[OSX 10.5] Data op usbstick, pas weg na prullenbak legen?

Pagina: 1
Acties:

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Sinds een maand weer een Mac gebruiker.
Zit ik het met volgende probleem. Mijn data op de usbstick/externe hd is pas echt weg.
Pas als ik de prullenbak geleegd heb.
Zeer irrititant dus, als je op gebruikelijke manier doet, van alleen het bestand verwijderen.
Met Tiger 10.4 is dit niet zo, dus is dit gevalletje een bug in Leopard?

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06-2025
Zeker dat dit niet in tiger is?
Ofdat dit een bbug is of een feature weet ik niet maar persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem. Waarom zou een bestand van je externe ineens moeten weg zijn en van je interne schijf niet?

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:55
Is onder Tiger ook het geval. Anders zou het een Tiger bug zijn trouwens. De trash is er voor alle (lokale) media, dus ook geheugenkaartjes ed.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Dit is een feature hoor. Data die je verwijdert van je USB-Stick of Externe HD verwijdert wordt in de prullenbak gezet (in een mapje .trash) op het volume zelf. Als je die media verwijdert zal het dus ook aanwezig blijven op de HD/USB-Stick.

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Een irritante feature :P Kan dit ergens uitgezet worden?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:29

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik moet zeggen dat ik het ook irritant vind. Als ik een geheugenkaart leeg maak op mijn iMac en die vervolgens weer in de camera doe, dan is de kaart nog 'vol', maar ik kan geen foto's nemen. Dus moet ik en format doen.
Op USB/FW schijven is die trash wel handig. Op die manier heb ik nog wel eens iets terug kunnen halen, maar op geheugenkaartjes/USB sticks vind ik het ronduit overbodig. Dat zijn media waar data op getransporteerd wordt en niet zo zeer op wordt opgeslagen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:55
Punt is dat er voor je Mac geen verschil is. Het zijn beide mass storage devices. En zo een enorm werk is het nou ook weer niet even de trash te legen ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je via de Terminal de folder .Trashes uit de root van je USB stick verwijderd, dan worden bestanden direct weggegooid in plaats van dat ze eerst naar de prullenmand worden verplaats. Of dit ook blijft werken durf ik zo niet te zeggen. In een klein experiment met een dmg, werd de folder .Trashes weer aangemaakt nadat de dmg was geunmount en weer gemount.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Grootste "hindernis" voor mij is het gebruik van een stick op mijn werk op een windows-machine: schijf vol. Nou leeg ik voor het unmounten standaard de prullenmand. Time Machine heeft de rest immers al in back-up, dus de prullenmand gebruik ik toch bijna nooit meer voor herstelacties.

Ik had verwacht dat er wel een toetscombinatie beschikbaar zou zijn voor het definitief verwijderen.
Op onderstaand site een oplossing (lees ook de reacties):

http://www.macosxhints.co...p?story=20071114065424440

Ook de hidden-files zichtbaar op mn werk, maar dat is een ander verhaal...

Verwijderd

Als je een usb stick o.i.d. gemount hebt, en je doet 'empty trash' op de prullenmand in het Dock, wordt dan de prullenmand van die usb schijf of die van je harde schijf (of allebei) geleegd? Dat is nu absoluut niet duidelijk, dus in elk geval geen heldere interface...

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Alles wordt geleegd. In de finder cmd-shift-backspace maakt je prullenbak leeg..

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als je Ctrl of Alt + Del doet dan is het toch helemaal weg, gaat het niet eens meer naar de Prullenbak...ik geloof Ctrl. + Del.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:58:
Als je een usb stick o.i.d. gemount hebt, en je doet 'empty trash' op de prullenmand in het Dock, wordt dan de prullenmand van die usb schijf of die van je harde schijf (of allebei) geleegd? Dat is nu absoluut niet duidelijk, dus in elk geval geen heldere interface...
Allebei natuurlijk, er is 1 trash die in een keer alles leegt, of dat nu van een USB stick of van een externe harde schijf koopt. Helder zat als je het mij vraagt. ;)

De reden dat er een lokale trash folder is op een schijf is denk ik omdat als je grote bestanden in de trash zou gooien en die moeten vervolgens eerst naar de .trash map op Macintosh HD gekopieerd worden, dan kost dat veel tijd en schijfruimte op je HD.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 05-06-2008 13:49 ]

Pagina: 1