• Koentjá
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-12-2025
Goedendag allemaal,

Ik heb hier zoals je al aan de titel ziet problemen met mijn 8800 namelijk het beeld loopt vast/freezed. Dit gebeurt voornamelijk als ik Call of Duty 4 speel. Ik denk zelf dat het niet aan de temperatuur ligt. want warm wordt ie niet. :?

Specs:
OS: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
CPU:AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5600+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.8GHz
Geheugen: 2048mb
Harde schijf: 83gb (dualboot)
Videokaart:NVIDIA GeForce 8800 GT (Omega 2.169.21)
Voeding: 430 Watt

Wat heb ik geprobeerd:
-Vele research op GOT en Google, niet veel kunnen vinden behalve Videokaart Drivers
-Die Drivers geinstalleerd v2.169.21. (geen verandering)
-3dmark gedraaid loopt soepel allemaal en geen freezes tot nu toe. Scores:
SM2.0 = 4175
HDR/SM3.0 = 4535
-SmartDocter temps na draaien 3d mark: Idle +/- 35 Stressed +/- 55

Verwijderd

Dit kan werkelijk aan alle hardware/software liggen, dus voor eerst maar eens een aantal testen uit die in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan.
Je geheugen zou kapot kunnen zijn. De voeding kan het misschien niet eens aan? Merk? Type?
Je CPU kan te warm worden of de NB misschien.
Het zou een fout in CoD4 kunnen zijn of misschien ligt het aan windows.
Dus test eerst maar eens. ;)

• Koentjá
Ja is wel goed maar een fout in CoD4 lijkt me onwaarschijnlijk moeten het anders dan niet meer hebben ?

• Vesper64
  • Niet online
Had een vriend van mij ook, ging toen om de MSI oc versie. Liep vast bij allerlei games en voornamelijk COD4, na een reset ging dan wel alles meestal goed (maar moest eerst crashen.)
Aangezien ik dezelfde kaart heb hadden we even gewisseld en toen had ik het ook (en hij niet meer.) Daarna begon mijn bios ook nog te klagen dat er wat mis was met me GPU (na de crash).

Hij heeft toen RMA aangevraagd, een poos op vervanging gewacht en nu doet hij het prima.

Is misschien niet wat je wil horen, maar als je dezelfde symptomen hebt raad ik je aan contact op nemen. En te kijken of hij het op een andere pc ook doet uiteraard! ;)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Misschien je OMEGA drivers...

Probeer eens de drivers van www.laptopvideo2go.com
( setup.exe en de .inf apart downloaden en bij elkaar in een mapje zetten )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

CoD4 freezed als van keyboard taal switched, standaart met control en shift. Wat nog wel eens wil gebeuren bij cod... Zeker dat het dat niet is?

• Koentjá
Geen resultaten als ik ctrl + shift indruk hier heeft het dus geen problemen mee!
Ik heb trouwens patch 1.5

[ Voor 77% gewijzigd door Koentjá op 04-06-2008 21:11 ]

Verwijderd

Ik heb eenzelfde soort topic geopend hier over bijna exact hetzelfde probleem. Uiteindelijk bleek het beestje gewoon stuk te zijn, heb ik een RMA aangevraagd bij Salland en toen ik een nieuw exemplaar heb gekregen was er niets aan de hand :)

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
CoD4 neigt ook soms vast te lopen met mijn 8800GTS g80.
Het beeld loopt dan een aantal seconden vast net als alle achtergrond geluiden en eventueel muziek als ik die aan heb staan. Beetje grrrrrrrrsssht geluid voor een paar sec.

Me kaart wordt wel 79-80 graden als er vast loop symptonen optreden dus misschien is het de hitte, maar van CTRL+SHIFT heb ik geen last, anders zou het wel wat vaker vast gelopen hebben na het stampen op me toetsenbord.

[ Voor 1% gewijzigd door Brainsz op 05-06-2008 09:46 . Reden: typo's ]

Computers are useless. They can only give you answers.

• Koentjá
Lijkt het jullie dan ook het beste om terug te gaan naar de winkel

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij ligt het aan de game. Aan de software dus.

-Ik had het met zowel 8800GT's in SLi als met 8800GTS 512MB's in SLi. In ALLE andere games had ik geen problemen.

-Heb je de game gepatched? En zo ja, gooi dan alle patches er eens af. Zo nee, gooi de nieuwste patch er eens op.

-Edit; als je gamed, heb je Smartdoctor dan aanstaan? Zo ja, zet die eens helemaal uit of deinstalleer het. Heb je het alleen bij COD4? Zo ja, dan lijkt het mij ook een software (COD4) probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 05-06-2008 15:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Koentjá
RappieRappie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:07:
Volgens mij ligt het aan de game. Aan de software dus.

-Ik had het met zowel 8800GT's in SLi als met 8800GTS 512MB's in SLi. In ALLE andere games had ik geen problemen.

-Heb je de game gepatched? En zo ja, gooi dan alle patches er eens af. Zo nee, gooi de nieuwste patch er eens op.

-Edit; als je gamed, heb je Smartdoctor dan aanstaan? Zo ja, zet die eens helemaal uit of deinstalleer het. Heb je het alleen bij COD4? Zo ja, dan lijkt het mij ook een software (COD4) probleem.
Ik zou als ik thuis ben wel even kijken ben namelijk nog op school!

*Ik heb nou net ook problemen gekregen tjidens het typen van een document in open-office.
ik denk zelf gewoon garantie claimen! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Koentjá op 05-06-2008 18:07 ]

• Koentjá
Ik heb het probleem en de oplossing al gevonden, namelijk de fan loopt veels te zacht volgens mij 29%.
Dit probleem is al vaak voorgekomen daarom heb ik op Google research gedaan naar dit probleem. Ik kwam uit op forums van Guru3d waar een tutorial stond van Rivatuner deze heb ik al vaak doorgenomen maar ik blijf vast bij een gedeelte namelijk de Fan profiles :( Namelijk ik zie het tabblad Fan niet staan.
Ik heb gelezen dat je bij sommige drivers Fan profiles moet maken dit heb ik ook vaak geprobeerd maar bij het invullen van de waardes wil hij niet toepassen.

Rivatunerversie 2.09
Driver versie 175.16
Pagina: 1