Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
En heb je al de drivers ervan geinstalleerd (liefst verse van internet vandaan downloaden)
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
@ hieronder: welke windows versie gebruik je?
Gebruik het liefst de Edit-knop wanneer je nog extra informatie aan je post wilt toevoegen ipv een nieuwe post maken
[ Voor 48% gewijzigd door Mad Marty op 04-06-2008 21:21 ]
Rail Away!
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
Gaat een beetje lastig zonder keyboard, maar die zit ook onder buro-accesoires > toegankelijkheid.Lifestyle71 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:22:
start->uitvoeren->osk.exe ?
Ik zou eerst even controleren of de i8042prt driverservice nog wel aanwezig is - dat is namelijk de ps/2 poort driver.
Als die niet werkt, heb je ook geen toetsenbord.
Als je nog even wil melden over welke Windows versie je het hebt, dan zetten we dat nog even in de titel.
[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2008 21:46 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb Windows XP Home Edition
Tot op heden heb ik het probleem alleen nog maar kunnen verhelpen met een herinstallatie.
Test eens of het op die manier bij jou ook werkt, kun je in ieder geval concluderen of het softwarematig, danwel hardwarematig is...
Of natuurlijk on screen keyboardalt-92 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:45:
[...]
Gaat een beetje lastig zonder keyboard, maar die zit ook onder buro-accesoires > toegankelijkheid.
Ik zou eerst even controleren of de i8042prt driverservice nog wel aanwezig is - dat is namelijk de ps/2 poort driver.
Als die niet werkt, heb je ook geen toetsenbord.
Als je nog even wil melden over welke Windows versie je het hebt, dan zetten we dat nog even in de titel.
Windows herinstallatie is heus niet zo moeilijk hoorwarrie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:02:
Nou, ik heb de laptop inmiddels in mijn bezit. Ik heb een extern toetsenbord op aangesloten, die wel als HID-toetsenbordapparaat in het systeem komt te staan, maar die ook niet functioneert. Als ik een muis erbij in de USB port werkt ie wel...Want kan er nu aan de hand zijn?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Bij het opstarten van de computer doet het toetsenbord het overigens wel! Het is dus toch een software probleem??
[ Voor 14% gewijzigd door warrie op 17-06-2008 18:30 ]
Meer een driver probleem dan. Als je de Synaptic driver eraf gooit moet je in ieder geval weer je normale keyboard functionaliteit weer terug krijgen denk ik.warrie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:27:
Bij het opstarten van de computer doet het toetsenbord het overigens wel! Het is dus toch een software probleem??
Of je moet zo'n pointer (de 'klit') in het middle van je keyboard hebben? Die kun je eventueel in de Synaptics driver uitschakelen - ligt een beetje aan het type Dell die je hebt of die er is.
[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 17-06-2008 18:40 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik zei ook niet het device, maar de Synaptic driver deinstalleren.warrie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:51:
Als ik het apparaat in configuratiescherm van mijn pc gooi, komt hij bij een reboot direct weer terug en het probleem blijft..
Zolang de driver er staat installeert die vrolijk weer hetzelfde namelijk..
Dus dat ik eerst kijk welke bestanden bij het "stuurprogramma" horen zoals dat in configuratiescherm staat, en vervolgens die bestanden verwijder?
[ Voor 9% gewijzigd door warrie op 17-06-2008 19:04 ]
Nee.warrie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:04:
Hmmm, komt dat ruwweg neer op het verwijderen van de bestanden die bij die driver horen?
Deinstalleren van de driver is genoeg.
Ik hoop dat we niet hoeven uit te leggen hoe je dat doet, want dat is wel heel erg basiskennis-nivo.
Echter, het probleem blijft. Het rare is ook dat zodra ik een toets indruk op het toetsenbord, de "onboard muis" (touchpad) ook niet meer werkt. Het lijkt er dus echt op dat deze twee apparaten met elkaar conflicteren.
(De "synaptics" muis is nu overigens inderdaad weg. Er is alleen een "PS\2 compatible muis" voor in de plaats gekomen.) Hetzelfde gele uitroeptekentje bij "standaartoetsenbord (101/102) toetsen is dus gebleven...
Dank voor de hulp alvast!
Dan moet je denken aan CD-emulators als CloneCD, DaemonTools enzo.
Die installeren ook drivers die een adresbereik reserveren, soms kan dat vervelende bij-effecten opleveren als deze (drivers die 'opschuiven' qua adresbereik en dan net conflicten veroorzaken).
Als ik soms trouwens de muis uit de USB port haal, valt de hele pc uit...toch een flink intern conflict ergens in de pc?
[ Voor 50% gewijzigd door warrie op 18-06-2008 00:13 ]
Weet je zeker dat je niet sneller af bent met een backup van de belangrijke zaken en een reinstall? Desnoods maak je eerst even een image van de huidige installatie.
Laat staan alle emails, adresboek etc uit Outlook Express halen...
Verwijderd
Outlook Express backuppen is trouwens pinda's.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 18:38 ]
Als je dat zelf niet kan bedenken mag je jezelf afvragen of je wel op de juiste manier bezig bent