Toon posts:

Metalen plaatje op K6-2 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een amd k6-2 400@450 daar zit een metalen plaatje op, kan ik die eraf halen? zodat m'n koeler een groter opervlak bedekt.

Of sloop ik hem daarmee?

Verwijderd

dat metaal is er om de hitte van de core over een groter vlak te versprijden zodat je koeler efectiefer werkt, altijd leuk om te proberen maar ik dacht ik meld het ff

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik heb al veel berichten gehoord dat het misschien net 3 graden scheelt.

en daar loop je dan toch een aardig groot risico voor.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Risico is niet zo groot hoor. Het plaatje zit maar met wat grijs rubberachtig spul (zeer waarschijnlijk warmtegeleidend :) ) vast aan het plaatje. Platte schroevedraaier ertussen, draaien, volgende kant, draaien enzovoort en het kreng is zo los. Let er wel goed op dat je daarna de klem van je koeler wat bijstelt zodat je koeler wel goed op je core blijft zitten

UNOX: The worst operating system

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dan zou ik eerst even de lijm die op die hoeken zit doorsnijden met een scheermesje
als je het met bruut geweld en een schroevedraaier doet heb je kans dat je keramische gedeelte *krak* zegt en dan is het dag processor

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."