welk dual vga onboard moederboord

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

• patfee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06-2023
Hoi,
heb nu een m2a-vm asus moederboord waar ik helemaal niet te vreden over ben ivm een flickering screen probleem. Random en onvoorspelbaar flikkert het scherm en soms is hij volledig gedistort. Schijn een bekend kwaaltje te zijn en ben nog geen oplossing tegengekomen. Driver kwestie is het trouwens niet want hij doet dit ook in het bios scherm

maar goed, welk moederboard met dual vga (of 1 vga en 1 dvi) zou dan beter in aanmerking komen?

thanks
Patrick

Verwijderd

waarom wil je onboard? Je kunt veel beter een aparte videokaart kopen. Voor zover ik weet zijn er geen moederborden met 2 vga/dvi uitgangen.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:56
^^ met hierboven, dual onboard is vrij zeldzaam, en dan kun je meestal goedkoper en makkelijker een goedkope vga kaart erin schuiven. Kwa beeld maakt het doorgaans niks uit, en kwa vrijheid in keuze wel een hoop.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als het aan de igp ligt, waarom stop je er dan geen losse graka in? Zal je bovendien betere prestaies geven. Een goedkope die precies hebben die jij wilt kosten € 20,- tot € 30,-. Bovendien scheelt het alleen inprikken van een graka i.p.v. een heel nieuw mobo een hele hoop gedoe. Denk maar eens aan Windows opnieuw installen of natuurlijk het vervangen zelf. Vaak toch nog best een gedoe. Kijk eens in de Pricewatch, want ik zou even 2x nadenken voordat ik een nieuw mobo aan zou schaffen louter om het feit dat je beeldscherm flikkert door de igp (je beeldscherm zelf al getest?).

Verder kan een tweaker zelf ook zijn spullen bij elkaar scharrelen, dus zulke topics zijn niet echt liev :>

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 10:34

Crp

Het is idd beter om een graka erin te stoppen maar als je energie zuinig te werk wil gaan en niet echt de grafische kracht nodig hebt .. raad ik je de Jetway M2A692-GDG aan die heeft VGA en DVI onboard

//Edit

ik zit ondertussen nog even verder te zoeken. en ik heb nog de volgende mobo's gevonden

ASUS M2A -VM HDMI
Gigabyte MA78GM-S2H
Sapphire PI-AM2RS780G
Abit A-S78H
Biostar TA780G

[ Voor 31% gewijzigd door Crp op 04-06-2008 22:34 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Waarom niet iets met hybrid SLI?

http://www.legitreviews.com/article/708/2/

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 07:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:06:
waarom wil je onboard? Je kunt veel beter een aparte videokaart kopen. Voor zover ik weet zijn er geen moederborden met 2 vga/dvi uitgangen.
AMD Chipset kan Digitaal en een Analoge uitgang tegelijk aansturen, de chipset kan niet Digitaal - Digitaal aansturen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Misschien omdat de M2A-VM een Radeon X1250 gebaseerde igp heeft? ;)

Hybride Crossfire is er ook, helaas gaat dit niet werken op een 690G chipset.

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 04-06-2008 22:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...

PMG Beleid

"Welk ... moet ik kopen?"-topics zijn sowieso niet de bedoeling. Daarnaast verwachten we een stuk meer inzet dan dit in willekeurig welk topic. Misschien heb je zelf al aardig wat gezocht, maar het is niet aan je topicstart te zien.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.