Toon posts:

Asus Striker II Extreme CPU stroomplug probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuw systeem in elkaar aan t draaien en ik kom er niet uit misschien dat iemand anders mij kan helpen. Er zit boven de CPU socket een aansluiting met de naam EATX 12V (8 pins connector). Nu is mijn probleem dat er 4 afgedekt zijn met een zwart afdekkapje (kan er uit, nog niet gedaan overigens). Uit mijn voeding komen een 8 pin EPS +12 volt power cable en een 4 pin ATX +12 volt power cable. Ik heb eens zitten lezen in: http://www.playtool.com/p...tors/connectors.html#eps8 maar word er niet wijzer van. Weet iemand welke kabel ik moet gebruiken? Dit is mijn systeem:

Asus Striker II Extreme
Intel E8400 Core2Duo
OCZ 1600 mhz ddr3 4gb
Asus 9800 GX2

Edit: PSU: Antec 850W TPQ

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
De 4 pins 12V ATX plug moet altijd direct op je moederbord.

De videokaart heeft een 4 of 8 pins power connector nodig. Vandaar dat kapje. Het gaat hier specifiek om PCI-E connectors, die weliswaar heel erg op EPS connectoren lijken maar niet hetzelfde zijn.

Dat gezegd, ik zou het erg raar vinden als jouw nieuwe voeding een EPS connector heeft en geen PCI-E. Waarschijnlijk een labelfoutje. Hoe dan ook, je kunt er simpel achter komen. Past de connector er goed in, dan is het een PCI-E. Past hij er niet goed in (niet gaan duwen) dan is het een EPS en moet je een adaptertje kopen voor 2 "standaard molex" stekkertjes naar 1x 8 pins PCI-E

[ Voor 70% gewijzigd door Nijn op 03-06-2008 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ik kan verder! Topic kan dicht...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
'k zie nu dat je een Antec 850W TruePower Quattro hebt.

Die heeft zowel een EPS als een 8 (eigenlijk 6+2) pins PCI-E connector. Je moet dus de PCI-E connector hebben, niet de EPS!

(Maar dat merk je snel genoeg omdat het niet past)

Verwijderd

Topicstarter
Een PCI-E stekker? Die moeten toch je grafikaart in?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:04
Gewoon kapje eraf en de EPS kabel gebruiken. PCI-E kabel past als het goed is ook niet op die aansluiting.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:34

Mojo

The Power Within

Nijn schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:40:
[...]

'k zie nu dat je een Antec 850W TruePower Quattro hebt.

Die heeft zowel een EPS als een 8 (eigenlijk 6+2) pins PCI-E connector. Je moet dus de PCI-E connector hebben, niet de EPS!

(Maar dat merk je snel genoeg omdat het niet past)
Je moet dus niet de PCI-E stekker in je moederbord gaan proppen. De 6+2 stekker kan in je grafische kaart, dat EPS ding dus in je moederbord. Dat kapje kan je er even afhalen :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1