Aangezien ik slechts 1 topic over FxCop kon vinden van bijna vier jaar oud, open ik maar een nieuw draadje.
Ik ben laatst ook eens gaan kijken wat FxCop allemaal weet te vinden in code die ik op mijn pc heb staan. (waarvan het meeste niet door mij geschreven
)
Het gaat in alle gevallen om maatwerk bij een CRM applicatie, geen code die publiekelijk verspreid wordt.
Maar ik weet niet zo goed wat ik met alle gevonden regels moet en hoe 'belangrijk' ze zijn
Ik zal even een paar voorbeelden die ik het meest tegenkom posten:
• Mark assemblies with CLSCompliantAttribute
als ik het goed begrijp, geef je hiermee aan dat je assembly zich houdt aan de CLS, (en dwing je af dat je dat ook zo implementeert) belangrijk als je een dll aan derden beschikbaar wilt stellen, maar verder eigenlijk niet?
• Mark assemblies with COMVisibleAttribute
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hiermee moet
• Specify IFormatProvider
deze komt erg vaak terug, bij alle string.Format, textboxen etc. Ik begrijp de redenatie hierachter, maar wie houdt zich hier in de praktijk aan?
• Mark members as static
Deze vond ik wel interessant, volgens de redenering van FxCop kan je het beste een method static maken als deze geen instance variabelen gebruikt, zodat de compiler 'non-virtual call sites to these members' weglaat (?)
• Do not catch general exception types
Dat schijnt ook niet goed te zijn
Maar het is vaak wel lastig om te bepalen welke specifieke exceptions kunnen optreden.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Ik ben laatst ook eens gaan kijken wat FxCop allemaal weet te vinden in code die ik op mijn pc heb staan. (waarvan het meeste niet door mij geschreven
Het gaat in alle gevallen om maatwerk bij een CRM applicatie, geen code die publiekelijk verspreid wordt.
Maar ik weet niet zo goed wat ik met alle gevonden regels moet en hoe 'belangrijk' ze zijn
Ik zal even een paar voorbeelden die ik het meest tegenkom posten:
• Mark assemblies with CLSCompliantAttribute
als ik het goed begrijp, geef je hiermee aan dat je assembly zich houdt aan de CLS, (en dwing je af dat je dat ook zo implementeert) belangrijk als je een dll aan derden beschikbaar wilt stellen, maar verder eigenlijk niet?
• Mark assemblies with COMVisibleAttribute
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hiermee moet
• Specify IFormatProvider
deze komt erg vaak terug, bij alle string.Format, textboxen etc. Ik begrijp de redenatie hierachter, maar wie houdt zich hier in de praktijk aan?
• Mark members as static
Deze vond ik wel interessant, volgens de redenering van FxCop kan je het beste een method static maken als deze geen instance variabelen gebruikt, zodat de compiler 'non-virtual call sites to these members' weglaat (?)
• Do not catch general exception types
Dat schijnt ook niet goed te zijn
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Kater? Eerst water, de rest komt later