Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word 2008 zet woorden aan elkaar

Pagina: 1
Acties:

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik heb een probleem met word:mac 2008. Zelf heb ik er geen last van, maar m'n collega's die op Windows werken wel. Er worden allerlei woorden aan elkaar gezet. Eerst dachten we dat het kwam doordat word:mac de woorden niet kende, dat ie dacht dat ze maar aan elkaar moesten. Dat vonden we al stom. Nu heb ik de controle uitgezet en doet ie het alsnog. Dit is alleen als ik het document als .docx opsla. Als ik m opsla als .doc wordt het niet aan elkaar gezet.

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hier ook een oplossing voor.

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 04-06-2008 15:35 ]

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Welke versie Office gebruiken de collega's?

Ik heb niets te melden.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Een screenshotje zou wel handig zijn, kan er namelijk helemaal niks bij verzinnen om eerlijk te zijn.

Het is trouwens Windows, geen Windhoos... :X
joeltje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:22:
Welke versie Office gebruiken de collega's?
docx + Windows = Office 2007

EDIT: Wat Knopsje zegt inderdaad, je geeft aan dat het probleem alleen onder Windows (met Office 2007 dus aangezien je over docx praat) voor komt.

[ Voor 18% gewijzigd door The Realone op 04-06-2008 15:31 ]

• Knopsje
  • Nu online
Wat heeft dit nog met Apple of software voor de mac te maken?
Jij hebt er geen last van, maar je collega's op Windows (het is windows, geen Windhoos) wel.
Op windows kun je toch geen word:mac 2008 draaien?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier om Windows software gaat, hoort dit topic eerder thuis in OFF :)

APL > OFF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• pim89
  • Nu online
Ik plaatste dit hier omdat de documenten zijn gemaakt in Mac OS X. Als ze eigen documenten hebben, dan hebben ze het probleem niet. Een vriend van me heeft een Macbook Pro, en die heeft hetzelfde probleem. Het lijkt me dus dat het probleem bij Office:mac 2008 ligt.

Mijn collega's gebruiken inderdaad word 2007.

Een screenshotje kan ik lastig maken, maar het komt op het volgende neer:

Ik typ: Het resultaat van dit project is een koppeling tussen Xgram en Xerox Process Manager door middel van een JDF-bestand.

Zij lezen: Het resultaat van dit project is een koppeling tussen XgramenXerox ProcessManagerdoor middel van een JDF-bestand.

Verwijderd

lijkt er op dat oxml document formaat ook binnen ms zelf problemen heeft met consistentie - wat mij eerlijk gezegd niet verwondert.
is er een reden waarom het native formaat niet gebruikt wordt?
misschien ook eens andersom testen, opslaan in 2007, openen met 2008.
voor de rest kan je het docx bestand unzippen en proberen een xmlopmaakverschil te proberen ontdekken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of Office 2003 of XP of 2000 ;)

Is het echt aan elkaar geschreven, of is de opmaak vernaggeld en zit er een spatie van 0px tussen? Oftewel: levert zoeken op 'XgramenXerox' wat op? Als 0px, kan je ook naar printerinstelling/fonts kijken.

Meld het hoe dan ook aan MS, als zijnde bug.

_heretic_: docx is tegenwoordig het native formaat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• joeltje
  • Niet online
Dat bedoelde ik, het had ook Office 2000 kunnen zijn, en dan krijg je ook problemen, maar was wellicht te simpel.

Wat gebeurd er als je opslaat als .doc (dus 2000-compatible)? Als daar alles wel goed gaat, lijkt het inderdaad een bug, hoewel ik met bijde werk thuis (Office 2008 op MBpro early 2008, en office 2007 op XP) en dit niet gerepliceert krijg, met de zin die je aandraagt....

Ik heb niets te melden.

• joeltje
  • Niet online
any news?

Ik heb niets te melden.

Pagina: 1