Toon posts:

Netwerk > PC opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit al eerder gevraagd is, maar bij zoeken kreeg ik 200 topics en om die allemaal te gaan bekijken....

Ik heb het probleem dat als de PC A aanstaat en een tijdje daarna zet ik PC B aan, ik PC A weer opnieuw moet opstarten en dan doet het netwerk het pas. Is dit normaal, of kan ik hier iets aan doen.
Het is een eenvoudig UTP croskabel netwerk, met in PC A 2 netwerk kaarten voor Kabel en thuisnetwerk, en in PC B 1 kaartje.

Verder heb ik internet geshared via PC A met MS ICS, zijn hier nog betere proggies voor die meer kunnen (sneller zijn)? Zo ja welke ze moeten wel werken met ZoneAlarm Pro.

Verwijderd

Misschien een statisch ip aan beide machines geven?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 18:06 schreef Unlockall het volgende:
Misschien een statisch ip aan beide machines geven?
Ik heb al vaste IP adressen 192.168.0.x

Misschien komt het doordat ik een USB-ethernet kaart heb (sitecom).
Maar het lijkt me eerder 1 of andere instelling.

Verwijderd

Als je intersharing gebruikt, wordt PCA eigelijk een dhcp-server,
daarom moet altijd eerst pc A en dan PC B aan

of misschien kan je met winipcfg je ip-instellingen refreshen/vrijgeven

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 18:52 schreef Djohen het volgende:
Als je intersharing gebruikt, wordt PCA eigelijk een dhcp-server,
daarom moet altijd eerst pc A en dan PC B aan
Ik zet altijd PC A eerst aan en dan later pas PC B, oplossing 2 ga ik nog ff proberen.

[Upadate]
Kan niet op vernieuwen of vrijgeven drukken, die knoppen zijn niet actief zeg maar.
[/Update]

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Ik heb al vaste IP adressen 192.168.0.x
'k dacht juist dat dat hier aan lag! Ik heb er heeeel vroeger ook last van gehad. Maar tegenwoordig gebruik ik geen vast ip-adres meer en heb hier ook nooit last van!

Misschien het proberen waard, grootste probleem is natuurlijk dat je dan zo lang nodig hebt om op te starten :r

Verwijderd

Topicstarter
Hij start nu al erg lang op, maar wat moet ik dan bij gateway en dns server van PC B zetten, daar staat nu het IP van PC A anders doet ICS het niet. Zal wel weer aan Microsucks liggen :(

• The Collector
Hij start nu al erg lang op, maar wat moet ik dan bij gateway en dns server van PC B zetten, daar staat nu het IP van PC A anders doet ICS het niet. Zal wel weer aan Microsucks liggen
'k moet zeggen, ik vind het allemaal een beetje vaag, ik gebruik namelijk ook dat zeer simpele ICS van microsoft, stel nergens iets in bij netwerken, gebruik alleen ipx/spx voor filetransfers, maar dat heet er niks mee uit te staan.
Als je dan zo'n nieuwe win98se installatie hebt, klik je op dat ding 'verbinding maken met internet' (of zoiets), kies LAN, that's it, werkt als een tiet :P

Maar goed, moet ook toegeven dat elke netwerkje/systeem weer anders inelkaar zit, dus misschien heb je aan dit commentaar helemaal niks :+

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Laat ik hier nu met precies dezelde ellende zitten....2 10/100 NIC's, Crosslink kabeltje en perfect werken behalve dat het meestal pas is nadat ik 1 van de 2 PC's opnieuw opstart. Iemand ?????

Zou het 'm hierin kunnen zitten??
http://www.helmig.com/j_helmig/msnetreb.htm
het feit dat Windows bij de startup zoekt naar alle mapped network drives en als de 2e PC dan niet aanstaat die ervaan uitgaat dat het Netwerk onbereikbaar is...'t is maar 'n ideetje??

• The Collector
Inderdaad ja, zou het eens best kunnen zijn. Ik herrinner me nu ineens dat ik eens gelezen heb dat hubs/switches de ip-adressen bijhouden in combinatie met het MAC-adress. Aangezien je met een crosslink kabel dit geintje niet hebt kan ik me het fenomeen best voorstellen... Zou eigenlijk best |:( zijn.

• retspan
Neen, dat is het dus niet. Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
'k schop hem maar ff omhoog. >:)

• retspan
One last try....heeft werkelijk niemand een ideetje? Zelfs speculatie welkom....
Pagina: 1