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 16:15 ]

• DeX
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:13:
[...]

http://www.google.nl/sear...to+euro&btnG=Zoeken&meta= of de vista currency converter met de laatste koersen. ;)

En woon je erg afgelegen want meestel komen de pakketjes in 1-2 werkdagen. :P Het downloaden van steam duurt bijna nog langer.
yeah daar ben ik het wel mee eens. Maar ik wil toch van optische media afstappen. Sommige games heb ik 2x gekocht vanwege de CD/DVD (krasjes, vermissingen, breuken etc.). Met steam kan ik dat soort issues laten verdwijnen. Images zijn leuk, maar dan ga je de illegale kant al snel op, wat ik niet wil. Graag geef ik mijn centen uit aan gameontwikkelaars die het verdienen. Zie ook maar eens het hele Crysis verhaal.

Maar ik ben het eens over dat besteldiensten dit soort producten goedkoop kunnen aanbieden. Maar nog niet goedkoper. En je houd dus je bottleneck: Slijtbare en verliesbare media.

• Yippie
Je kan toch zelf copy's maken en of digitale versie en dan met emulator werken.
In de tijd dat je hier in dit topic zoekt naar een manier via Steam had je hem via mijn eerdere post al binnen gehad.

• DeX
Yippie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:28:
Je kan toch zelf copy's maken en of digitale versie en dan met emulator werken.
In de tijd dat je hier in dit topic zoekt naar een manier via Steam had je hem via mijn eerdere post al binnen gehad.
:')

We blijven anders best off-topic. Het gaat er niet om dat het elders beschikbaar is. Wou alleen weten of het via steam kon.

• Yippie
Gaf het alleen aan als je niet kan wachten ;)

Maar eh, je moet dus een iemand vinden die je vriendje wil zijn.
Pagina: 1