Toon posts:

8800GT G92 of G80?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik allereerst beginnen met te zeggen dat ik hoop dat dit niet reeds op het forum staat. Ik heb gezocht en ook verschillende reviews bekeken maar deze geven geen eenduidig antwoord.

Van de 8800GTS reeks weet ik dat er G80 cores zijn (veelal met 320mb of 640) en G92 cores (veelal met 512 mb).

Nu wil ik eigenlijk een 8800GT kopen, mijn vraag is. Zijn er van de 8800GT ook versies met een G80 core of zijn er alleen 8800GT's met een G92 core? In de verschillende reviews die ik gezien heb zijn er alleen 8800GT's met een G92 core maar een vriend vertelde mij net dat er ook 8800GT's met een G80 core zijn.

Mijn vraag is dus vrij simpel maar ik kon het antwoord niet vinden:
Zijn er 8800GT's met een G80 core of zijn ze allemaal met een G92 core?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Koppensneller

winterrrrrr

Voor zover ik weet zijn er alleen 8800GT's met een G92 core :)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

8800GT was de eerste met een G92 core. De prestaties waren beter dan de 8800GTS met G80 core (die volgens de naamgeving sneller had moeten zijn). Daarom hebben ze de 8800GTS opnieuw uitgebracht met een G92 core.
Alle 8800GT kaarten zijn dus ook volgens mij met een G92 core, en enkel de 8800 GTS bestaat met 2 verschillende cores.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat ik zelf ook dacht. Bedankt voor het snelle antwoord koppensneller & mbsaerens :)

Kan ik,

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXUL1

Bestellen :)

Edit: mag dus al weer een slotje op de topic tenzij iemand nog iets interessants te melden heeft? Met name waarom deze kaart zo ontzettend goedkoop is in verhouding tot de andere 8800GT's.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 09:51 ]

Verwijderd

Wat boven gezegd wordt van de g80 die langzamer zou zijn als de g92, deze heeft vaak nog overclock headroom en dan telt de geheugenbandbreedte flink mee, maar op standaard clocks is de 8800gt zeker de beste keus :) (en die oc'ed meestal ook goed)

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop kaarten tegenwoordig niet meer om te OC'n. Vaak klooi ik nog wel een dagje om te kijken of ik nog wat meer uit de kaart kan halen. Goed om te weten dat de 8800GT deze ruimte biedt. Benieuwd hoe ver ik kan komen zonder crashes/artifacts :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT search in VB op "8800GT G80"

Derde hit, tweede post. Lijkt me duidelijk zat.

Als je beweert gezocht te hebben en niets gevonden te hebben, is het wel zo handig als je aangeeft waar je zocht, op welke zoektermen, wat je toen wel vond en vervolgens hoe je verder bent gaan zoeken. Zoals je hier "Ik heb gezocht en ook verschillende reviews bekeken" zegt is wel erg makkelijk en kunnen we niets mee. Dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 04-06-2008 10:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.