Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 17:59
Beste forumgebruikers,

Zoals jullie weten heb je eens in de zoveel tijd een codec nodig om een bepaald bestand af te spelen. Zo ook mijn eigen persoon. Op dit specifieke moment zit ik tegen een aantal .mkv bestanden aan te kijken, die ik helaas niet af kan spelen. Nu vroeg ik mij af hoe jullie aan de juiste verzamelijk codecs zijn gekomen, zodat alle bestanden afgespeeld kunnen worden? Ik heb dit vroeger opgelost door het installeren van een K-lite Codec pack, maar nu wisten enkele gebruikers mij te vertellen dat dit "troep" zou zijn en ik dit beter niet kon installeren.
In afwachting van jullie reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

DutchDisturbed

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
MKV is van Matroska. Zie www.matroska.org voor meer info.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 04-06-2008 17:15 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Met MediaInfo of Gspot de bestanden laden en de codecs opzoeken. Mkv is een container en zegt dus nog niks over de gebruikte codec. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

K-Lite is inderdaad troep.

Zolang ik slechts DivX, XviD en aanverwanten wil afpselen gebruik ik ffdshow, en ik hoor ook goede verhalen over CCCP. In mkv's e.d. ben ik niet zo goed thuis, maar er is hier op GoT meer dan genoeg over te vinden! (zie regelmatig topics hierover langskomen in ieder geval)

edit:
Met _the_crow_ ^^ wat betreft GSpot, superhandig programma inderdaad!

[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 04-06-2008 17:18 ]

Rail Away!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 17:59
Jep weet waar de bestandsnaam vandaan komt. Wil alleen een beetje kijken naar wat ik installeer aangezien mn pc wat op leeftijd is geraakt. Heb dus niet zoveel zin in allerlei diag tools etc en verschillende programma's, maar wil wel alles af kunnen spelen (tegenstrijdig? helemaal niet :P)
Had gelijk met de officiele DivX codec installatie al een hit, dus nog maar even de officiele xvideo downloaden en dan zal ik wel even gebakken zitten weer ofniet?
ciao

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
K-lite is de enige codecpack die voor mij goed werkt op Vista.
Beeld/geluid draait soepel, en ik kan subs in WMP11 instellen.

in combinatie met PowerDVD voor hardware acceleratie (als je pc dat ondersteunt) ben je helemaal good to go..

Ik heb verschillende andere codecs geprobeerd, met verschrikkelijk resultaat (groene balken in videos, schokkerig, geen subs, etc),,,

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In Vista gebruik ik ffdshow en voor de subs VobSub, daar heb ik geen enkel probleem mee.

edit:
@ Boeboe (hieronder) afaik hoef je voor XviD niet een aparte codec te installeren wanneer je ffdshow gebruikt?

[ Voor 41% gewijzigd door Mad Marty op 04-06-2008 21:18 ]

Rail Away!

Verwijderd

k-lite blijf je inderdaad best ver van weg. Hij doet niet zo aardig met bepaalde software en andere codecs die je nog zou willen bij-installeren.
CCCP is naar verluid een zeer goede: deze heeft ffdshow als hoofdbestanddeel + nog een paar extra zaakjes zodat je ook xvid en mkv enzo kan spelen.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33
CCCP werkt idd goed in mijn ervaring. Zowel voor vista als XP. Het enige codec pack dat ik installeer en alles werkt altijd.
Een leuke extra is de media player classic. Voor windows ook de lekkerste media speler.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1