Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus? zoja, wat kan ik er aan doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen krijg ik onder Internet explorer extreem veel pop ups, en bij Firefox wanneer ik een beveiligde pagina (Rabo internetbankieren, Hotmail) wil laden een pop up dat ik een virus heb en dat ik dat moet scannen. Op annuleren klikken resulteerd in nog meer pop ups met uiteindelijk een bestand wat ik moet downloaden. Het enige wat helpt is met Alt+F4 alle schermen sluiten anders blijft het komen. Ook kan ik niet meer zoeken met Google. Google laad wel, maar als ik ergens naar zoek laad de pagina niet meer. Ook valt van tijd tot tijd mijn internet volledig weg.

Ik heb Norton antivirus 2008 geinstalleerd, deze vind wel enkele risico's maar wanneer ik die verwijder blijft het probleem onveranderd.

Ik draai: Windows Vista home en ik browse met Firefox. het is allemaal zeer vervelend, en ik heb niet veel ervaring met virussen, heb ook geen idee hoe dit kan gebeuren ik heb 100% zeker geen bestanden uit mijn mail of msn geopent.

Ik heb gertracht hier iets over te vinden met de search, maar zonder resultaat. Ik besef me dat ik waarschijnlijk te weinig info geef, zoals ik al zei heb ik hier niet veel ervaring mee. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan en wil helpen, ik weet niet meer wat ik er aan kan doen.

Meer info nodig? vraag het me!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Waarschijnlijk heb je nog geen virus, maar spyware of een trojan. Als je dat bestand gaat downloaden of laat scannen vai die popup dan ga je een virus of ergere trojan krijgen. Wat je dus moet doen is een spywarescanner gebruiken.

Een aantal gratis scanners:
Spybot Search and Destroy
Adaware

Hitman Pro (is een combinatie van een aantal spyware programma's, ook bovengenoemde zitten daarin). Bij de installatie ervan even opletten dat je de payware scanners en de virusscanner die niet meeinstalleert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Adaware gedraait, en Spybot. Deze vonden inderdaad een aantal Trojans, welke zijn verwijdert. Probleem blijft helaas :(

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:16:
Ik heb Adaware gedraait, en Spybot. Deze vonden inderdaad een aantal Trojans, welke zijn verwijdert. Probleem blijft helaas :(
Mijn broer had een soortgelijk probleem. Uiteindelijk maar Hitman Pro meerdere malen laten scannen, die vond een hoop trojans maar het probleem bleef bestaan. Toen een trial van Trojan remover gedownload. Deze detecteerde en verwijderde alles!

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-06-2008 11:21 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Doe het eens in veilige modus (tijdens het booten van de pc ff op f8 rammen tot ie die keuze geeft).

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 14:10
Een HijackThis logfile is denk ik wel handig, staat ook in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover, ik zal vanavond weer eens wat proberen als ik thuis ben (ben nu aan het werk).

Ik kan ook hier komen vanaf mijn thuispc, dus als er iemand si die mij nog verder kan helpen maar daarvoor specifieke info nodig heeft, meld het dan even, dan ga ik er vanavond mee bezig.

Verwijderd

Een HijackThis log kan inderdaad snel duidelijk maken wat er mis is.

Andere goede software die je gratis kunt gebruiken;
a-squared Free
Scannen op malware (vooral vundo) met Prevx CSI. Programma zal niets verwijderen zonder licentie maar laat wel zien of en waar malware op je systeem zit.

En vergeet Malwarebytes' Anti-Malware niet. Programma downloaden, updaten en scannen.
Pagina: 1