[IE / textwrap] IE maakt textarea breder dan 100%

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wij hebben een formulier waarin een textarea staat. In deze textarea kan een lange URL staan.

Als je deze er in typt dan doet ie in zowel Firefox als IE het goede: Een verticale scrollbalk laten zien en die URL dus in de textarea houden, maar een deel buiten beeld.

Maar als die URL er standaard in staat (het opnieuw invullen van het formulier), dan rekt IE de textarea zover uit tot de URL er in past. Firefox doet het dan weer wel goed.

Ik heb al flink gegoogled, onder andere op wrapping. wrap="virtual", wrap="soft", wrap="hard", allemaal geprobeerd, maar ze doen niet wat ik wil. Ook wat andere "fixes", met het cols-attribuut, maar die was dan weer voor Firefox.
Ik had ook nog iets gelezen over de <wbr>-tag, maar die kan je volgens mij niet gebruiken in een textarea (ik krijg dan gewoon letterlijk <wbr> te zien).

Het probleem is dus: In IE rekt de textarea zover uit als het langste woord lang is. In Firefox en andere browsers gaat het wel goed: Deze laten gewoon een verticale scrollbalk zien.

Wat kan ik hier tegen doen? Hoe kan ik er voor zorgen dat IE de URL ook op / en _ af kan kappen, zodat het wel past? Hoe kan ik er überhaupt voor zorgen dat ik een verticale scrollbalk krijg in plaats van dat IE zegt: "Oh wacht, hij past niet, dan maak ik mezelf breder dan de 100% die is ingesteld".

Hier nog een voorbeeld: http://www.mijngarderobe.nl/!_wrap.php

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

Welke IE? IE7 breekt de url af zonder een scrollbalk te laten zien. Afbreken als in, alles na ? komt op een andere regel te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door TeeDee op 04-06-2008 12:26 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Tanuki
  • Niet online
TeeDee schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:25:
Welke IE? IE7 breekt de url af zonder een scrollbalk te laten zien. Afbreken als in, alles na ? komt op een andere regel te staan.
Alle IE's voor zover ik weet. Dit had ik inderdaad in de startpost moeten zetten.

IE breekt hem af na het vraagteken, alles daarna komt op de volgende regel inderdaad. Dat is ook wel goed. Maar als je hem dan nog minder breed maakt dan wordt de textarea niet smaller, of komt er geen verticale scrollbalk. Terwijl dit juist wel de bedoeling is, aangezien de textarea 100% breed is.

Tijdens het typen doet ie het perfect. Maar als je aan het wijzigen bent en de tekst staat dus standaard al ingevuld (zoals je nu ziet op die URL) dan wordt die textarea dus veel te breed. Hij mag maximaal 100% van de td zijn. Die td is even breed als de pagina.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Tanuki
  • Niet online
* Tanuki kickt

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26

orf

je kunt dit gebruiken voor IE:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
textarea{
word-break: break-all; 
}