Toon posts:

[CSS] white-space nowrap werkt in Safari, niet in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben aan een soort van slideshow bezig. De bedoeling is dat de afbeeldingen per reeks naast elkaar staan, zonder een nieuwe lijn te beginnen als de ruimte op is. Wanneer je deze pagina in Safari bekijkt, ziet er alles ok uit. In Firefox lijkt hij de white-space: nowrap; te negeren.

Wat gebeurt er hier? Kan het zijn dat die display: block; roet in het eten gooit?

Alvast bedankt voor de reacties.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hij moet er eigenlijk zo uitzien? http://www.cssplay.co.uk/menu/lightbox

[ Voor 185% gewijzigd door kaassouffle op 04-06-2008 16:59 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Geen idee hoor maar je hebt een display: block en je hebt een float:left in je css staan. Zijn dat geen vijanden van elkaar?

edit: trouwens bij het eerste laden van de pagina zie ik niks raars, maar als je aan je browserscherm gaat slepen en hem smaller maakt, zakt de boel inderdaad onder elkaar.

Ik zou gewoon eens opnieuw beginnen met een unordered list en dan alle li elementen een display: inline meegeven. Volgens mij moet hij dan gewoon tot in den treuren doorgaan bij een horizontale overflow en niet je boel gaan afkappen.

Let er ook op dat css dingen hiërarchisch afwerkt: als jij eerst display:block neerzet en daarna float:left, wordt je display overruled door float.

Oja, en fonts zijn ook client-afhankelijk he :) ... ik heb geen Monaco.

[ Voor 74% gewijzigd door Dark Blue op 04-06-2008 15:41 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Dark Blue schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:34:
Geen idee hoor maar je hebt een display: block en je hebt een float:left in je css staan. Zijn dat geen vijanden van elkaar?
Een gefloat block is per standaard altijd een block level element dus vijanden zou ik het niet durven noemen!

Gefloate blocken zijn dus altijd block level elements en die breken een regel gewoon af hoor ook al staat er nog zo hard nowrap op. Dit geldt namelijk alleen voor tekst en inline elementen. Zorg dus dat alles inline is en dat je geen floats gebruikt binnen een element waar geen linewrap in voor mag komen.

Je hebt op verschillende elementen zelf 'display: block' en 'float: left' gezet, dat dat wel werkt in safari is volgens mij eerder een renderfout van safari dan dat het zo hoort. In IE6 zie ik trouwens helemaal niets..

If I can't fix it, it ain't broken.