Toon posts:

[WIN2K3] "Gebruiker kan wachtwoord niet wijzigen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het maken van een vbscript waarmee we het aanmaken van gebruikers sneller kunnen doen.

Situatieschets:
Begin van het schooljaar moeten alle leerlingen van de school een account krijgen zodat ze kunnen werken op de computers in het netwerk. Deze gebruikers zitten in een lijst. Aan de hand van deze lijst maak ik dus die gebruikersaccounts aan. de lijst bevat: stamnr, naam, voornaam, klas. Hun wachtwoord laat ik automatisch samenstellen. Hun persoonlijke mappen worden ook al automatisch aangemaakt en de rechten op die mappen zijn ook al in orde

Probleem:
Het lukt me maar niet om de optie Gebruiker kan wachtwoord niet wijzigen aan te zetten. De optie Wachtwoord verloopt nooit heb ik al kunnen aanvinken. Het zijn dus deze 2 opties dat moeten aangevinkt worden.

Zou er mij iemand een flinke voorzet kunnen geven om mijn probleem op te lossen. Heb namelijk al verschillende dingen uitgetest, maar niets dat wil werken.....

alvast merci

Verwijderd

Topicstarter
idd, heb ondertussen ook wat verder gezocht op google, maar als ik het voorbeeld volg uit de 2de link, dan krijg ik onderstaande foutmelding....
---------------------------
Windows Script Host
---------------------------
Script: C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\scripting\add Users\tests\cannotchangepw_4.vbs
Regel: 118
Teken: 3
Fout: De structuur van de beveiligings-ID is ongeldig.
Code: 80070539
Bron: (null)

Regel 118 bevat volgende code:
objUser.Put "ntSecurityDescriptor", objSecDescriptor

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zie ook de voetnoot onderaan die link, want de wisesoft link is weer een bewerkte versie van een ander script.

Maar scripts debuggen is altijd lastig als je niet weet wat er precies gedaan wordt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device