Toon posts:

Stalker probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb gisteren S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl gedownload via Steam, deze downloade automatisch versie 1.0005.

Elke keer als ik het spel speel flikkert het scherm als een gek, zowel bij tussenfilmpjes als in-game. Het hoofdmenu flikkert pas als ik een instelling heb gewijzigd in het menu,bij het opstarten niet.

Verder kloppen de schaduwen in het spel voor geen meter, als ik naar de grond kijk verschijnen er soms grote donkere vlakken links of rechts van me die ineens weer verdwijnen als ik een millimeter mijn blik verplaats.

Ik gebruik een 3dclub ATi 3870X2, met catalyst drivers 8.5.

Mijn monitor is een Samsung Syncmaster 245b, aangesloten met een DVI-kabel.

Kan iemand mij helpen? Ik kan het spel ook niet terugbrengen naar de winkel daar het een download betreft...

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

V-sync uitzetten of misschien Hardware versnelling veranderen?

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Veronderstel dat je dit niet bij andere games voor hebt, probeer eens een andere driver versie?

Probeer eens in de instellingen alles uit te zetten en kies dezelfde resolutie als het bureaublad, kijk eens of je het dan nog hebt?

Probeer ook eens Sidebar uit te schakelen als je Vista hebt, kan heel soms ook voor problemen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
TomWij ik heb XP sp3 dus daar ligt het niet aan.

Ik draai het spel op dezelfde resolutie als mn desktop (1900x1200), ik heb een oud medion-TFT scherm (15") erop aangesloten met een VGA-kabel, deze had dat flikkerende scherm niet, wel die lelijke zwarte vlakken op mn scherm. Ook als ik alles op low zet, blijft het scherm flikkeren.

Ik heb niet zoveel zin om een andere driver te installeren, daar die meestal minder goed scoren met Xfire. Crysis met Ultra High tweak, COD4 op 1900x1200 alles full, GoW 1900x1200 met alles full draaien probleemloos, dus het is echt een probleem van stalker. Ik heb ook op internet gekeken of er mischien een patch te krijgen was, heb ik niet kunnen vinden.

De 3870x2 wordt ook niet bepaald heet, blijft onder de 60C bij 878mhz / 955 mhz

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb nu het volgende gedaan:

Alle relevante drivers zijn up to date (videokaartdriver, monitordriver), heb zowel mijn monitor aangesloten
met een VGA-kabel als een DVI-kabel, ik heb alle resoluties binnen het spel geprobeert, alle detailopties uitgezet, AA Bumpmapping etc. op de videokaart zelf uitgezet, de kaart teruggeclockt naar de laagste stand (300 mhz / 901 mhz via CCC), Processor teruggeclockt van 3.9 mhz naar fabrieksstand (3.0 mhz), geheugen teruggeclockt naar fabrieksstand (400 fsb, 800 mhz 4-4-4-12), DirectX 9.0c opnieuw geinstalleerd. Verder heb ik virusscanner, firewall etc. uitgezet, niets lijkt te helpen!

Verder heb ik support gemaild maar die reageren niet op mijn mail. Weet iemand mischien wat ik nog meer kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit forum dood ofzo????

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je op die manier gaat kicken denk ik niet dat er heel veel mensen zijn die je willen helpen met je probleem. Nog minder dan nu in ieder geval.
Pagina: 1