Toon posts:

Printer toevoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte luitjes,

De omschrijving:
Een netwerk met een SBS 2003 server. 3 Nieuwe pc, windows xp sp3. 1 Oudere pc windows xp sp2.
Dit hangt samen in éen domein. Aan een van de drie nieuwe pc zijn twee printers verbonden, geen netwerkprinters. Printers niet op SBS aangesloten opdat deze in andere ruimte verkeerd!

De vraag:
Nou krijg ik op de twee nieuwe pc's de printers geinstalleerd, maar op de SBS 2003 en het oude werkstation met sp2 niet! Ook kan ik ze via de share niet zien! Wat kan dit wezen?

Gegoogled:
  • printers toevoegen sp3
  • Kan printer niet zien
  • zie printer op sp3 niet
Gedaan:
  • Printers op andere machine
  • Spoolers opnieuw gestart
  • Drivers allemaal verwijderd
Gr
Ewoud

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 17:01 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

misschien kun je beginnen met je starterspost aan te vullen (edit) en dan melden wa je al aan troubleshooting gedaan hebt. glazenbollen hebben we hier niet namelijk :+

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Wat is je exacte probleem nu?
Met "Nou krijg ik op de twee nieuwe pc's de printers geinstalleerd, maar op de SBS 2003 en het oude werkstation met sp2 niet! Ook kan ik ze via de share niet zien!" kom ik ook niet ver :)

Je schrijft dat je de printers op 2 nieuwe (SP3) machines succesvol hebt geinstalleerd, maar dat dit op de SBS 2003 and XP SP2 machine "niet werkt"
Krijg je een foutmelding? BSOD? Start de install wizard niet? etc..
Hoe bedoel je "ik kan ze via de share niet zien"?

Normaal-gesproken zou je het volgende moeten doen; heb je dit gedaan?

- Printers lokaal installeren op 2 pc's
- Op beide PC's de printers delen (rechtermuisklik, delen)
- Goede sharenaam opgeven, liefst verschillend van elkaar
- IP adres + share name van beide pc's noteren

- Ga vervolgens naar je XP SP2 / SBS 2003 PC, run je printer wizard
- Bij het toevoegen kies voor een network printer en kies je ervoor specifiek het adres op te geven
- Vervolgens vul je \\ip_adres_pc\share_name_printer in, en kies je voor 'Doorgaan'. Windows zou je een melding moeten geven dat het nu de drivers zal overzetten, en klaar is ewoud.

big fat note: Ik weet niet helemaal zeker of SBS 2003 een eigen wizard voor printers heeft, ik ga even uit van de normale Windows-style van installeren

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 04-06-2008 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja zover was ik ook al!
Printers lokaal installeren op 2 pc's
Neej, twee printers op 1 pc geinstalleerd!
- Op beide PC's de printers delen (rechtermuisklik, delen)
- Goede sharenaam opgeven, liefst verschillend van elkaar
- IP adres + share name van beide pc's noteren

- Ga vervolgens naar je XP SP2 / SBS 2003 PC, run je printer wizard
- Bij het toevoegen kies voor een network printer en kies je ervoor specifiek het adres op te geven
- Vervolgens vul je \\ip_adres_pc\share_name_printer in, en kies je voor 'Doorgaan'. Windows zou je een melding moeten geven dat het nu de drivers zal overzetten, en klaar is ewoud.
Dat dacht ewoud zeker dat hij klaaar was, het tegendeel bewijst!! Voor de zekerheid: Ja ik heb dit gedaan! Bij de server en oude client, ziet hij niets op die ip-adressen! Krijg melding dat printer niet bestaat! Als je niets invult en verder klikt, zoekt hij de netwerkstructuur af naar gedeelde printers, bij de twee waar het gelukt is vindt hij dan de gedeelde printers, maar bij de andere twee niet!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32
pingen en bestanden delen gaat wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het pingen en sharen lukt wel!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:13:
Dat dacht ewoud zeker dat hij klaaar was, het tegendeel bewijst!!
Ja inderdaad, Ewoud moet maar terug naar de tekentafel, en ook [faq]FAQ[/faq] en Windows Servers en Server-Software - Policy nog eens lezen, want dit topic voldoet daar in de verste verte niet aan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.