[OL2K7] Aparte "inbox" voor account

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:01
Heb hier meerdere pop accounts van gmail in mijn outlook zitten, één voor registraties en één voor "serieuze" mail.

OL checkt deze beide, maar als ik een bericht binnenkrijg komt deze altijd tericht in de inbox van "persoonlijke mappen", alhoewel het "registratieadres" in outlook een apart blokje heeft in de mapstructuur met daaronder een eigen "postvak IN". Hoe kan ik zorgen dat mijn mail die ontvangen/verzonden is met het registratieadres in zijn kopje van registratieadres komt ?

Verwijderd

*Bookmarked :)

Want ik wil ook 1 deze dagen heel m'n hotmail account leegplunderen en lokaal opslaan. Geen zin in alleen dat het allemaal in 1 folder terecht komt (600+ Mails).

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:36:
*Bookmarked :)

Want ik wil ook 1 deze dagen heel m'n hotmail account leegplunderen en lokaal opslaan. Geen zin in alleen dat het allemaal in 1 folder terecht komt (600+ Mails).
Nu, dat gaat niet gaan wat jij wilt, want hotmeel werkt voor zover ik weet (bij mij staat het zo, ken geen andere native manier vanuit hotmail tenzij je ervoor betaalt) met een soort eigen IMAP systeem, dus die gaat zowiezo altijd een eigen kopje hebben...

edit: ik bedoel, het gaat niet gaan in de zin van "je gaat je mails niet lokaal kunnen saven..."

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2008 13:41 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37
Je kunt toch gewoon regels instellen?

Verwijderd

Poltergeist schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:43:
jah lijkt mij ook...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Poltergeist schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:43:
Die werken alleen voor ontvangen mail, niet voor verzonden mail.
Edit: ow wacht, dit was een reaktie op de hotmail gebruiker lism.

@TS:
Gmail ondersteund IMAP. Activeer IMAP bij beide accounts (kan alleen door ze opnieuw aan te maken) en maak in je outlook de 2 accounts aan maar dan via IMAP.
Gevolg:beide accounts hebben nu een eigen Inbox, outbox en trash enzo.
Nadeel (wat ook een voordeel kan zijn): de e-mail blijft op de server van GMail staan en word niet meer daadwerkelijk gedownload en deleted. Je moet dus geen POP3 en IMAP door elkaar gebruiken anders kan dat voor verwarring zorgen.
Voordeel: als je computer/harddisk stuk gaat, koop je een nieuwe, je stelt je 2 accounts weer in et voila, daar zijn meteen je oude inbox, verzonden items en trash e.d. weer.
Voordeel: je kan zonder problemen een 2e computer inrichten die ook verbind via IMAP. Verzend je iets op de 2e computer dan zie je die mail ook in de verzonden items staan op de eerste computer.

Hotmail ondersteund volgens mij geen imap. Goede reden om die te ditchen. :+

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 04-06-2008 13:55 ]

Alles kan stuk.

• Poltergeist
remco_k schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:49:
[...]

Die werken alleen voor ontvangen mail, niet voor verzonden mail.
Tja, maar ik verwacht ook geen verzonden items in een "postvak in"

• remco_k

remco_k

Poltergeist schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:52:
[...]

Tja, maar ik verwacht ook geen verzonden items in een "postvak in"
Nee maar de topicstarter wil wel dat elke account zijn eigen verzonden items heeft. En dat krijg je met regels niet voor elkaar.
Ondertussen denk ik dat je een reaktie gaf op lism, de hotmail gebruiker, en we dus langs elkaar heenlullen.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ja, laten we TS zijn vraag scheiden van die van mijnes. Idd, ik mag niet meer via Imap/Pop3 mail vanaf hotmail zelf binnenhengelen. Enig idee hoe dit wel nog kan? Of is het totaal uitgesloten? 600+ mailtjes forwarden? :P

• Poltergeist
remco_k schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:55:
[...]

Nee maar de topicstarter wil wel dat elke account zijn eigen verzonden items heeft. En dat krijg je met regels niet voor elkaar.
Ondertussen denk ik dat je een reaktie gaf op lism, de hotmail gebruiker, en we dus langs elkaar heenlullen.
Nou, nee, ik had het ook over de topicstarter. Die heeft het alleen over POP boxen. En het is mij een raadsel hoe je via POP berichten in je "verzonden items" of hoe dat ook mag heten, krijgt... Je weet ook niet of hij de mail ook verstuurd via gmail, of direct via zijn eigen provider. En dan is het hele imap verhaal niet "im frage"

• HyperBart
Okééé dan, nu dus even hier terug op:

Ik verstuur al mijn mail via smtp.gmail.com, ik wil geen IMAP gebruiken omdat dat te traag gaat iedere keer als ik een item open zoals "verzonden items", "postvak in" enz...

Ik moet ook geen imap gebruiken, want alle mail blijft op mijn gmail staan (moet ook niet ervanaf met 6,5GB en counting aan grootte van mailbox...)

Dus, regels werken niet, maw, outlook biedt geen enkele manier aan om dus je mail accounts in gescheiden kopjes te houden ???

Verwijderd

gebruik outlook en outlook express :D

• remco_k

remco_k

Poltergeist schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:05:
[...]

Nou, nee, ik had het ook over de topicstarter. Die heeft het alleen over POP boxen. En het is mij een raadsel hoe je via POP berichten in je "verzonden items" of hoe dat ook mag heten, krijgt... Je weet ook niet of hij de mail ook verstuurd via gmail, of direct via zijn eigen provider. En dan is het hele imap verhaal niet "im frage"
Hij verstuurd z'n mail via outlook, blijkt ook uit z'n post hierboven. In m'n vorige posts nam ik dat gewoon aan uit de TS. Dus hij heeft verzonden items in het verzonden item mapje staan van één van beide accounts in outlook, door elkaar heen en daar wil hij ook vanaf.
HyperBart schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:15:
Ik moet ook geen imap gebruiken, want alle mail blijft op mijn gmail staan (moet ook niet ervanaf met 6,5GB en counting aan grootte van mailbox...)
Da's en goede reden (samen met traagheid) om het niet via IMAP te doen
Dus, regels werken niet, maw, outlook biedt geen enkele manier aan om dus je mail accounts in gescheiden kopjes te houden ???
Voor outlook ben ik even out of options, gebruik het zelf niet.
Ik gebruik Thunderbird (ook alleen via IMAP). Volgens mij maakt thunderbird bij POP accounts ook per account een Postvak IN aan e.d. en heb je je doel bereikt.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:18:
gebruik outlook en outlook express :D
*kuch* Gebruik liever een echte mailclient. :P

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 04-06-2008 14:22 ]

Alles kan stuk.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:37

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Voor Lism -> ik gebruik Outlook 2007 met outlook connector en ik kan 4 verschillende hotmail adressen van elkaar scheiden met inkomende en uitgaande mail.
Elk e-mailadres heeft ze eigen inbox en sent items box.

Als ik het goed begrijp is dat wat je bedoelde toch?

[ Voor 19% gewijzigd door crzyhiphopazn op 04-06-2008 14:28 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Poltergeist
@TS: Regels zouden wel gewoon moeten kunnen, iig voor het ontvangen.

Je hebt, neem ik aan, verschillende accounts gemaakt. Ga naar Extra->Regels en waarschuwingen. Maak een nieuwe regel aan. Kies voor "Berichten controleren als deze aankomen". Klik op volgende. Kies nu voor "Via de naam map account". Klik in het onderste venster op Naam map, en kies het account waar het om gaat. Klik op volgende. Selecteer "Verplaats het bericht naar naam map". Kies onderin de naam van de map waar het naartoe moet.

Bovendien kun je, als een een e-mail wilt verzenden, kiezen vanuit welk account dat moet gebeuren...

[ Voor 9% gewijzigd door Poltergeist op 04-06-2008 14:47 ]

• HyperBart
Poltergeist schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:44:
@TS: Regels zouden wel gewoon moeten kunnen, iig voor het ontvangen.

Je hebt, neem ik aan, verschillende accounts gemaakt. Ga naar Extra->Regels en waarschuwingen. Maak een nieuwe regel aan. Kies voor "Berichten controleren als deze aankomen". Klik op volgende. Kies nu voor "Via de naam map account". Klik in het onderste venster op Naam map, en kies het account waar het om gaat. Klik op volgende. Selecteer "Verplaats het bericht naar naam map". Kies onderin de naam van de map waar het naartoe moet.

Bovendien kun je, als een een e-mail wilt verzenden, kiezen vanuit welk account dat moet gebeuren...
Klopt, verschillende accounts

Dat is dus al iets voor de ontvangen mail, dat doet al veel voor mij...
remco_k schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:18:

Hij verstuurd z'n mail via outlook, blijkt ook uit z'n post hierboven. In m'n vorige posts nam ik dat gewoon aan uit de TS. Dus hij heeft verzonden items in het verzonden item mapje staan van één van beide accounts in outlook, door elkaar heen en daar wil hij ook vanaf.
correct !
Da's en goede reden (samen met traagheid) om het niet via IMAP te doen
Voor outlook ben ik even out of options, gebruik het zelf niet.
Ik gebruik Thunderbird (ook alleen via IMAP). Volgens mij maakt thunderbird bij POP accounts ook per account een Postvak IN aan e.d. en heb je je doel bereikt.
Dacht ook net aan thunderbird, nu, ik wacht wel even op de nieuwe TB van Mozilla Messaging met geïntegreerde sunbird, daarna zien we wel.
*kuch* Gebruik liever een echte mailclient. :P
with stupid :P

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2008 14:51 ]

• HyperBart
Nog even kicken, ik heb het zo gekregen dat als er nu mail binnenkomt, dat ie goed in de juiste kop terecht komt, alleen, als ik nu nog berichten verzend, komt dat nog steeds in mijn "verzonden items " in "persoonlijke mappen".

Hoe kanik dit regelen dat het verplaatst wordt? Want je kan eigenlijk alleen maar een kopie verplaatsen bij die regels indien het gaat om "veroznden berichten"

• Poltergeist
Als je meerdere accounts gebruikt, heb je, bij het aanmaken van de e-mail, een knop waarmee je kunt kiezen via welk account dit wordt verzonden (onder de verzenden knop). Dan zou het (dacht ik) ook in desbetreffende verzonden items terecht moeten komen.

Daarnaast kun je ook via de regels instellen wat er moet gebeuren als er mail verzonden is. (via regels en waarschuwingen,-> nieuwe regel-> Berichten controleren na het verzenden (onder "beginnen met lege regel"). Je kunt daar weer voor de naam map kiezen, en daar kiezen wat er dan mee moet gebeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door Poltergeist op 15-06-2008 16:09 ]

• HyperBart
Poltergeist schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:05:
Als je meerdere accounts gebruikt, heb je, bij het aanmaken van de e-mail, een knop waarmee je kunt kiezen via welk account dit wordt verzonden (onder de verzenden knop). Dan zou het (dacht ik) ook in desbetreffende verzonden items terecht moeten komen.
Dat doet ie dus niet...
Daarnaast kun je ook via de regels instellen wat er moet gebeuren als er mail verzonden is. (via regels en waarschuwingen,-> nieuwe regel-> Berichten controleren na het verzenden (onder "beginnen met lege regel"). Je kunt daar weer voor de naam map kiezen, en daar kiezen wat er dan mee moet gebeuren.
Dat ben ik aan het proberen geweest, had volgende regel:
deze regel nadat ik bericht heb verzonden
via de bla bla bla account
en alleen op dit systeem
verplaats een kopie naar "verzonden items" (die ik handmatig heb aangewezen naar de map onder de registeraccount, "veroznden items")

Maar dan verplaats je een kopie, outlook maakt dan gewoon een kopie aan, dat is niet wat ik wil, en echt verplaatsen gaat blijkbaar niet...

• Poltergeist
Dan maak je een tweede regel aan, met "verwijder bericht". Kies dezelfde "naam map". Uiteraard wel de volgorde goed in de gaten houden (eerst verplaatsen, dan verwijderen). Dat zou hetzelfde effect moeten hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door Poltergeist op 15-06-2008 20:38 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 12:46
Volgens mij kan Outlook 2007 dit zelf oplossen. In het scherm Email accounts kan je per account instellen in welke map hij de berichten bezorgd. Wat je dus doet is een nieuw pst bestand maken per account en die open je in Outlook. Vervolgens ga je naar het Email accounts scherm en geef je per account aan waar de berichten bezorgd moeten worden.

Als je het zo instelt worden je verzonden items ook automatisch gescheiden van elkaar.

Hail to the king baby!

Pagina: 1