Toon posts:

IHS kentsfield verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst op google wat rondgeneust i.v.m het verwijderen van de IHS, en ik kwam het volgende tegen:

Er zijn natuurlijk meer mensen die de IHS willen verwijderen, de meest succesvolle bleek (hou je vast :P ) het BAKKEN van de cpu.
De IHS kun je in tegenstelling tot oudere AMD cpu's niet alleen met scheermesjes verwijderen, vandaar de vreemde methodes om de soldeer tussen de cores en de IHS te doen smelten.
Oke nu denk je dat slaat nergens op, maar het werkt!
En hoe gaat dat dan in zn werk?

1. Men neme n bakpan
2. Vervolgens smeer je thermal grease op de IHS van de cpu
3. Dan plak je de cpu als t ware vast op de bodem van de bakpan
4. de temperatuur langzaam opvoeren en wachten tot je 2 keer "POP" hoort.
5. De IHS (NIET DRAAIEN) van de chip halen!
6. voorzichtig (met nagel fzo) de resten wegkrabben

Oke nu zit je met n chip zonder IHS, en het probleem van de socket klep is als volgt op te lossen: je haalt deze eraf en plakt de chip vast met wat tape.

Het is ook aan te raden een spacer ertussen te doen omdat de cores erg fragiel zijn!

Nu leek dit hele idee mij wel wat, omdat ik toch waterkoeling heb kan ik altijd zorgen voor goed contact tussen de cores omdat het koelblokje met boutjes vastzit 8) .

Waarom dan dit topic?

Ik wilde kijken of iemand al het lef heeft opgebracht om dit daadwerkelijk te doen :*) , als er genoeg interesse is post ik wat links, mits ik die topics terugvind ;)

ohja: -=at own risk=- :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:07 ]

Verwijderd

_O- Nederlanders die hun cpu's gaan bakken _O- Waaronder 75% dan zal aanbranden... -O-

Waarom zo moeilijk doen als je gewoon met een scheermesje tussen de chip en de IHS kunt gaan en hem er binnen een paar tellen af hebt zonder kans dat je cpu aanbrandt oid? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 13:42 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:35:
_O- Nederlanders die hun cpu's gaan bakken _O- Waaronder 75% dan zal aanbranden... -O-

Waarom zo moeilijk doen als je gewoon met een scheermesje tussen de chip en de IHS kunt gaan en hem er binnen een paar tellen af hebt zonder kans dat je cpu aanbrandt oid? :)
Omdat ze vast worden gesoldeerd ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het voordeel van het "bakken" als je de methode van de scheermesjes gebruikt moet je met een brander werken en dat is heel lastig the timen/weten hoe heet het is.
De cpu cores kunnen wel aardig wat hitte hebben maar bij de bakmethode kun je de hitte veel beter beheersen en ook beter verdelen :)

Idd zijn de cores gesoldeerd, ik denk niet dat je blij bent als de cores aan je IHS hangen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:03 ]