Toon posts:

comp start niet op, fans gaan uit, aan, uit etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net mijn eerste comp in elkaar gezet, althans dat probeer ik momenteel
asus p5e-vmdo
q9450 proc
4 gb ddr2 667
550 watt voeding

dit in elkaar gezet, stroom erop, het enige wat gebeurt dat alle fans (voeding, cpu, chassiscooler) tegelijkertijd steeds een fractie van een seconde stroom krijgen en daarna niet meer. dat gaat vrij snel achter elkaar, ze spinnen even op, verminderen, spinnen weer op en dat blijft zo doorgaan.
groene lampje op mijn moederboord blijft wel groen branden. Hij reageert ook niet op de aan en uit knop, alleen de fans lijken een eigen leven te leiden zodra ik bij de voeding de knop omzet.

wat heb ik gedaan:
alles weer los gemaakt, opnieuw alleen het minimale bevestigt.
  • mb met cpu erin gezet en cpu-koeler aangesloten,
  • grote voedingsstekker op mb aangesloten
  • van de chassis alleen pwr-switch kabeltje aangesloten op mb
  • 1 reepje ram op dim a1
alles nog steeds hetzelfde
op gegeven moment de cmos batterij eruit gehaald en terug gedaan
toen had ik opeens verschil! de fans sloegen niet meer automatisch steeds aan en de powerschakelaar werkte (van de kast zelf dus, niet van de voeding) in zoverre dat wanneer ik hem nu aanzet, de fans even opspinnen en daarna direkt weer stoppen en dat is het dan

suggesties zover?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Een groen lampje op je mobo zegt nog niet zoveel, behalve dat het ding stroom krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik al ijverig mee bezig

dan even een meer gerichte vraag: op mijn mb zitten 2 atx power connectors, een 24 pin eatxpwr (die ik ook op mijn voeding heb) en een 4 pin atx12v (die niet bij mijn voeding zit). Moeten deze beiden aangesloten zitten, de handleding van het mb praat erover alsof beiden aangesloten zouden moeten zijn.

Verwijderd

24pins + 4 pins moeten aangesloten zijn ja. Omdat in de meeste gevallen die 24+ pins stekker alleen niet het gewenste vermogen leveren kan. Vandaar de 4pins en sinds kort ook de 8+ pins connectoren voor het moederbord. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je 24pins PSU die niet heeft.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan ben ik alweer wat verder
ik heb de hkc5550 voeding.
behalve de draad met de 24 pins aansluiting is er nog een draad met 2 x 6pins stekker erop en een draad met 1 x 6 pins. Ik heb niets met een 4 pins.
ik ga achter wat produktinfo aan

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:50
ik neem aan dat je Deze
voeding hebt.

Deze heeft een 8pins CPU connector. Volgens mij kun je wel z'n 8 naar 4 pins stukje kopen ofzo. Ik zal is voor je uitzoeken.

Edit

Hier!
Daarmee zal het zeker lukken. Maar zat er niet z'n kabeltje bij je voeding dan?

[ Voor 28% gewijzigd door ToasterxD op 04-06-2008 00:36 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

Topicstarter
we zaten al naar dezelfde specs te kijken

ik ga alle dozen nog eens langs kijken of ergens nog verloopstukje bij zit ...

Verwijderd

Topicstarter
wat blijkt: d
e "8 pins" kan je uit elkaar halen (2 stekkers die in elkaar geschoven zitten zodat het 1 stekker lijkt) en waarna je 2x4 pins heb!
moet je ook maar net weten, staat verder nergens vermeld

ook bij hardwareinfo
http://www.hardware.info/...duct/HKC_USP5550_USP5550/
spreekt die over "geen 4 pins" en "1 x 8 pins"

maar ik neem aan dat ik dat dan moet / veilig kan gebruiken?

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:50
Ja, dan moet als het goed is alles werken.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

Topicstarter
nou, je had helemaal gelijk, hij deed het in 1 keer. Tof, want nou kan ik hem nog afmaken.
bedankt!
Pagina: 1