Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Van de diverse telefonie fora kon ik niet kiezen waar ik dit het beste kon plaatsen, dus mocht een topic move van toepassing zijn, bij alvast mijn excuses.

Vandaag ontving ik van een onbekende afzender (lees geen nummer e.d.) een bericht getiteld "1 nieuw bericht". Dit bericht kan je alleen lezen door de link te openen.

De link begint altijd met http://w03.v762.net/heel gereutel er achter aan.

Door deze link te openen geef je de afzender de kans jouw een hele hoge telefoon rekening te bezorgen.
Ik heb gelukkig eerst even gezocht via google.com en je krijgt vanzelf diverse sites te zien waar deze link besproken wordt. Tot nu toe voornamelijk Engelse sites. Op GoT kon ik er nog niks over vinden dus ik zal dan denk ik 1 van de eersten zijn die dit ontvangt.

Ondanks dat ik weet dat de gemiddelde tweaker slim genoeg is deze ongein niet te openen, leek het toch mijn morele plicht om mensen hier nog extra voor te waarschuwen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• niels88
  • Niet online
Naboo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:56:
Van de diverse telefonie fora kon ik niet kiezen waar ik dit het beste kon plaatsen, dus mocht een topic move van toepassing zijn, bij alvast mijn excuses.

Vandaag ontving ik van een onbekende afzender (lees geen nummer e.d.) een bericht getiteld "1 nieuw bericht". Dit bericht kan je alleen lezen door de link te openen.

De link begint altijd met http://w03.v762.net/heel gereutel er achter aan.

Door deze link te openen geef je de afzender de kans jouw een hele hoge telefoon rekening te bezorgen.
Ik heb gelukkig eerst even gezocht via google.com en je krijgt vanzelf diverse sites te zien waar deze link besproken wordt. Tot nu toe voornamelijk Engelse sites. Op GoT kon ik er nog niks over vinden dus ik zal dan denk ik 1 van de eersten zijn die dit ontvangt.

Ondanks dat ik weet dat de gemiddelde tweaker slim genoeg is deze ongein niet te openen, leek het toch mijn morele plicht om mensen hier nog extra voor te waarschuwen.
Wat voor een link staat in de sms, http :?
Ik zie niet in, hoe het kan... 8)7

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Lijkt wel erg veel op een hoax.

Verwijderd

Als je naar http://w03.v762.net/index.htm gaat dan praten ze over ''mjoy'', als je dat bij Google intypt dan krijg je bij de 1e hit al een site met ringtones...

• niels88
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:02:
Als je naar http://w03.v762.net/index.htm gaat dan praten ze over ''mjoy'', als je dat bij Google intypt dan krijg je bij de 1e hit al een site met ringtones...
klopt, hier verwijst de website naar, dus misschien op de "ringtone' manier.... :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/sms.jpg

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

druk jij nog altijd op "up hebt 1 nieuw bericht" die in een webpagina staan. Dat is zo 2005.

Als je op een wap link duwt vanaf je mobiele telefoon kan ik me wat erbij voorstellen. Maar het bezoekn van een link met je browser......

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik krijg nu per dag ongeveer 2 van die berichten, is het ook mogelijk om deze te blokkeren/afmelden/etc ?? (en dan niet alleen op telefoon niveau). En hoe is het mogelijk om in het vervolg te voorkomen? Ze moeten toch het nummer toch ergens vandaan halen?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 11:30
ReseT schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:28:
Ik krijg nu per dag ongeveer 2 van die berichten, is het ook mogelijk om deze te blokkeren/afmelden/etc ?? (en dan niet alleen op telefoon niveau). En hoe is het mogelijk om in het vervolg te voorkomen? Ze moeten toch het nummer toch ergens vandaan halen?
Je kan even dit proberen:
STOP naar 255 sms'en.

Misschien is het ook mogelijk dit te blokkeren bij je provider.
Kijk tevens even op: http://www.smsgedragscode.nl

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik had begin deze maand wel een (verwacht) enorm hoog verbruik op mijn mobiel, verwachtte een rekening van zo'n 150-200, wie weet 300 euro. En tot m'n verbazing werd ik twee dagen terug gebeld door vodafone, dat de rekening erg hoog was in de eerste 4 dagen van de maand. Ik scheen al voor zo'n 700 euro verbruikt te hebben. Nouja, ik kan me vergist hebben dacht ik, dus neem ik voor lief. Had ze nog gevraagd of de kosten nog oplopende waren of echt geconcentreerd rond 2-3juni, want dan zou het kloppen. Dat bevestigden ze, dus ik was weer redelijk gerustgesteld en wilde afwachten tot ik de gespecificeerde rekening zou krijgen eind deze maand, om te kijken of ik inderdaad zo'n slechte schatting had gemaakt.

Alleen wat schetst mijn verbazing: afgelopen dagen heb ik zo goed als GEEN gebruik van mijn mobiel gemaakt. Wat zegt "my vodafone"? Verbruik buiten bundel: ruim 2700 euro! :| :| :|

WTF is hier aan de hand... heb ik ook zo'n probleem als hierboven genoemd word?????!!!!!

heb m'n internet instellingen nagekeken en zie niets vreemds, geen inbelnummers te vinden, geen rare proxy's, niks... krijg ook geen betaalsmsjes of wat dan ook, helemaal niets... snap ECHT NIET wat hier gaande is :| :| :|

specs abo:
vodafone 22,50+partnerkaart(die ik overigens uit heb staan dus daar ligt het ook niet aan)
plus onbeperkt internet blox(dus daar kunnen ook geen extra kosten van komen lijkt me)

Telefoon:
HTC Touch cruise.

please, help... hoe kan ik zoiets betalen (of eigenlijk: moet ik zoiets wel betalen?)

Verwijderd

Bel Vodafone en geef aan dat je ws. slachtoffer bent van het een of ander. Net zoals die KPN klanten van een tijd terug.

Sowieso laten specificeren. Er zal wel een betaalnummer / SMS-dienst tussen zitten.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 00:58 ]

Verwijderd

lijkt een begin van telefoon virusen, je kan bij vodafone navragen hoe het in godsnaam mogelijk is , en hoe deze rekening tot stand is gekomen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:28

job

jwbagger schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:52:
Alleen wat schetst mijn verbazing: afgelopen dagen heb ik zo goed als GEEN gebruik van mijn mobiel gemaakt. Wat zegt "my vodafone"? Verbruik buiten bundel: ruim 2700 euro! :| :| :|
Myvodafone zou ik nu niet vertrouwen. Die werkt al een maand niet tot slecht.
Het is wachten totdat vodafone het myvodafone gebeuren weer werkend heeft.
Gewoon je rekening afwachten, en dan desnoods bellen.
Vodafone is momenteel bezig met het implementeren van een nieuw systeem. Daardoor wordt je verbruik binnen en buiten de bundel (hieronder) helaas niet correct weergegeven. Dit geldt ook voor het opvragen via SMS of de Klantenservice. Onze excuses voor dit (tijdelijke) ongemak. Eind juni kunnen we je deze service weer bieden. Vanaf dat moment worden je gegevens nog sneller bijgewerkt dan je voorheen gewend was.
Al lijkt er wat er nu staat, beter dan wat ik er vorige week had staan (paar honderd euro buiten m'n bundel (nu 0 euro buiten m'n bundel)).

[ Voor 36% gewijzigd door job op 20-06-2008 01:02 ]

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:57:
Bel Vodafone en geef aan dat je ws. slachtoffer bent van het een of ander. Net zoals die KPN klanten van een tijd terug.

Sowieso laten specificeren. Er zal wel een betaalnummer / SMS-dienst tussen zitten.
betaalnummer en sms-dienst kan kloppen, maar de verbinding met het betaalnummer heb ik twee weken geleden al verbroken, en de smsdienst heb ik gestopt(afgemeld) na zo'n 30 sms. En ik heb helemaal geen nieuwe smsjes meer gekregen, dus hoe kan die rekening dan onzichtbaar door blijven lopen :?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

job schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:00:
[...]

Myvodafone zou ik nu niet vertrouwen. Die werkt al een maand niet tot slecht.
Het is wachten totdat vodafone het myvodafone gebeuren weer werkend heeft.
Gewoon je rekening afwachten, en dan desnoods bellen.
alleen klopte het myvodafone bedrag twee dagen terug wel met wat de helpdesk me toen beweerde... of hadden zij dan ook onjuiste informatie?
[...]
Al lijkt er wat er nu staat, beter dan wat ik er vorige week had staan (paar honderd euro buiten m'n bundel (nu 0 euro buiten m'n bundel)).
bij mij is 't een paar keer veranderd, heel raar, eerst 500, dan weer 300, dan 30, dan 700, en nu dus 2700 :S Maar als VF mij waarschuwt over 700, ben ik bang dat die 2700 in ieder geval op z'n minst een flinke stijging aangeeft, misschien niet tot 2700, maar het klinkt als de voorbode van heel slecht nieuws ben ik bang :/

edit: oja, ik heb dus overigens nooit zo'n link gekregen als in de startpost wordt beschreven. Alleen het omschreven resultaat heb ik dus: een hoge rekening...

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 20-06-2008 01:38 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Als ik jou was zou ik niet 'de rekening afwachten', ik zou morgen meteen Vodafone bellen en vragen hoe het zit.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

opluchting!

heb net 25 min met de klantenservice aan de foon gehangen en ze heeft uitgezocht dat de kosten inderdaad onterecht waren... om een of andere reden werd m'n onbeperkt internet blox niet herkend, terwijl de verbindingen toch op de juiste manier tot stand werden gebracht. De reden hiervoor konden ze niet direct achterhalen, maar ik zou gecrediteerd worden over het deel van mei waar het mis is gegaan, plus dat ik deze kosten niet op de rekening van juni te zien zal krijgen.

phew... ben ik blij :)

trouwens, blijkt ook wel dat die internet blox een goeie keuze was om te nemen, damn zeg, wat een verbruik :P

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:15
Jij download voor 2700 Euro op je mobiel? Dat zijn aardig wat Mb's toch zeker? Is het je leechbak? :)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:10
Wow, is dat even relaxt zeg!! 2700E is nogal wat voor een beetje internetten. :) HSDPA niks voor je, of gebruik je dat al?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 11:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zoveel is het niet hoor! :) ... Bij vodafone geld namelijk 15 minuten is 0,75 euro. En als je dan ActiveSync gebruikt en die zorgt ervoor dat vaak je verbinding open blijft staan. Internet Explorer doet dit soms ook.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

@_Teq_ verstook inderdaad wel eens wat MB's, luister af en toe wat streams als ik onderweg ben, check OV-informatie, email bekijken uiteraard, enzovoorts...

@bas r --> ik gebruik al HSDPA, heerlijk snel :)

en @Falcon --> inderdaad, denk dat 't o.a. daardoor komt dat het opeens zo hoog is/lijkt

anyway, ben helemaal blij dat ik niet zo'n extreme rekening krijg :)

Verwijderd

Ik ontvang ook ineens die smsjes en open die natuurlijk niet. Dit riekt altijd naar onraad. Bij twijfel ff googlen en voor je het weet kom je op dit forum. Ik wijt het aan inschrijven op webshops waar je een 06 telefoonnumeer achter moet laten Dat heb ik recent een paar keer gedaan. Die sites zijn of lek, of onbetrouwbaar als het gaat om dat soort gegevens. Let dus op. Ik zeg tegen iedereen, als je berichten ontvangt van mensen die niet voorkomen in je adresboek en de sms bevat meer dan alleen txt, weggooien!

Verwijderd

Ik kreeg net dus precies het zelfde smsje.. en vertrouwde het ook niet.. dus google'en
dus zal mijn rekening eens even in de gaten houden..

heb vodafone abbo + onbeperkt internet en een HTC s710

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
Ik heb er vandaag ook een gekregen. Vreemde zaak.

Moet je er nou trouwens voor betalen?

Misschien morgen maar eens even de Vodafone klantenservice bellen.

• Sharkoon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11-2020
Hmm heb ik ook net gekregen. En dan een dienst bericht van een +4176557... nummer...

Heb gelijk klantenservice gebeld.

Krijg ik te horen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor abonnement diensten die ik afneem.
Nou ik heb me nog nooit aangemeld voor die shizzle omdat dat het afzetterij is. Ja zeiden ze, je moet je gewoon afmelden, waarbij je bent aangemeld.. jaaaaaaaaa maar heb me nergens aangemeld.
Nou dat moet wel, zij vodafone..

Toen zij mevrouw dat ze mij niet verder kon helpen. waarop ik antwoorde dat ik niet zit te wachten op hoge rekeningen! Nou toen werd ik doorgeschakeld naar data dienst..

Weer heel verhaal uitgelegd.. en daar werd ook stug doorgehamerd dat ik degene was die verantwoordelijk was voor de abonnementsdiensten die ik afneem... :O
Maar toen controleerde hij of ik abonnementsdiensten had. en dat bleek niet zo te zijn... Maar het kon zijn dat het nog niet verwerkt was.. dus moest ik morgen maar weer even terug bellen.

Nja het url bij mij was http://w03.v762.net en een heleboel rommel erachter.

• Prikkertje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 15:42
Ik heb ook net zo'n berichtje gehad (Vodaphone provider).
Vodaphone schijnt hier goed aan te verdienen.

Ik heb een klacht bij de OPTA ingediend, misschien handig als meer mensen dat doen.
www.spamklacht.nl

Je weet maar nooit.

Verwijderd

ik kreeg vanmiddag ook zo dienst berichtje
met dezelfde link, en dan nog veel rommel erachter
heb hem gelukkig niet geopend,en eerst ff op google
naar info gezocht, maar zal toch voor de zekerheid mn
tegoed in de gaten blijven houden
het berichtje kwam van nummer +380672119568
en ook ik heb een Vodafone (pre-paid) kaart

Verwijderd

Gisteren als T-Mobile klant ook zo'n sms gehad. Link gelukkig niet geopend :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:53:
Gisteren als T-Mobile klant ook zo'n sms gehad. Link gelukkig niet geopend :)
Ik heb ook net zo'n sms gehad, heel erg vaag dit! En ik zit ook bij t-mobile

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 21:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:14:
[...]

Ik heb ook net zo'n sms gehad, heel erg vaag dit! En ik zit ook bij t-mobile
Zelfde gezeik hier ook, ik zit bij Orange, ook van T-mobile tegenwoordig...

Verwijderd

Wederom, dezelfde SMS, beginnend met W03.v762.net. Dikke URL-generator erachteraan. T-mobile. Wat the feck is er aan de hand? :D

Het komt iig van dit bedrijf af : http://www.venista.com/

Die doen nogal in mobile marketing. De URL die je krijgt per SMS is een confirmation-code die verbonden staat met blijkbaar jouw nummer. Bij het invoeren ervan ga je dus een abbonement aan met blijkbaar 2 smsjes per dag ala 1,10€ de stuk. Als je dit gezamelijk tegen de Opta vermeld of iig een serviceverlener die tegen spam per SMS gaat kan dat bedrijf behoorlijk rekenen op een boete, maar het zal waarschijnlijk toch niets zijn tegenover wat ze er ondertussen mee verdiend hebben aan 90% domwetende die wel op de URL klikt in hun phone.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 15:50 ]

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
Ik heb ook gisteren die URL doorgekregen op mijn T-mobile nummer. Gelukkig niet op de link geklikked.

Wat een troep toch weer...

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Vorige week ook binnengekregen op m'n mobiel. T-Mobile abonnement.
Gelukkig eerst wat via internet gekeken wat het was en niet de link geopend.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• franssie
  • Laatst online: 01:16

franssie

Save the albatross

Ik heb 'm nu ook.

Voor het indienden van een klacht: https://www.spamklacht.nl...ienen/klachtformulier.asp

/edit hun hoster 1und1.de ook maar eens een abuse berichtje gestuurd.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 28-07-2008 14:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 15:55

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb hem ook gehad. Virus geldt alleen voor symbian telefoons of gewoon voor alle telefoons?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11 13:24

Pogostokje

* twiet *

Het is geen virus, het is gewoon een simpele web link. Klik je er op, dan meld je je aan. Vies spelletje zeg.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10 08:26
Ik heb via mijn telefoon de link, die ik helaas ook heb gehad, niet aangelikt, maar via de pc eerst gechecked waar ik uit kwam. Ik kwam uit op een scriptje met xml codes.

Ik heb er geen kaas van gegeven, maar vraag me af of ik me nu ook ergens voor heb aangemeld. De verwerking bij T-Mobile is bagger traag om dit uit te zoeken. Iemand enig idee hierover?

• franssie
  • Laatst online: 01:16

franssie

Save the albatross

Warfare schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:56:
Ik heb via mijn telefoon de link, die ik helaas ook heb gehad, niet aangelikt, maar via de pc eerst gechecked waar ik uit kwam. Ik kwam uit op een scriptje met xml codes.

Ik heb er geen kaas van gegeven, maar vraag me af of ik me nu ook ergens voor heb aangemeld. De verwerking bij T-Mobile is bagger traag om dit uit te zoeken. Iemand enig idee hierover?
volgens mij hoef je je geen zorgen te maken - die link werkt anders op je toestel dan op een web browser dacht ik - heeft iets met het registreren van je simkaartnummer te maken waarop ze factureren - die hebben ze dus nu niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

En ik heb mailcontact gehad:
Hello lism,

We do not send out messages to random people. If you received a
message, it is because we have received a SMS message from your phone
asking to sign up, or your number was signed up via one of our
websites. I can't tell you why you have the message because I don't
know the number it was sent to. Once I know your number, I can answer
all your questions in more detail.
Je nummer is als het ware verkocht. En:
>> Hello lism,
>>
>> I had a look at your link to Tweakers and read your blog post. Yes,
>> the link seems to be one of ours. It is a free advertising message
>> for a new service we are offering. There would be no charge to you
>> for receiving the message or opening the link. You would only be
>> charged if you have accepted terms and conditions and downloaded
>> content. Again without knowing the mobile number it was sent to, I
>> can't tell you how or why you got that message on your phone.
>>

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb deze link ook gehad, maar meteen gedelete. zit wel bij HI. lekker bedrijf vraag me af hoe ze aan al die 06 nummers komen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Als je je bij een website aanmeld of ergens een offerte aanmaakt met blijkbaar je GSM, wordt deze gewoon doorverkocht (zonder jouw of andermans weten) voor geld. Bedrijven zoals deze gaan dat dan weer gebruiken in hun 'unieke' marketing campange en zogenaamde nieuwe services terwijl het hier om abbonementsdiensten gaat waar gewoon veel geld aan gepaard zit. Ringtones voor blijkbaar 1,10€ al is het niet hoger, per stuk. Als je ergens ooit aanmeld of een offerte opvraagt, bedenk je dan even twice als je je GSM-nummer opgeeft. Ze zeggen wel legaal te zijn maar voor hetzelfde geldt doet iemand een spamrun op GSM's en vraagt kosten per ontvangen SMS, ook al is dat tegen de regels in. De boete(s) die meestal opgedragen worden zijn lange na niet wat ermee verdiend is in die tussentijd. Promotie overigens my ass, er staat nergens iets zinnigs in het ontvangen SMSje, alleen een URL waar domwetende op klikken en blijkbaar de AV goed verborgen zal zijn weer.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Soms staat er in de voorwaarden als je je aanmeld met email/telefoon dat gegevens niet doorverkocht worden, maar wel gebruikt worden voor reclame van businesspartners. Het zou kunnen dat dit hier zo is.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1