Toon posts:

[iTunes 7] Party shuffle laten shuffelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag voor een aankomend feestje de hele avond muziek trekken uit een laptop.
De muziek bestaat uit albums en losse nummers. Deze wil ik random (shuffled) af laten spelen.
Dit kan denk ik met de meeste afspeelprogs, maar Itunes leek me wel handig.

Maar wat ik dacht te kunnen met Itunes lukt me niet.
Wat wil ik dan: één grote playlist waar de computer random nummers uit pakt, liefst niet twee van hetzelfde album/artiest na elkaar. Maar wat ik wel wil is dat je een nummer met de search kan zoeken en vervolgens kan aangeven dat die na het huidige nummer dat aan het spelen is, moet gaat spelen. Dit kan in Itunes met de optie: "rechtermuisknop op nummer > eerstvolgende nummer in party shuffle". Maar wat is nu het gekke, party shuffle krijg ik niet geshuffelt. De optie shuffle is alleen beschikbaar bij gewone playlists. Dat is toch raar? Noem het dan Party mix ofzo...
Maargoed, misschien zie ik wel iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bij mijn weten is de Party Shuffle altijd geshuffeld. Je kunt nu alleen zien welke nummers er worden afgespeeld en welke er zijn afgespeeld. Als je nu rechtsonder met bron je afspeellijst selecteert, wordt deze toch in willekeurige volgorde afgespeeld?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 15:05
Ik denk dat je gewoon een playlist moet maken, daar al je muziek in zetten,
vervolgens shuffle (dat soort van ns logo naast de grote " + "rechtsonder) aanzetten en op play > drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:13:
Bij mijn weten is de Party Shuffle altijd geshuffeld. Je kunt nu alleen zien welke nummers er worden afgespeeld en welke er zijn afgespeeld. Als je nu rechtsonder met bron je afspeellijst selecteert, wordt deze toch in willekeurige volgorde afgespeeld?
Blijkbaar niet. Als ik een nummer afspeel en ik sleep het speelbolletje zo dat hij de laatste paar seconden afspeelt van dat nummer, dan gaat hij daarna naar het nummer dat daar direct onder staat (van eenzelfde album).
Jns1986 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:13:
Ik denk dat je gewoon een playlist moet maken, daar al je muziek in zetten,
vervolgens shuffle (dat soort van ns logo naast de grote " + "rechtsonder) aanzetten en op play > drukken...
Ja dat werkt idd, maar ik zou graag willen kunnen aangeven dat een bepaald nummer na het huidige nummer afgespeeld moet worden. Je zou die idd ook naar boven kunnen slepen, maar is niet zo fijn met een playlist van 500 nummers. Ook zou ik dan de zoekfunctie kunnen gebruiken. Gewoon artiest intypen, enkele keuzes blijven over, rechter muisknop op een nummer > als volgende nummer afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik weet het al 8)7

Het probleem is dat ik alle nummers in de party shuffle gooide. Dat moet je dus niet doen, want hij pakt idd alles uit een aan de onderkant aangegeven map. Alles wat je er vervolgens manueel ingooid, speelt hij na elkaar af...

Slotje please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Slotjes worden alleen gezet als er iets mis is met het topic (of als er een nieuw deel is) :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1