Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Hier op het werk staat een vervelende Xp client. De gehele C schijf van deze computer is gedeeld op het netwerk. Eens in de zoveel tijd (lijkt random) krijgen andere clients (XP & OSX) tijdens het browsen op het netwerk naar deze computer de volgende mededeling voor hun neus: Not enough server storage is available to process this command

Ik heb bij MS dit al gevonden: Error message: "Not enough server storage is available to process this command". Daarin wordt aangeraden om de IRPstacksize te veranderen. Toch krijgen we nog regelmatig die melding te zien. Alle computers in het netwerk zijn volledige geupdate naar SP3 etc. Wat kan ik hier aan doen?

De computer betreft een c2d 6600 met asus p5n32-sli se deluxe moederbord. Beide lan ports zijn getest.

MS geeft trouwens deze reuze handige tip nog:
If problems persist after you have used all the valid values for IRPStackSize, restore IRPStackSize to its original value, and seek another explanation for the error.
:D :')

[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 04-06-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat is daar verkeerd aan dan? :)

De suggestie om iets anders na te kijken (bijvoorbeeld of er niet toevallig al 10 connecties opgezet zijn) is helemaal niet zo vreemd als je weet dat een Client OS een beperking van max 10 filesharing sessies heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Het is vreemd omdat je met deze fout melding in de KB altijd bij irpstacksize uit komt. Een eventueel ander suggestie/oplossing wordt niet gegeven. Aan de foutmelding an sich heb je ook al niks omdat in dit geval er 100en gigabytes vrij waren en je daarmee direct op het verkeerde been wordt gezet.

Overigens staat in dit artikel dat de maximale decimale grootte 12 mag zijn in een ander artikel staat een veel hoger getal. Wat is nu juist?