Ik heb laatst op google wat rondgeneust i.v.m het verwijderen van de IHS, en ik kwam het volgende tegen:
Er zijn natuurlijk meer mensen die de IHS willen verwijderen, de meest succesvolle bleek (hou je vast
) het BAKKEN van de cpu.
De IHS kun je in tegenstelling tot oudere AMD cpu's niet alleen met scheermesjes verwijderen, vandaar de vreemde methodes om de soldeer tussen de cores en de IHS te doen smelten.
Oke nu denk je dat slaat nergens op, maar het werkt!
En hoe gaat dat dan in zn werk?
1. Men neme n bakpan
2. Vervolgens smeer je thermal grease op de IHS van de cpu
3. Dan plak je de cpu als t ware vast op de bodem van de bakpan
4. de temperatuur langzaam opvoeren en wachten tot je 2 keer "POP" hoort.
5. De IHS (NIET DRAAIEN) van de chip halen!
6. voorzichtig (met nagel fzo) de resten wegkrabben
Oke nu zit je met n chip zonder IHS, en het probleem van de socket klep is als volgt op te lossen: je haalt deze eraf en plakt de chip vast met wat tape.
Het is ook aan te raden een spacer ertussen te doen omdat de cores erg fragiel zijn!
Nu leek dit hele idee mij wel wat, omdat ik toch waterkoeling heb kan ik altijd zorgen voor goed contact tussen de cores omdat het koelblokje met boutjes vastzit
.
Waarom dan dit topic?
Ik wilde kijken of iemand al het lef heeft opgebracht om dit daadwerkelijk te doen
, als er genoeg interesse is post ik wat links, mits ik die topics terugvind
ohja: -=at own risk=-
Er zijn natuurlijk meer mensen die de IHS willen verwijderen, de meest succesvolle bleek (hou je vast
De IHS kun je in tegenstelling tot oudere AMD cpu's niet alleen met scheermesjes verwijderen, vandaar de vreemde methodes om de soldeer tussen de cores en de IHS te doen smelten.
Oke nu denk je dat slaat nergens op, maar het werkt!
En hoe gaat dat dan in zn werk?
1. Men neme n bakpan
2. Vervolgens smeer je thermal grease op de IHS van de cpu
3. Dan plak je de cpu als t ware vast op de bodem van de bakpan
4. de temperatuur langzaam opvoeren en wachten tot je 2 keer "POP" hoort.
5. De IHS (NIET DRAAIEN) van de chip halen!
6. voorzichtig (met nagel fzo) de resten wegkrabben
Oke nu zit je met n chip zonder IHS, en het probleem van de socket klep is als volgt op te lossen: je haalt deze eraf en plakt de chip vast met wat tape.
Het is ook aan te raden een spacer ertussen te doen omdat de cores erg fragiel zijn!
Nu leek dit hele idee mij wel wat, omdat ik toch waterkoeling heb kan ik altijd zorgen voor goed contact tussen de cores omdat het koelblokje met boutjes vastzit
Waarom dan dit topic?
Ik wilde kijken of iemand al het lef heeft opgebracht om dit daadwerkelijk te doen
ohja: -=at own risk=-
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:07 ]