Toon posts:

vista - Remote Desktop (de zoveelste...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik speur 't hele forum af, maar kan m'n antwoord nergens vinden |:( . Dus dan maar ff de vraag stellen aan jullie:
'k Heb 2 vista machines. Gebruik ze voor de live optredens en muziek opnames.
1e is een laptop
2e is een desktop in een 19" rack.

Omdat ik niet een 19" rackmounted TFT wil kopen wil ik de desktop besturen via m'n laptop en dacht dus aan remote desktop.
Is dit mogelijk zonder een router of switch te hebben en kan dit eventueel draadloos (ja, ze hebben beiden een wifi kaart). Ze gaan namelijk vaak beiden mee op tour en dan moet ik dus een "computer naar computer verbinding" hebben. En dan natuurlijk wel op zo'n manier dat als ik ze terug zet in de studio dat dan m'n internet verbinding gewoon weer werkt. In de studio werkt remote desktop tussen de 2 computers prima.

Verwijderd

Als je Vista Business of Ultimate hebt, jah tuurlijk kan dat... en anders wel met radmin/vnc. + crosslink kabel of een computer-2-computer-wifi verbinding

Nog meer vragen ? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 11:54 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Nou, ze zullen niet zomaar kunnen raden op welke locatie ze zijn en wat jij wil. Ja, een ad-hoc verbinding kan. Maar zover ik weet moet je die met de hand opzetten. Gaat niet automatisch. Verder zal hij normaal de wireless gebruiken die normaal ingesteld is, als deze binnen bereik is.

Maar dit is toch wel vrij basic opzoekwerk...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Blackspot :
Je vergeet dat hij geen router of switch mee wil nemen evenals dat je dan een crosscable nodig hebt en de IP configuratie handmatig aan moet passen en evt Wifi met de hand moet configgen in AdHoc mode.

@TS:
Beter is om juist wel een router mee te nemen, die laat je met DHCP de IP nummers uitdelen zodat je ook niets hoeft te wijzigen aan de IP instellingen van je computers. Moet je alleen wel even opletten welke IP nummers ze krijgen en eventueel op MAC adres vastzetten in je 'mobiele' router en thuis router.
Voor zover ik me nu bedenken kan, gaat dit allemaal prima werken zonder dat je steeds aan je configuratie hoeft te zitten. Een routertje (compleet met wifi) heb je voor rond de €50,-
Je gebruikt de router dan niet als router maar enkel als DHCP server en switch in één kastje.

Edit:
Als je tijdens de 'tour' zeker wilt weten dat de netwerk verbinding tussen beide snel en stabiel werkt dan doe je dat niet Wifi maar ouderwets met bekabeling.

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 04-06-2008 12:00 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ik neem aan dat hij toegang heeft tot de 'server' anders kun je nooit iets instellen (Wifi, IP, RDP, VNC etc). Dus je hangt er 1 keertje een monitor aan en config'en maar.

Als je niet moeilijk wil doen met adhoc instellingen koop je toch gewoon een Access Point voor een paar 10tjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 12:07 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
remco_k schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:56:
@Blackspot :
Je vergeet dat hij geen router of switch mee wil nemen evenals dat je dan een crosscable nodig hebt en de IP configuratie handmatig aan moet passen en evt Wifi met de hand moet configgen in AdHoc mode.

@TS:
Beter is om juist wel een router mee te nemen, die laat je met DHCP de IP nummers uitdelen zodat je ook niets hoeft te wijzigen aan de IP instellingen van je computers. Moet je alleen wel even opletten welke IP nummers ze krijgen en eventueel op MAC adres vastzetten in je 'mobiele' router en thuis router.
Voor zover ik me nu bedenken kan, gaat dit allemaal prima werken zonder dat je steeds aan je configuratie hoeft te zitten. Een routertje (compleet met wifi) heb je voor rond de €50,-
Je gebruikt de router dan niet als router maar enkel als DHCP server en switch in één kastje.

Edit:
Als je tijdens de 'tour' zeker wilt weten dat de netwerk verbinding tussen beide snel en stabiel werkt dan doe je dat niet Wifi maar ouderwets met bekabeling.
je hoef niet persé een routertje meeselepen omdat je dhcp wil gebruiken hoor ;)
Ten eerste werkt apipa goed, als zorgt het ervoor dat je bij het booten op een dhcp lease wacht. (ergo: traag opstart)
Ten tweede heeft XP en Vista een built-in dhcp server. Als je op een verbinding instelt dat andere gebruikers deze verbinding mogen gebruiken om op het internet te komen, wordt op elke andere verbinding automatisch dhcp enabled :)
Ten derde is de eenvoudigste manier waarschijnlijk een ad-hoc (wireless) netwerk. Configureer dit op de 19" rackmount, dan heb je met je laptop verder nergens last van :)

het argument om bekabeld netwerk te gebruiken, is ook zeker valide; in een onbekende omgeving zou het kunnen dat je door omstandigheden beperkt bent in het gebruik van je eigen wireless...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:06:
Ik neem aan dat hij toegang heeft tot de 'server' anders kun je nooit iets instellen (Wifi, IP, RDP, VNC etc). Dus je hangt er 1 keertje een monitor aan en config'en maar.
Maar als hij dan terugkomt in de studio, werkt het weer niet en moet hij daarvoor de config weer aanpassen. En dat wil TS niet.
the_stickie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:16:
[...]

je hoef niet persé een routertje meeselepen omdat je dhcp wil gebruiken hoor ;)
Ten eerste werkt apipa goed, als zorgt het ervoor dat je bij het booten op een dhcp lease wacht. (ergo: traag opstart)
Ten tweede heeft XP en Vista een built-in dhcp server. Als je op een verbinding instelt dat andere gebruikers deze verbinding mogen gebruiken om op het internet te komen, wordt op elke andere verbinding automatisch dhcp enabled :)
Dat is natuurlijk ook een optie. Ik weet alleen niet of je het systeem dan zo kan maken dat als TS weer terugkomt in de studio dat beide computers dan de DHCP server van zijn router aldaar pakken.
Ik maak uit zijn post op dat hij zonder iedere keer de configuraties z'n computers aan te passen ze mee kan nemen op tour en weer terug kan zetten in de studio.
Ten derde is de eenvoudigste manier waarschijnlijk een ad-hoc (wireless) netwerk. Configureer dit op de 19" rackmount, dan heb je met je laptop verder nergens last van :)
Maar dan komt de TS daarna weer in de studio en werkt z'n 19" bakkie misschien weer niet omdat hij aan de config gezeten heeft.

Vandaar dat ik dacht aan een extern routertje die dient als DHCP server, switch en evt WLAN.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 04-06-2008 12:51 ]

Alles kan stuk.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Je hebt dus in de studio het aan de praat? Zitten ze dan allebei via dezelfde router aangesloten? Zo ja zitten ze beide dan in dezelfde range etc? Als dat zo is is het enigste wat je hoeft te doen je ip's op beide machines vast in te stellen en een crosscable te kopen. Dan werkt het altijd on tour als in de studio.

Hoe zitten ze aangesloten in de studio? Via Wifi of via utp? Ik zie dat nergens staan.

[ Voor 12% gewijzigd door William/Ax3 op 04-06-2008 12:58 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Pagina: 1