Toon posts:

Heatsink op Asus Mobo wordt gloeiend heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Laatst had ik 2 case modding koelers gekocht en aangesloten op de computer. Helaas waren de connectors daarvan vrij snel stuk, waardoor ik de draadjes handmatig weer moest aansluiten op de connector. Hierbij het fout gegaan denk ik.
Vlak nadat ik de koelers weer had aangesloten werd de heatsink op mijn moederbord (niet de processor, maar de heatsink onder je videokaart) gloeiend heet na 10 seconden. Mijn computer kreeg geen beeld meer en hij viel automatisch uit na 1 minuut.
Nu heb ik alles losgekoppeld. Alleen de videokaart, processor en geheugen zitten nog op het moederbord. Ook heb ik een fan (Zalman, geen standaard koeler) op mijn videokaart. Maar de heatsink wordt nog steeds gloeiend heet en ik krijg geen beeld. Ik heb de CPU al uit elkaar gehaald, nieuwe koelpasta er op en weer gemonteerd, ging prima. Ook heb ik hetzelfde gedaan bij mijn grafische kaart, maar helaas heeft niets geholpen.

Mijn moederbord is een Asus M2N-E SLI.

Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Arjen

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:04:Ik heb de CPU al uit elkaar gehaald,
:D foto's aub :D

klinkt als een kortsluiting die je MCH (amd plankje, zo te horen?) heeft afgefikt, dood mobo, met geluk gaat je CPU het op een ander bord nog doen, VGA zou wellicht ook stuk kunnen zijn, fans zou ik maar wegflikkeren enzo. sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Ja je snapt wat ik bedoel ;)

Ik denk ook dat er kortsluiting heeft plaatsgevonden. Naja erg jammer, nieuw moederbord aanschaffen dus.

Ik heb nu dus een M2N-E SLI. Kan je voor mij nu een goed moederbord aanraden?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 14:17 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
**denkt na**

tweedehands... M2N-E SLI? :D vzviw mogen we hier geen koopadviezen enzo meer doen, dus laten we het hier maar even bij houden ;)

maar wacht vooral even of iemand nog iets geniaals kan bedenken en we het allebei fout hebben enzo voordat je nu hals over kop wat gaat bestellen ;)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ik denk dat je even wat meer moet testen. Zet de graka eens in een andere PC en zo ook alle andere onderdelen die je verdenkt. De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is erg handig hiermee. Hoor je verder piepjes of niet en heb je al een CMOS clear gedaan?

In vergelijking met wat wordt de heatsink warm? Met eerder of heb je pas gevoeld nadat het niet meer wilde opstarten? Asus borden kunnen vrij warm/heet worden en het is maar net wat je verstaat onder heet (een bad van 38-40 graden is vrij heet, maar hardware kan er prima tegen).

[ Voor 33% gewijzigd door Bitage op 04-06-2008 16:17 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:04:

Ook heb ik een fan (Zalman, geen standaard koeler) op mijn videokaart. Maar de heatsink wordt nog steeds gloeiend heet en ik krijg geen beeld.
Je hebt dus je standaard koeler vervangen voor een Zalman.

echter bij beide koelers word je videokaart-koelrib veel te heet....?

het lijkt me dat als je standaard koeler er ook voor zorgt dat je koel-ribben heet worden... dat het
of
de bedoeling is
of
de kaart kapot is waardoor het niet uitmaakt welke koeler je er op zet...

ervan uitgaan dat je het over het koelblok van je videokaart is.

daarnaast lijkt het mij stug dat bij een kortsluiting van je fan.... je videokaartkoelblok heter word.
daardoor denk ik dat je met het "werken in je computer kast" iets hebt laten vallen of gebroken hebt... ipv je koelers verkeerd aangesloten.

(volgens mij heb ik min koelers ook wel eens verkeerd om aangesloten, dit heeft geen gevolgen gehad.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sowieso wordt de chipset van die moederborden nogal aardig warm. En omdat hij recht achter de uitbreidingskaarten zit, kan er geen hoog koelblok op. Het lijkt me dus normaal dat hij naar je gevoel gloeiend heet wordt.

Mijn vader zijn P5B werd na het installeren van een andere CPU koeler ook gloeiend heet maar bleef wel stabiel. De temperatuur bleek later, na het meten met een externe sensor, rond de 70°C te zijn.

Ook denk ik dat je met ventilators verkeerd aansluiten hoogstens je fan aansluiting stuk kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-06-2008 16:50 ]

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:49:
...
Ook denk ik dat je met ventilators verkeerd aansluiten hoogstens je fan aansluiting stuk kan maken.
Nee, das niet waar. Ik heb ook is een mobo om zeep geholpen door fan fout aan te sluiten (Eventjes er niet bij...). Het was toen wel alleen het mobo dat kapot was.
Pagina: 1