Netwerk traag, oorzaak mogelijk gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-03 17:10
Sinds een tijdje reageert ons netwerk (en met name ons internet) vrij traag. We hebben 12MBIT van planet, en 9 van de 10 keer komt de speedtest niet boven de 60kb/s uit. Het ene moment is het lekker snel en het andere moment is het weer traag.

Het gaat hier om een "simpel" 100mbit thuisnetwerk met 5 aangesloten computers/laptops. Allemaal via een netwerkkabel.

Omdat het begon te irriteren ben ik een onderzoekje gestart naar de oorzaak. Ik heb op elke pc Wireshark geinstalleerd en alle processen + programma's afgesloten die iets met internet/netwerk te maken kunnen hebben. Op alle computers zie je dan ook geen ativiteit meer.. 1 keer in de 30 seconde een pingetje naar de router ofzo, maar dat is ok natuurlijk.

Mijn pc geeft het probleem. Zodra ik alle programma's afsluit, een zooi kansloze processen eruitgooi, services stop, etc.. en ik draai wireshark, dan blijft er herhaaldelijk 1 ding over:

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5528/netwerkverkeerfn1.jpg

Ik heb een aantal dingen geprobeerd.

- in m'n router kan ik geen poorten blokkeren, dus ik heb hem geforward naar een onbestaand ip adresje.. hielp niet
- de poort heb ik in m'n firewall geblokkeerd, maar nog steeds blijft er wat binnenkomen.

Hier nog een screenshot van het logboek in m'n router:

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/7849/netwerkverkeer2fb1.jpg

Ook hier zie je dus dat er een probleem is.. met mijn ip adres.. maar ik kan het gewoon niet vinden.. Iemand enig idee wat het is?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:47

ralpje

Deugpopje

Wat voor router heb je? Kan het zijn dat je UPnP gebruikt waardoor die poort geopend is?
De firewall, is dat hardware of software? Als het software is heeft het weinig zin om te blocken, aangezien de pakketjes dan toch al op je LAN zitten en die traagheid veroorzaken.

Edit: en wat zegt een scan op malware op jouw pc?

[ Voor 9% gewijzigd door ralpje op 03-06-2008 23:31 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Boyd
Zyxel router, type weet ik even niet, zou ik morgenochtend even moeten bekijken.
Firewall is inderdaad een software firewall.. Ik kan de zyxel firewall ook even proberen morgen, kijken of dat helpt.

Verder geen malware aanwezig ;)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Hoe zeker ben je dat je malware/virusvrij bent ?

Alles duidt op infectie.

Kan je een autoruns scan posten ?

Autoruns is te verkrijgen via MS Rootkit http://live.sysinternals.com/tools

• Boyd
Yippie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:47:
Hoe zeker ben je dat je malware/virusvrij bent ?

Alles duidt op infectie.

Kan je een autoruns scan posten ?

Autoruns is te verkrijgen via MS Rootkit http://live.sysinternals.com/tools
Daar ben ik vrij zeker van. Windows defender draait (weet ik, is geen virusscanner), en verder staat de UAC van vista nog gewoon aan... En ik ben echt iemand die oplet met wat er geinstalleerd wordt en waar ik toestemming voor geef.. Ik kan hoe dan ook morgen wel even een virusscannertje ergens vandaan plukken om hem voor de zekerheid te scannen, maar het lijkt mij heeel sterk dat dat het is.

-edit-
AutoRuns ; dit bedoel je?

[ Voor 5% gewijzigd door Boyd op 03-06-2008 23:57 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Boyd
Jah.. maar wat ik heb geupload is de export daarvan? :P

--

Ik draai nu een volledige scan van windows defender en een online virusscanner van kaspersky. In de ochtend maar weer kijken of hijw at heeft gevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Boyd op 04-06-2008 00:11 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

OK. Maar denk je nou echt dat iemand onbezoldigd een 100+ kB file voor jou gaat doorspitten?
Er ligt hier een schone taak voor jou

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Hehe, ik heb inderdaad ook andere dingen te doen en minder ervaring met Vista.

Is geen virus, maar ook geen lieverdje ( sorry Apple fanboys ) en verdient je aandacht.

c:\program files (x86)\bonjour\mdnsresponder.exe
Meer info, met name de 1ste hit.

Verder een HJT logje ? Wel de nieuwste pakken via
http://www.trendsecure.co...tools/hijackthis/download

Oh en bijna vergeten, probeer ook eens TCPView hier of via de link waar je Autoruns vandaan hebt.
Laat per applicatie zien welke connectie waarnaartoe gaat.
Dan kan je zien welke applicatie hopelijk verantwoordelijk is voor al die verbindingen naar computers kriskras over de wereld.

Verder succes alvast.

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 04-06-2008 00:25 ]

Pagina: 1