Wat er ook gebeuren moogh...
Verwijderd

Ik heb een poos (1-2 jaar) geleden in een computerblad (Computeridee,PCM?) gelezen over hoe en wat. Iemand ervaring, of weet iemand nog wat meer literatuur enzow ??
tnx in advance,
BitBit3r
ik wet wel dat er schakelaars zij die reageren als je klapt, maar als je dan een boek laat vallen gaat het licht uit, is dus ook niet echt handig.
greetz
Oezie Woezie
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
Paar van deze kits staan ook in de conradgids
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Mocht je echt teveel geld hebben, bel dan ff met Chriet Titulaer, misschien kan hij Philips met jouw geld overtuigen dat er een 'appartement van de toekomst' gebouwd moet worden?
Dat laatste lijkt mij de enige goeie mogelijkheid, met zelf knutselen kom je (sorry) toch niet tot een gewenst resultaat, en dan doel ik vooral op de spraakherkenning. Voor verwarming zijn al apparaatjes ontwikkeld om het te automatiseren. Voor een paar tientjes te halen bij de Gamma. Thermostaat heten die dingen?
Een heel groot en stoer systeem.
zo heet deze techniek,
zoek maar 's goed op internet
Iemand anders nog andere suggesties of ideeen die te maken hebben met huizen automatiseren. We zoeken iets waardoor je met software op de computer verschillende apparaten kunnen in en uitschakelen... via een parallele poort dus iets...
Heeft iemand er ook al ervaring mee? (dwz z'n of haar huis geautomatiseerd)
En was dat een succes??
Mzzl,
BitBit3r
Gebruik een hotelschakeling om alles behalve met de computer ook nog met de hand te kunnen schakelen (hoewel het wel leuk staat nergens schakelaars op je muren te hebben, brengt je bezoek lekker in verwarring
)Bovendien is het slim om vast even vooruit te denken, wat je in de toekomst misschien nog wel eens zou willen, en daar ook alvast wat leidingen voor aan te leggen. Da's makkelijker dan achteraf.
Spraakherkenning (je kijkt teveel startrek!
)is met de huidige technologie nog niet betrouwbaar.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Verwijderd
je kan dan iets van 6 of 8 uitgangen via de parralle poort sturen.
kaartje met software kost ongeveer f. 128,= geloof ik.
[lamzak mode]
ik heb geen zin om effe te kijken
[/lamzak mode]

En spraakherkenning, dat is met freespeech toch wel te doen. Als je maar genoeg traint, en het op 1 woord houdt (licht, computer, bad, whatever) is het toch wel te doen? Of niet?
Nog meer meningen/commentaar ?
Kun je waarschijnlijk via de Site aankomen...
Aannames zijn fataal.
Hij kan via het netwerk inloggen op dat systeem en alles bedienen, schakelaars op andere lampen zetten. Ook kon je instellen of de lamp meteen of langzaam uit moet gaan.
Kikke systeem was dat maar ontzettend duur.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Verwijderd
Don't ask me de technische detailz.. I was da coder de electro werd door iemand anderz gedaan. Was wel tof.. we hadden van 4 tl balken een gigantische stroboscoop gemaakt.. da's een partij-tje licht.. damn...
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Verwijderd
Centronics relaisinterface 8-kanaals voor pc
best. nr. 967718-33
fl. 109,95
conrad site kan ik effe niet opkomen anders had ik wel een plaatje gelinked!!!
Of probeer het systeem van die amerikaanse professor met z'n onderhuids aangepracht chippie...
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!