Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb nu van 2 onafhankelijke leveranciers gehoord dat de verkoop van XP eind deze maand stopt.
Wie kan dit verfieren?
En dan veel belangrijker.....tot wanneer is de support gegarandeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De 'losse verkoop' stopt inderdaad, maar er zijn uitzonderingen. Support wordt nog wel langer gegeven, minstens tot 2010. Zie ook nieuws: Microsoft houdt XP ook voor 'nettops' in leven. Kijk op http://support.microsoft.com/gp/lifeselectindex/?ln=nl#top om te zien wanneer de support echt stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mirelia schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:22:

Voor dat laatste kan je natuurlijk ook de telefoon pakken en Microsoft zelf bellen, of even online [google=einddatum ondersteuning XP] of rechtstreeks bij Microsoft in de KB neuzen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
mirelia schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:22:
Ik heb nu van 2 onafhankelijke leveranciers gehoord dat de verkoop van XP eind deze maand stopt.
Wie kan dit verfieren?
Ja dat klopt!

Retail versie is alleen deze maand nog te koop en de OEM versie tot 31 Jan. 2009.

Support is tot 2014.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
alt-92 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Voor dat laatste kan je natuurlijk ook de telefoon pakken en Microsoft zelf bellen, of even online [google=einddatum ondersteuning XP] of rechtstreeks bij Microsoft in de KB neuzen.
Ja dat klopt alleen kreeg ik de melding dat de hele afdeling op cursus was 8)7
crack_en_hack schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:22:
[...]

Ja dat klopt!

Retail versie is alleen deze maand nog te koop en de OEM versie tot 31 Jan. 2009.

Support is tot 2014.
Vreemd dat mijn leveranciers het hebben over de OEMversie die deze maand stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
De losse OEM's (die je voorheen bij een nieuwe schijf al mocht kopen) is na deze maand niet meer te koop. De grote partijen als Dell en HP die XP OEM op een compleet systeem meeleveren, kunnen tot eind dit jaar nog XP leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
LeLo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:31:
De losse OEM's (die je voorheen bij een nieuwe schijf al mocht kopen) is na deze maand niet meer te koop.
Volgens mij kan je die losse OEM's nog wel kopen tot eind dit jaar hoor, Alleen de retail versie stopt...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Niet online
crack_en_hack schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Volgens mij kan je die losse OEM's nog wel kopen tot eind dit jaar hoor, Alleen de retail versie stopt...
System Builders mogen OEM blijven leveren tot 31-01-2009, maar verder is deze versie niet meer te krijgen na 30 juni (zie http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Volgens mij zijn Direct OEM en System Builder License (ook OEM) het zelfde pakket alleen sommige winkels verkochten die OEM's los en dat zal wel stoppen...

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 05-06-2008 09:19 ]

Pagina: 1