Linksys WAP54G router met E-tech router firmware?

Pagina: 1
Acties:

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Iets wat ik nog nooit gezien heb: bij mijn vriendin thuis is het draadloze internet BAGGER. Erg langzaam, wegvallen van de verbinding.

Dus wou ik eens een kijkje nemen in de config van hun (fysieke) Linksys wireless accespoint. Echter, wanneer ik via de browser verbindt naar het ip van de router, kom ik in een E-tech config scherm terecht :? Kan het zijn dat er een firmware van Etech op een Linksys router staat? Ik weet zeker dat ik verbindt naar de Linksys, want wanneer ik een laptop rechtstreeks via UTP aan de Linksys hang, krijg ik hetzelfde scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3509/etechyk1.jpg

Het zit hier zo in elkaar: de buren hebben een LiveBox van Orange en vanuit de LiveBox gaat er een UTP kabel rechtstreeks naar de wifi Linksys router hier in huis. Het gaat overigens om een Linksys WAP54G. Bedankt alvast! :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Lijkt me sterk, E-tech maakt afaik geen routers/AP's met Broadcom meuk erin. Die firmware zou alles behalve interchangeable moeten zijn.

Sure dat je niet op een of andere manier wireless bent verbonden met het access point van de (of andere) buren of iets in die richting? dat moet gewoon.

@onder: zou idd kunnen, iets van E-tech in de chain wat de boel opstiert.

[ Voor 43% gewijzigd door BHQ op 04-06-2008 11:22 ]

Verwijderd

wat voor modem hangt ervoor? van e-tech?
is dit wel jou router en niet van de iemand in de buurT?

je het het AP rechtstreeks op je laptop aangesloten, met of zonder modem?
en wat krijg je als je het AP reset?

want voor zover ik weet kan er nooit e-tech shit op spullen van linksys draait...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 11:24 ]

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 23:25
Ik denk dat de buren een e-techje hebben wat voor dhcp server speelt.
jij denkt dus dat je naar de router van linksys verbind (ik neem aan dat je t ip intikt van de standaard gateway), terwijl je eigenlijk naar de router van de buren verbind.
MAW, laat eens een ipscannertje los op de ip-range waar je nu aan verbonden bent en wie weet vind je t ip van de linksys.

Who Needs Windows...

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Lijkt me makkelijker om een laptop/PC even met een kabeltje aan de router te verbinden en te kijken of je dan nog steeds bij een e-tech ding aankomt.

Verwijderd

Ook al Bezet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:36:
Lijkt me makkelijker om een laptop/PC even met een kabeltje aan de router te verbinden en te kijken of je dan nog steeds bij een e-tech ding aankomt.
Lees de 6de zin van de TS eens aub..

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 21:25

mace

Sapere Aude

Zet je wireless eens uit, herstel je LAN-verbinding (rechter muisknop en dan herstellen klikken) en probeer het dan nog eens met een kabeltje naar de linksys.
Pagina: 1