Quirks Mode alleen in IE6

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Hoi,

Ik ben met een website bezig die (voor 100% width elementen) quirks mode nodig heeft voor IE6, maar zo gouw die er instaat doet mijn dropdown het weer niet in IE7.

Kortom, is het mogelijk om ALLEEN voor IE6 quirks mode aan te zetten.

(Ja we hebben zoiets als IF IE statements, maar dat is nogal een dirty hack omdat het nog voor de doctype komt).

Groetjes!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Even op google "IE6 trigger quirksmode" inkloppen, leverde mij Wikipedia: Quirks mode op. Daar staat wat je wilt. Zoeken blijft moeilijk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Dimiz
Ik HEB gezocht en ook op WikiPedia gekeken, maar kon daar geen oplossing vinden om quirksmode ALLEEN voor IE6 te activeren, of ben ik echt zo blind, aangezien ik de hele pagina heb gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dimiz op 04-06-2008 16:43 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Cyphax

Moderator LNX
Serverside oplossen denk ik? Kijken welke UA-string je meekrijgt en aan de hand daarvan zet je de doctype neer, zodat alleen IE6 quirksmode krijgt zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 04-06-2008 16:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

Dat artikel zegt:
One notable exception to this is Microsoft's Internet Explorer 6 browser, which will render a page in quirks mode if the DOCTYPE is preceded by an XML prolog, regardless of whether a full DOCTYPE is specified. Thus an XHTML page which begins with the following code would be rendered in quirks mode by IE 6:
HTML:
1
2
3
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

The above is useful to an extent as it can be used to trigger quirks mode in IE 6, but no other browsers.
Mocht dat niet zo zijn, kan je het misschien serverside oplossen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

je kan ook gewoon geen vieze hacks gebruiken en netjes een eigen stylesheet aan IE6 geven met conditional comments. Maar zover ik zie wil jij dingen die gewoon zonder hacks en aparte css haalbaar zijn.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij resulteerd de aloude XML-declaration-hack in een Quirkmode voor IE6, terwijl IE7 juist wel standards-compliant rendered:

dus probeer eens een
code:
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
boven je doctype te plaatsen?

staat overigens zelfs letterlijk op die wikipedia pagina vermeld als methode:
Wikipedia: Quirks mode

[ Voor 25% gewijzigd door RM-rf op 04-06-2008 16:50 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dimiz
@Teedee: Dan ben ik blijkbaar dus echt blind, sorry!

@De rest: Thanks!

Ik ga het even uitproberen!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat geldt alleen voor xhtml+xml content. Wil je html serveren moet je het (netjes) oplossen met conditional statements.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

mithras schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:01:
Dat geldt alleen voor xhtml+xml content. Wil je html serveren moet je het (netjes) oplossen met conditional statements.
Dat moet ie toch. Quirksmode is niet netjes, punt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Volgens mij zijn hier echt wel alternatieven voor hoor, je wilt echt niet alleen in IE6 quirksmode triggeren en in andere browsers niet. Al je paddings en margins (en nog een hoop andere CSS properties) zullen namelijk anders gerenderd.

Je probleem is niet dat je IE6 in quirksmode wilt krijgen maar dat je elementen een 100% breedte wilt geven. Wat om niet nader gespecificeerde reden niet werkt volgens jou.

Wellicht dat je het op kan lossen door een extra element toe te voegen in je pagina, maar ik heb geen idee hoe je html/css code eruitziet dus ik kan er zo eigenlijk ook weinig over roepen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

in een TS hoort wat je zelf hebt gezocht, waarom je het zoekt, GEEN groetjes etc. etc. Dit is echt een te matige TS

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.