Toon posts:

Exchange 2003 instellen voor inkomende mail.

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel bezig met het voorbereiden van een nieuwe netwerksituatie bij een bedrijf.
De situatie is momenteel zo dat de ISP de mail rechtstreeks naar de server stuurt en via Novell\
Groupwise verder wordt verpreid onder de gebruikers.

Nu moet de nieuwe situatie ook zo ingesteld worden, maar nu met Exchange 2003 Standard.
Ook krijgen ze een nieuwe ADSL lijn.

Ik heb begrepen dat de hostingmensen het nieuwe IP adres moesten hebben en dat ik poort 25 moest openzetten in mijn firewall.

Maar dan loop ik vast, waar moet ik verder, wat moet ik instellen in mijn Exchange zodat de mail juist binnnen komt en gelijk verder verspreid wordt onder de juiste gebruikers.

Stap voor stap zou mooi zijn, maar als ik alleen al een stukje op weg ben dan kom ik er wel uit. :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik zou zeggen: huur wat experts in, want als je zelfs geen Exchange install/setup guide kan google'n, dan gaat het niet goedkomen ... Lees de FAQ hier op GoT eerst eens door en gebruik de zoekfunctie, je bent vast niet de 1ste die een Exchange-install topic op GoT begonnen is ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit is inderdaad te vinden met wat zoekwerk. En stap voor stap.. GoT, en vooral dan Professional Networking & Servers is niet bedoeld voor een ik-hou-je-handje-vast-installatie..

Dit topic is gesloten.