Toon posts:

2.1 setje op lcd-tv zonder versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een lcd-tv gekocht maar het geluid is niet denderend.

Is het mogelijk om een bijv creative 2.1 setje aan te sluiten op een lcd-tv?

ik weet dat je het niet direct kan aansluiten maar zijn er omvormers op de markt. waarbij je van de gewone "kop telefoon aansluiting" naar de "tulip" links (wit) / rechts (rood) gaat?

en je dus geen gebruik maakt van een versterker.

Verwijderd

Ja hoor dat is geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Okay dat is mooi maar wat is de naam daar van?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
een "splitter" ofzo, je vind die wel als je even zoekt op sites zoals musicstore.com

Edit: kijk es aan http://www.musicstore.com...zRxWf70R&JumpTo=OfferList :)

[ Voor 64% gewijzigd door webinn op 04-06-2008 18:51 ]

Verwijderd

Zo'n kabel hebben ze in elke electronica zaak.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Gewoon een verloopstekkertje, kun je bij elke elektronicazaak vinden. Een beetje meer moeite vanuit jezelf had wel handig geweest.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Welke LCD-TV heb je? Sommige hebben ook stereo out(rood/wit), of zo'n soort pc uitgang uit (groen).

En anders

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=582 1,20 euro per stuk :)

edit: 't Kan ook deze zijn http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=581 voor 90 centjes. Dat scheelt natuurlijk een hoop met onderstaande Mycom prijs

[ Voor 51% gewijzigd door schaduw op 04-06-2008 18:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Okay dat is mooi maar wat is de naam daar van?
1x mini-jack (3,5 mm) male -> 2x tulp male

Kijk hier maar, daar zal je de kabel/verloop kunnen vinden. http://www.mycom.nl/Products/626.aspx?View=0

Verwijderd

Had hier inzake nog een kort vraagje, ik heb al eventjes zitten zoeken, maar ik kan er niet direct iets op vinden.
Inzake kwaliteit van geluid, verandert dit veel indien er wel een versterker tussen je tv en audio staat?
Ik had zelf namelijk gedacht om gewoon (om te beginnen, ben nogal nieuw in de audio-stereo-wereld) 2 zuilspeakers, bv de JBL Northridge e80, op m'n tv aan te sluiten, want ik zie het namelijk niet zitten om er een €300 extra aan versterker aan uit te geven. Ben namelijk student, en alles in een klap kopen zit er niet direct in voor mij :P

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met een 5.1 setje is dat ook mogelijk mogelijk?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 06:06:
Inzake kwaliteit van geluid, verandert dit veel indien er wel een versterker tussen je tv en audio staat?
Ik had zelf namelijk gedacht om gewoon (om te beginnen, ben nogal nieuw in de audio-stereo-wereld) 2 zuilspeakers, bv de JBL Northridge e80[/url], op m'n tv aan te sluiten, want ik zie het namelijk niet zitten om er een €300 extra aan versterker aan uit te geven.
En wat denk je dat die luidsprekers gaan aansturen, je stereo out of koptelefoonuitgang op je TV? Je bent zonder versterker niks met deze boxen. Je tv kan het benodigde vermogen niet leveren.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:34:
En hoe zit het met een 5.1 setje is dat ook mogelijk mogelijk?
Ja dat is mogelijk, kan je echter geen dolby surround signaal aanbieden ben je er niks mee. Koop dan een goed 2.1 setje, goedkoper en minder kabels.

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:00:
[...]

En wat denk je dat die luidsprekers gaan aansturen, je stereo out of koptelefoonuitgang op je TV? Je bent zonder versterker niks met deze boxen. Je tv kan het benodigde vermogen niet leveren.
K, bedankt :) Effen op zoek naar een degelijke versterker ook dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister het kabeltje gehaald.

En het werkt prima.

De sub doet goed zijn werk. en de 2 speakers ook.

Het geluid is enorm vooruit gegaan zonder een versterker te gebruiken.

Zeer tevreden met deze goedkope oplossing.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
je kunt dit naar mijn mening veel beter op de audio out tulp aansluitingen van de tv aansluiten. De kwaliteit zal alleen veeeeeeeel slechter zijn dan een gewone home cinema installatie, maar voor de prijs van een los 2.1 setje kun je nooit echt veel verwachten. Zonder versterker gaat het al helemaal niets worden op doodnormale luidsprekers (van b.v. een oude radio o.i.d.) vanwege het vermogen issue... Neem dan op zn minst redelijk computerluidsprekers!
Pagina: 1